Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwsbrieven  (gelezen 24042 keer)

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #50 Gepost op: 2008/07/16, 15:32:26 »
ok nu werkt... bedankt

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Nieuwsbrieven
« Reactie #51 Gepost op: 2008/07/16, 15:42:32 »
Mooizo,

maar je hebt "var newwindow;" nog in je script.js staan, die mag ook nog weg ;)

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #52 Gepost op: 2008/07/16, 15:49:58 »
ok , die smijt ik er vanavond wel uit.

mss nog een vraagje:

Ik zou bezoekers de mogelijkheid willen geven een excell bestandje te downloaden. Dit excell bestandje kunnen ze dan invullen met hun kalender-events en opsturen.
Dat zou dan minder werk voor mij zijn om alles nog eens in een formaatje te gieten om het te importeren in Google Calendar.

die link om het bestandje te downloaden zou dan in mijn faq.html komen te staan

PS: Als je op mijn site een vermelding wil voor al uw werk, moet je het maar laten weten. :-):-)

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #53 Gepost op: 2008/07/16, 16:08:04 »
Citaat
Ik zou bezoekers de mogelijkheid willen geven een excell bestandje te downloaden.
Ok.

Citaat
Dit excell bestandje kunnen ze dan invullen met hun kalender-events en opsturen.
De bezoekers die het downloaden vullen het aan met hun events (omtrent het vissen neem ik aan? Die bij jou nog niet in je calendar staat?)).
En ze sturen het terug op naar jou? Via de e-mail (in excel formaat)?

Citaat
Dat zou dan minder werk voor mij zijn om alles nog eens in een formaatje te gieten om het te importeren in Google Calendar.
Hier loop ik even op vast, misschien doordat ik google calender nooit heb gebruikt. Maar begrijp het niet helemaal, kan je hier iets meer uitleg over geven? Formaat, importeren...
Btw, hoe krijg je nu de informatie over de events, is dat nu enkel per mail in tekst? Of zoek je het zelf op op het web?

Citaat
PS: Als je op mijn site een vermelding wil voor al uw werk, moet je het maar laten weten. :-):-)
Zou leuk zijn :)
Als je wilt, mijn naam is Dennis van der Meer (en als je daar op klikt dat je dan op mijn site terecht komt, dvdmeer.nl). Dan zet ik jou site ook in mijn portfolio.

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #54 Gepost op: 2008/07/16, 16:24:40 »
Hier loop ik even op vast, misschien doordat ik google calender nooit heb gebruikt. Maar begrijp het niet helemaal, kan je hier iets meer uitleg over geven? Formaat, importeren...
Btw, hoe krijg je nu de informatie over de events, is dat nu enkel per mail in tekst? Of zoek je het zelf op op het web?

Een excell bestandje kan ik saven als een CSV-file dat ik dan kan importeren in Google Calendar. Anders moet ik de info idd uit emails en uit website halen.

wat is uw URL?

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #55 Gepost op: 2008/07/16, 17:08:20 »
Citaat
Een excell bestandje kan ik saven als een CSV-file dat ik dan kan importeren in Google Calendar. Anders moet ik de info idd uit emails en uit website halen.
Aha, duidelijk. Wat is eigenlijk nog je vraag hierover?

Citaat
wat is uw URL?
http://www.dvdmeer.nl

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #56 Gepost op: 2008/07/16, 20:24:43 »
Ik zou bezoekers de mogelijkheid willen geven een excell bestandje te downloaden (dat op mijn webruimte staat). Dit excell bestandje kunnen ze dan invullen met hun kalender-events en opsturen via de mail.

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #57 Gepost op: 2008/07/16, 20:48:28 »
Oke. Wat je dan eigenlijk moet doen is simpelweg een link plaatsen.

Je kan het doen in de trant van:
Download naamvanexcelbestand.xlsEn dan wel zelf erbij typen wat er de bedoeling van is, dat ze het via de mail kunnen opsturen.

Maar nog over de e-mail- adres in je faq.html, ging je dat nog (weer) clickable maken?

