Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .iso wegbranden naar dvd. Waarmee?  (gelezen 2489 keer)

Offline Dump

• Lid
.iso wegbranden naar dvd. Waarmee?
« Gepost op: 2008/07/10, 21:39:55 »
Hoi allen.
Met welk programma kan ik dit doen? Ik kom er niet meer uit. Normaal gesproken pakte ik het .iso bestand uit en brande hem daarna met k3b. Maar kan ik hem ook direct wegbranden?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/10, 21:43:09 »
Normaal gesproken kun je rechtsklikken op een . iso bestand en kiezen voor Brasero om te branden.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/10, 21:44:04 »
Je moet die ISO helemaal niet uitpakken.
Als je K3b opstart dan kies je "DVD iso-image branden" en dan selecteer je gewoon het iso bestand, de rest wijst zich vanzelf uit.
Succes.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/10, 21:45:47 »
Klik met de rechtermuisknop op het ISO-bestand en selecteer Write to disc...
(te laat.)
GrJ

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/10, 21:58:56 »
Citaat van: asilnevs
Je moet die ISO helemaal niet uitpakken.
Als je K3b opstart dan kies je "DVD iso-image branden" en dan selecteer je gewoon het iso bestand, de rest wijst zich vanzelf uit.
Succes.
Het voordeel bij K3b  is ook, dat eerst van het iso bestand de Md 5 hash codes wordt uitgelezen, die je dan kan zien (Cijfers en letters) en die kan je vergelijken op de betreffende downloadsite, hiermee heb je dan de controle of de download ok is

Offline Dump

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/10, 22:05:46 »
Wat te laat!!!!!!!! Ik heb de vraag net gesteld. Maar goed.
Om te beginnen ben ik denk ik al te oud om alles te onthouden. Voorheen was dit geen probleem maar het branden van die .iso ging voorheen wel. Maar hoe deed ik dat ook alweer?

Op het bestand gaan staan en r- muisknop --- branden kan niet want die optie is er gewoon niet.
Kies ik voor --- openen met --- is dat ding maar aan het zoeken.

Ik heb 92 bestanden gedownload te weten blabla.pal.r00, blabla.pal.r01, etc. etc. type is rar archief van 47,7mb. Oftewel 4,3gig bij elkaar. Als ik op welk bestand dan ook klik zie ik staan blabla.pal.iso ruw cd beeldbestand.

Haal ik nu k3b erbij dan burn iso dan weet ik niet naar welk bestand ik  moet verwijzen.

En is die Brasero een linux programma?
Doei, Dump.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/10, 22:17:35 »
Citaat van: Dump
Wat te laat!!!!!!!!
@asilnevs was 1min sneller
ik was te laat. :D

« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/10, 22:30:48 »
Haal ik nu k3b erbij dan burn iso dan weet ik niet naar welk bestand ik  moet verwijzen.

Doei, Dump.
1.
In k3b kun je - zoals gezegd - inderdaad kiezen voor de taak om een iso op dvd te zetten. Daarbij verwijst u gewoon naar het iso-bestand waarvan u een dvd wilt maken. K3b doet dan de rest voor u, als u tenminste de Burn knop indrukt :-)

2.
Ja Brasero is de standaard brand-software in Ubuntu Hardy.
Als je Kubuntu hebt zal het K3b zijn, wat ook mijn voorkeur heeft (maar smaken verschillen).

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/10, 22:36:29 »
Wat te laat!!!!!!!! Ik heb de vraag net gesteld. Maar goed.
Om te beginnen ben ik denk ik al te oud om alles te onthouden. Voorheen was dit geen probleem maar het branden van die .iso ging voorheen wel. Maar hoe deed ik dat ook alweer?

Op het bestand gaan staan en r- muisknop --- branden kan niet want die optie is er gewoon niet.
Kies ik voor --- openen met --- is dat ding maar aan het zoeken.

Ik heb 92 bestanden gedownload te weten blabla.pal.r00, blabla.pal.r01, etc. etc. type is rar archief van 47,7mb. Oftewel 4,3gig bij elkaar. Als ik op welk bestand dan ook klik zie ik staan blabla.pal.iso ruw cd beeldbestand.

Doei, Dump.
Waarschijnlijk eerst het rar archief 'uitpakken' (door te verslepen naar bijvoorbeeld het bureaublad)
Dan staat het .iso bestand daadwerkelijk op het bureaublad waarna het wel gebrand kan worden.

Offline Dump

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/13, 14:20:50 »
Mogelijk is het .rar bestand wel beschadigd. Ik weet niet beter dan dat ik het zoals anders doe. Ik gooi de film nu weg en zie wel wanneer ik een ander .rar (.iso) bestand download en dan kom ik er wel op terug.
Bedankt tot zover.
Doei, Dump.