Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows spelletjes  (gelezen 1247 keer)

joostmeijer

• Gast
windows spelletjes
« Gepost op: 2008/07/09, 12:11:47 »
hoi,

Is het mogelijk om "Windows" spelletjes te spelen met Linux en zo ja hoe doe ik dat.

Mvg,

Joost

Offline joop13

• Lid
windows spelletjes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/09, 12:39:11 »
Citaat van: joostmeijer
hoi,

Is het mogelijk om "Windows" spelletjes te spelen met Linux en zo ja hoe doe ik dat.

Mvg,

Joost
Ja, sommige zijn te spelen met Wine. Zie ook http://forum.ubuntu-nl.org/topic/23913
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

joostmeijer

• Gast
windows spelletjes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/10, 16:10:46 »
dank, dan ga ik mij daar is in verdiepen.

Mvg

Joost

windows spelletjes
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/10, 16:45:30 »
Ik heb vorige week 1942 Battlefield gekocht, dit spel draaide zonder enig probleem onder wine. Rechts klikken op setup.exe dan opent een menuutje Openen met Wine Windows programma lader en de rest gaat vanzelf.
Deze site http://frankscorner.org/ staat hoe je applicaties/games kan installeren. Verder kan je op de wine site kijken daar wordt ook het een en ander beschreven. Verder commerciëletoepassingen Cedega, CrossOver Linux
Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

joostmeijer

• Gast
windows spelletjes
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/10, 17:27:48 »
gaaf spel, die heb ik thuis ook liggen, ik ga het is proberen.
Battlefield vietnam is overigens ook een aanrader echt een ontzettend goed spel :)

Mvg

Joost

windows spelletjes
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/10, 18:00:58 »
Ik had 1942 Battlefield gekocht, voor 6 euro, om de nieuwe Wine te testen, test geslaagd. Ik zal eens kijken of ik Battlefield Vietnam op de kop kan tikken.
Als je er van houd World of Warcraft draait ook onder Wine is iets moeilijker om te installeren, zijn ook wat draadjes over hoe dat te installeren.
Unreal Tournament 2003(dacht ik) zit een Linux native(zo heet dat dacht ik bij, deze had ik van mijn zoon geleend, dat installeert heel makkelijk. Moesten meer game makers doen. Rollercost Tycoon, voor mijn dochter. Ik ben zelf niet zo'n game fanaat. Vind het gewoon leuk om ze aan de praat te krijgen.
Misschien kunnen we onder games een topic starten, welke spelletjes aan de gang te krijgen zijn en een uitleg met hoe. En dan per game een post. Zoekt later wat makkelijker op.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

joostmeijer

• Gast
windows spelletjes
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/10, 21:24:32 »
Hoi Gijs,

Lijkt me een leuk idee om dat te doen, ik ben vandaag voor het eerst met wine bezig dus ik ben het nog aan het "verkennen" en me zelf er in aan het verdiepen. Het enige probleem is dat ik tot eind augustus niet thuis ben, daar liggen mijn spelletjes ik heb er maar één bij me, die ga ik in ieder geval even proberen.
Zelf speel ik ook niet zo veel spelletjes maar ik ben het er helemaal mee eens dat het zo een voldoening geeft als je iets aan het werk krijgt.

Groeten,

Joost

Dwarrel

• Gast
windows spelletjes
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/10, 21:33:43 »
http://appdb.winehq.org/

Zoek daar naar het spel dat je wilt proberen en kijk of anderen hem aan de praat hebben gekregen. Platinum is erg makkelijk (meestal out of the box) gold is ook nog prima te doen. Bij silver en lager zou ik alleen aan beginnen als je echt zin hebt om te sleutelen.

Gr Dwarrel.