Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?  (gelezen 111856 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
Re: Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #400 Gepost op: 2008/11/15, 19:49:49 »
Het was gezellig in apeldorn, inderdaat wijnigbezoekers.
Maar er waren wel drie a vier personen die intressen hadden
in gebruiksgemak voor personen met een visuele beperking

groetjes v reekje

TOP :)

Offline satshow

• Lid
« Reactie #401 Gepost op: 2008/11/15, 20:13:30 »
Is er ook zoiets in de buurt van Eindhoven?

Offline satshow

• Lid
« Reactie #402 Gepost op: 2008/11/15, 20:18:18 »
Is er ook zoiets in de buurt van Eindhoven?

yep volgende week Hasselt Be

Is best een stuk hiervan daan zonder rijbewijs.

« Reactie #403 Gepost op: 2008/11/15, 21:13:27 »
:lol:  Daarvoor zijn er treinen: eerst naar Antwerpen en overstappen naar Hasselt.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #404 Gepost op: 2008/11/15, 21:14:35 »
ik wil graag reekje en mrGee bedanken voor die geweldige uitleg over de verschillende mogelijkheden in ubuntu.
het is gewoon kicken hoe je heel gemakkelijk diverse dingen voor elkaar kan krijgen.
vooral het inzoomen is geweldig en ik ga dat zeer zeker presenteren aan mijn schoonfamilie om ze ook aan de pc te krijgen en nog beter aan ubuntu.
ben er een uurtje of wat geweest en ik heb genoten, zeer zeker van hoe de mensen met ubuntu bezig zijn en wat ze allemaal willen doen voor de gemeenschap.

het was toppie

greetz
chaos7
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline HP

• Lid
« Reactie #405 Gepost op: 2008/11/15, 22:15:56 »
De party in Den Haag was een groot succes! Ondanks de wat schamele publiciteit in de kranten hadden we het hagtstikke druk met installeren en iedereen helpen. Volgens mij waren het vooral de mensen van de computerclub die allemaal hun computer wilden laten installeren. Daar hebben we dus mooi geluk mee gehad.
Zeker groot succes! Behalve zo'n 50 bezoekers van de reguliere computerclub (die ook best nog wel interesse hadden in Ubuntu soms) waren er toch ook bijna 50 bezoekers speciaal voor Ubuntu gekomen.

We kunnen er kort over zijn: dit krijgt ieder half jaar een vervolg  O0
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline iceman564

• Lid
« Reactie #406 Gepost op: 2008/11/15, 22:28:23 »
Het was een leuke dag in Den Haag.
Zelf heb ik 2 installaties kunnen doen , 1 echte dualboot , 1 wubi installatie.
Beide installatie's gelukt.
Een mooi stukje reclame voor ububntu.

Ook leuk om eens de mensen achter de nicknames in het echt te zien.

Door het installeren , weinig tijd om even echt een praatje te kunnen maken.

De bezoekersaantallen , hadden denk ik wat beter gemogen , maar al met al toch zeer geslaagd.

Peter , top geregeld zo voor de eerste keer.
Als het jou is bevallen doen we het zeker nog een keer over.

Martin.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #407 Gepost op: 2008/11/15, 22:35:41 »
De presentaties waren hard uit de tijd  XD maar dat maakte niks uit want de mensen kwamen toch niet zolang we niet gingen omroepen.

Misschien kunnen we nog een impressie schrijven van de dag schrijven voor het prikbord, als aanmoediging voor de parties van volgende week.

Ciska

• Gast
« Reactie #408 Gepost op: 2008/11/15, 23:07:35 »
Wat fijn dat het geslaagde dag is geweest.  :)

Ik had graag in Den-Haag willen komen, en ben ook vlakbij in de buurt geweest, maar had gewoon geen tijd meer.  :(

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #409 Gepost op: 2008/11/15, 23:53:23 »
Zo eindelijk weer thuis, ik was vandaag dus ook in Apeldoorn en ja wat bezoekers aantallen kan het natuurlijk
altijd meer, maar met minder bezoekers kun je natuurlijk wel meer kwaliteit leveren. Dag was in ieder geval zo
voorbij, ik heb me dus prima vermaakt op mij allereerste party ooit.

