Intussen heb ik nog vanalles geprobeerd.....
- in bios verschillende zaken die de laatste 6 maanden aangepast zijn in oorspronkelijke staat teruggezet of uitgezet
- systeemkast opengemaakt, laatst aangesloten hardware (cd-brander, ong. 2 maanden geleden eraan gehangen) eraf gehaald. geen vreemde zaken gevonden, alles correct aangesloten, eerder lage dan hoge temperatuur, het weinige stof verwijderd....en iedere keer weer herstarten om te testen na elke verandering maar de tik blijft.
Dan heb ik al mijn gegevens veilg gezet en alles klaargmaakt om een nieuw installatie te doen.
Een kleine partitie gemaakt en daar eerst XP op gezet om te weten of er onder XP ook een tik te horen is. Na installatie van alle benodigde drivers.............GEEN TIK.
Daarna een nieuwe hardy-install gedaan en meteen na de installatie: tik tik tik...
Het gekke is dat ik onder 7.10 nooit getik heb gehoord en had ik ook het idee dat de videokaart beter functioneerde onder 7.10.
In ieder geval mag ik er wel van uitgaan dat met de pc zelf niets aan de hand is denk ik.
Voorlopig laat ik Xp er dan nog maar effe op staan, niet direct om te gebruiken maar om zaken zoals deze te kunnen vergelijken. Voor de rest blijf ik lekker Ubuntu draaien, de tik neem ik voorlopig dan maar voor wat ze is.
Groetjes van een stilaan getikte senseozot