Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerk share  (gelezen 863 keer)

Offline marc heijerman

• Lid
  • Steunpunt: Nee
netwerk share
« Gepost op: 2008/07/04, 00:34:56 »
Ik heb nu een dual boot tussen ubuntu en win xp. Nu heb ik een extra hardeschijf geplaats en die heb ik onder Windows geshared onder Z: Ook heb ik de opties voor netwerk gebruikers mogen mij bestanden wijzigen aangevinkt aangezien dit een opslagschijf wordt. Wanneer ik nu ubuntu start en in fstab /dev/hdb1  ntfs  defaults  0   0 heb gedit, wordt deze schijf automatisch gemount. Wanneer ik nu wat wil aanpassen op de schijf krijg ik telkens de melding dat het "not permitted" is :S, ik weet toch zeker dat ik de rechten onder Windows juist heb gezet, en wanneer even gauw met een ls -l kijk zie ik ook dat de rechten enz gewoon goed staan......

ideetjes ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline ruujan

• Lid
  • Steunpunt: Nee
netwerk share
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/04, 20:45:41 »
Ik denk dat je NTFS-3G moet gebruiken. ntfs is readonly.
In mijn fstab staat dit:

/dev/sda2 /media/vista ntfs-3g defaults,locale=en_US.UTF-8 0 1