Mooi even de presentatie die reekje gemaakt heeft, kunnen testen op echte mensen, wordt nog iets aan bijgeschaafd, zodat ie
in Groningen nog wat gestroomlijnder voorbij komt.

@ chaos7 dank u,  O0 (eindelijk weer wat haar op me knar) en succes

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #410 Gepost op: 2008/11/16, 00:51:13 »
Double12: graag! Maak een account aan op het prikbord en ik geef je de nodige rechten als je me even een PM stuurt.

« Reactie #411 Gepost op: 2008/11/16, 13:51:22 »
Citaat van: laacque
400????? Dat kan nooit waar zijn?!!!
Jawel :p

Ik maak later deze week wel een fotootje. De doos staat op kantoor en daar kom ik niet meer voor vrijdag.

Zoals toegezegd: een fotootje met de cd's

Offline zwaluw

• Lid
« Reactie #412 Gepost op: 2008/11/16, 14:28:54 »
Ik was gisteren  enkele uren in Den Haag.
Mijn complimenten voor de organisatie in een geanimeerde omgeving en op een perfecte locatie.
De presentaties waren leerzaam.
Proficiat!!!

Offline WillemW

• Lid
« Reactie #413 Gepost op: 2008/11/16, 15:32:59 »
Was gisteren in Apeldoorn. Organisatie was prima geregeld (complimenten aan Maarten en de mensen van Pegasus). Opkomst viel wat tegen. Voordeel is dat je de mensen goed kan helpen en rustig te woord kan staan. Zelf was ik ook onder de indruk van de mogelijkheden van Ubuntu voor met mensen met een handicap. Dit werd perfect door Reekje en MrGee gedemonstreerd. Als redelijke "Newbie" kon ik ook mij steentje bijdragen aan mensen de nog niet over waren gestapt. Ongeveer 3 personen hebben een CD van me meegenomen (8.04 LTS die ik nog had) om Ubuntu  als een Dual-Boot te installeren. Kortom een goede sfeer, prima organisatie. Volgende keer ben ik weer bij.
Dell Latitude D620 met Ubuntu 11.4 (2D Unity)

« Reactie #414 Gepost op: 2008/11/16, 17:27:05 »
Laten we Dronten maar afzeggen. Ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta en met 3 vrijwilligers kunnen we toch niet echt een releaser party organiseren. Laten we maar bij de 9.04 een release party organiseren in Flevoland. Iedereen mee eens?

daar zou ik je graag, op de achtergrond, mee willen helpen. ik woon er niet, maar heb er aardig wat contacten.

BIj de release party van 9.04?

« Reactie #415 Gepost op: 2008/11/16, 22:21:28 »
Apeldoorn zit erop  :'(
Weinig bezoekers...  >:(

Nou ja.. volgende keer beter..

sfeertje was verder perfect! Leuk om die Ubunteros in het echt te onmoeten!  ^-^

Weinig bezoekers? dat is jammer... In den haag hadden we er 45...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #416 Gepost op: 2008/11/16, 22:48:19 »
Arie, er hing in Den haag een goede sfeer en de persoon die je geholpen had was dik tevreden, al met al was het een geslaagde partie

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #417 Gepost op: 2008/11/16, 23:21:44 »
Ik denk, dat installatiefeesten minstens even belangrijk zijn voor de Ubuntugemeenschap zelf, als voor belangstellenden van buiten.

Kennismaking, elkaar eens zien, samen een pilsje pakken.... Analoge pilsjes, dus niet zoveel als er hier wel eens virtueel wordt ingenomen....  :-)

Heel belangrijk voor de samenwerking en het gemeenschapsgevoel.

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #418 Gepost op: 2008/11/16, 23:32:00 »
Ik denk, dat installatiefeesten minstens even belangrijk zijn voor de Ubuntugemeenschap zelf, als voor belangstellenden van buiten.

