Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: totem & wmv-files  (gelezen 705 keer)

avh

• Gast
totem & wmv-files
« Gepost op: 2008/07/13, 14:58:03 »
Ik heb problemen bij het afspelen van wmv-files met totem. Meestal gaat het goed, maar heel vaak is het beeld heel wazig, alsof de resolutie lager is, dus een heel blokkerig beeld. Het komt ook voor dat na meerdere malen de wmv-file opstarten het opeens wel goed is, maar dit is heel sporadisch. Dezelfde file met ms-windows afspelen geeft overigens geen problemen, dus het ligt niet aan de file.

Als ik alternatieven zoek in ubuntu (hardy, x64) kom ik ook niet verder. VLC laat 3 beelden tegelijkertijd zien, waarvan er één wél scherp is, en Dragonplayer laat een mooi beeld zien, maar als ik ubuntu afsluit nadat ik Dragonplayer geïnstalleerd heb, krijg ik allerlei foutmeldingen (misschien dat KDE en Gnome niet goed samengaan?). Als ik Dragonplayer uninstall, dan verdwijnen de foutmeldingen. Ook mplayer voldoet niet goed, voor- en achteruit spoelen werkt zeer matig.

Weet iemand een oplossing? Ik heb de wmv-files nodig voor mijn studie, en ubuntu werkt verder erg fijn, snel en productief.

Bij voorbaat hartelijk dank!

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
totem & wmv-files
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/13, 18:03:54 »
Heb je alle plugins voor Totem geinstalleerd? Persoonlijk werk ik liever met VLC, maar ja dat is mijn keuze. Kaffeine ook al geprobeerd?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

avh

• Gast
totem & wmv-files
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/14, 21:49:30 »
Hoi Gijs, bedankt voor de reactie.
VLC werkt echter niet goed bij mij.

Ik heb het probleem opgelost door totem-gstreamer te verwijderen, en het te vervangen door totem-xine. Nu werken de wmv-files wel prima.

mvg,
Alex