Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met nieuwe mails in thunderbird  (gelezen 1196 keer)

Offline tazke

• Lid
problemen met nieuwe mails in thunderbird
« Gepost op: 2008/07/06, 13:14:08 »
hallo iedereen,

mijn ouders hebben nu ubuntu 8.04, ze hebben al een tijdje linux nu, ik zelf ook en nog nooit problemen gehad. nu sinds kort als mijn mama haar mails ophaalt (bij mijn papa is dit dus absoluut niet!!!) staan er bv 5 mails achter haar naam en als ze dan op haar naam klikt (het mapje dus) staat er maar één en deze is dan niet van de persoon dat er staat er staat dus de persoon van wie de nieuwe mail zou moeten zijn en als je deze aanklikt en er komt vanonder de mail op is het van een totaal andere persoon met een ander onderwerp, kan iemand me helpen? , ik heb een schermafdruk maar ik weet niet goed hoe ik deze op het forum kan zetten.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/06, 13:31:59 »
voor scherm afdrukken kijk hier eens naar http://imageshack.us/
en dan zet je de link hier meer

GrJ.

Offline tazke

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/06, 13:41:00 »
[/url] [img]

Offline tazke

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/06, 13:43:00 »
[/url] [img]

op deze zie je het beter! bedankt alvast voor me te helpen met de foto :)

Offline joop905

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/06, 13:46:36 »
foutje

« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/06, 16:43:26 »
Tazke,

Een paar vraagjes.
- Heeft elke gebruiker een eigen email-account met eigen adres? Volgens je schermprint niet, want ik zie slechts mappen, geen meerdere accounts.
- Vervolgvraag: als de gebruikers niet elk een eigen account met adres hebben, hoe wordt de binnenkomende mail dan over die gebruikers verspreidt? Ik bedoel: doet de hoofdgebruiker dat handmatig, of gebruiken jullie daar een filter voor?

Om een lang verhaal kort te houden: ik vermoed dat er met de betreffende filters iets niet goed gaat. Kijk eens goed naar de werking van die filters, naar de verwerking van binnenkomende mail dus.

Het kan zijn dat jullie toch wel elk een eigen adres gebruiken, maar dan is er sowieso iets raars, getuige je schermprint. Kortom: eerst dit bovenstaande bekijken, daarna eventueel verder kijken.

Laat maar horen :-)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/06, 17:56:19 »
ben bang dat je het niet goed krijgt, er gaat wel eens wat mis als je alle mappen gelijk laat comprimeren en dit klinkt bekend.
Kan ook dat je telkens dezelfde mail inhoud te zien krijgt.

mappen met mail backuppen en de map van thunderbird hernoemen (weggooien kan altijd nog maar je kunt dan zo terug naar de huidige toestand)
dan wordt er een nieuwe map aangemaakt bij opstarten programma.
accounts opnieuw aanmaken en zal het weer goed zijn.

Offline tazke

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/06, 22:02:59 »
bedankt alvast voor de reactie ik ga mijn best doen om dit in orde te maken ik hoop dat één van deze antwoorden mag helpen

Offline tazke

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/06, 22:21:15 »
ik heb dus blijkbaar iets heel eenvoudig gedaan waardoor het ook in orde is.
een kennis heeft me hierbij geholpen en een andere oplossing gegeven:
rechtermuisknop op de map en dan eigenschappen, dan index vernieuwen en nu is alles opgelost :) bedankt nog eens voor de reacties