Kennismaking, elkaar eens zien, samen een pilsje pakken.... Analoge pilsjes, dus niet zoveel als er hier wel eens virtueel wordt ingenomen....  :-)

Heel belangrijk voor de samenwerking en het gemeenschapsgevoel.

inderdaad, hier ben ik volkomen mee eens. Het moet een gezellige bedoeling zijn met mensen met dezelde intressen. Dus maw is Ubuntu niet zomaar een besturingssysteem, maar ook een maatschappelijk en sociaal middel dat ons achter onze desk uit krijgt om terug eens meer onder de mensen te komen; Als dat geen meerwaarde is voor Ubuntu :)

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #419 Gepost op: 2008/11/16, 23:40:44 »
idd, mekaar eens in het echie zien, heel belangrijk. dat vind ik nog steeds het leukste aan zo'n party, je ziet elkaar in het echt. je maakt een voorstelling van iemand op basis van zijn / haar berichten en / of avatar. in het echt blijkt dan bv iemand veel ouder / jonger / anders te zijn als je verwachtte
[/quote]

He Arie, dat wil niet zeggen dat ik een blikke doos ben met een verrekijker erop he :) (trouwens mijn rupsbanden piepen niet zo fel)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/16, 23:57:40 door Bitbuntu »

Offline Bitbuntu

• Lid
« Reactie #420 Gepost op: 2008/11/16, 23:59:08 »
Citaat van: Bitbuntu
(trouwens mijn rupsbanden pipen niet zo fel)
das een kwestie van smeren :)
[/quote]

Wat dacht ge dat ik de 22e in Hasselt op de releasparty ga doen?

« Reactie #421 Gepost op: 2008/11/17, 00:00:18 »
@ Pjotr, zoveel wordt er echt niet virtueel gedronken hoor, valt best mee :) :) :) . alleen 1 niet nader te noemen persoon wil zich nog wel eens te buiten gaan aan whiskey enzo :) :) :) : )
Je doelt toch niet op Drummies? Arie? Leek me zo'n nette jongen. Vandaar dat Den Haag niet in zijn agenda paste. Waar moet dat heen met die jeugd?  ;)
Het was in ieder geval gezellig in Den Haag. Toch nog een paar mensen iets verder geholpen, alleen geen installaties gedaan. Deze zijn voor mijn neus weg gekaapt door zekere personen.  ;)
Nou ja, volgend jaar weer 2x een kans

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #422 Gepost op: 2008/11/17, 00:17:59 »
wat ik me wel afvraag is, waarom weinig mensen in Apeldoorn. het team zat goed in elkaar, dat hebben ze oa op de Olster jaarmarkt bewezen. was er soms meer te doen in Apeldoorn op die dag ( soort concurentie )

Er was een Sinterklaas intocht..
Die Olster jaarmarkt was idd een groter succes.. daar gingen we dus echt de mensen opzoeken..
Misschien moeten we ons daar meer op gaan richten als we Ubuntu willen promoten. Kost dan natuurlijk wel wat. Je moet immers een staanplaats betalen, maar daar valt wel iets op te verzinnen...

Het is natuurlijk voor ons wel heel leuk geweest... we hebben dan ook weer eens live contact met elkaar. Vandaar ook dat het jammer is dat we nu op 3 plekken zitten.
Wat ik me ook een beetje afvraag is, hoe het mogelijk was dat bij de release van 8.04 er 600 bezoekers waren? Stiekem had ik een beetje gehoopt op 1/3 van dit aantal voor Apeldoorn..

Nou, ja... zaterdag Groningen.. (ben er geboren).  ^-^ en Reekje gaat weer mee!

Arie: Heb je die dame met die Asus nou nog geholpen of komt ze nog een keer in Apeldoorn langs..??

Offline gradje

• Lid
    • Sultansplace
« Reactie #423 Gepost op: 2008/11/17, 06:38:19 »
wat ik me wel afvraag is, waarom weinig mensen in Apeldoorn. het team zat goed in elkaar, dat hebben ze oa op de Olster jaarmarkt bewezen. was er soms meer te doen in Apeldoorn op die dag ( soort concurentie )

In het centrum van Apeldoorn was markt  ;)
Ik ben smorgens even geweest en toen waren in ieder geval alle stoelen bezet...  Dus eigenlijk was het toen al best druk.
Had echter nog een aantal andere dingen te doen, dus ben niet zo heel erg lang gebleven, maar het was er naar mijn mening wel heel gezellig, dus echt ubuntu !
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999

« Reactie #424 Gepost op: 2008/11/19, 11:36:59 »
ik heb alvast op seniorennet een melding gemaakt van de Hasseltse releaseparty aanstaande zaterdag :
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=101099
 ;)