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #58 Gepost op: 2008/07/16, 22:17:50 »
ja dat mag terug klikable...
maar de volgende update zal voor in't weekend zijn. Genoeg gecomputerd.

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #59 Gepost op: 2008/07/16, 22:25:39 »
Oke,

in je faq.html:

in de head:
Citaat
en
Citaat
info [] vlaanderenvangt [] be
waar nu de mail enkel in tekst staat...

Ben zelf vanaf vrijdag een aantal dagen (t/m maandag) op een korte vakantie, dus zul je het dan zonder mij moeten doen :P

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #60 Gepost op: 2008/07/29, 09:47:26 »
Om tekst uit te lijnen op m'n website maakte ik tot nu toe een tabelletje, zette daar de tekst in en lijnde dan de tekst uit. Is dit de juiste manier?

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #61 Gepost op: 2008/07/29, 13:54:01 »
Nou, ja - het kan. Jij gebruikt en
met hierin align="left", maar tegenwoordig - het nieuwe xhtml wordt er gebruik gemaakt van
... maar denk dat jouw html- kennis nog niet hoog (genoeg) ligt? Wat je nu dat kan wel nog steeds op die manier. Ik zou het dan voor nu in ieder geval zo laten. Je zou eventueel een online html cursus kunnen volgen.

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #62 Gepost op: 2008/07/29, 19:19:02 »
ok...
kan je me nog een start geven voor een knopje die de bezoeker aanmaant om een site-link door te sturen naar menen uit hun adresboek met dezelfde interesses...?

in de trant van:

hallo, ik zou je willen aanraden om deze site even te bezoeken.
...link...

tot ziens...

Nieuwsbrieven
« Reactie #63 Gepost op: 2008/07/29, 19:38:10 »
Daar heb je PHP voor nodig, met sendmail. Je moet eerst even kijken of je van je hosting provider wel sendmail mag gebruiken.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #64 Gepost op: 2008/07/29, 20:28:23 »
nee php heb ik niet beschikbaar...

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #65 Gepost op: 2008/07/29, 21:12:40 »
Citaat van: SeySayux
Daar heb je PHP voor nodig
Leg eens uit? Kan ook prima met javascript. Op basis van de reeds ingeslagen weg. Maar php zou alles een stuk makkelijker maken.

Citaat
met sendmail
Waarom adviseer je sendmail, en niet gewoon de functie mail() van php?

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #66 Gepost op: 2008/07/30, 11:00:52 »
ja met sendsimpelmail had ik al geprobeerd, maar wat is de juiste syntax van dit commando...?
wat als ik het To:-veldje leeg wil laten... Ik had al geprobeerd met gewoon 2 aanhalingstekens... "" maar dat lukte niet.

Nieuwsbrieven
« Reactie #67 Gepost op: 2008/07/30, 11:21:51 »
Citaat van: dvdmeer
Citaat van: SeySayux
Daar heb je PHP voor nodig
Leg eens uit? Kan ook prima met javascript. Op basis van de reeds ingeslagen weg. Maar php zou alles een stuk makkelijker maken.

Citaat
met sendmail
Waarom adviseer je sendmail, en niet gewoon de functie mail() van php?
Ik heb PHP geadviseerd omdat voor het verzenden van e-mail meestal PHP gebruikt wordt. Voor "klik hier om de beheerder te contacteren" wordt JavaScript gebruikt, omdat er dan het e-mail programma van de gebruiker geopend wordt, terwijl met PHP een standaardbericht kan worden verzonden.

De mail() functie van PHP wordt sendmail genoemd ;). Althans, op mijn hosting provider(s). Je moet kijken of je hosting provider sendmail levert (sommige gratis hosts doen dit niet, anderen geven dit als betaalde optie of alleen met een identiteitsbewijs), want anders moeten we de moeite niet doen om een php script hiervoor te schrijven...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #68 Gepost op: 2008/07/30, 13:20:49 »
ja, php maakt het allemaal wat makkelijker. Alleen heeft Johand bij zijn huidige host (zijn isp) geen php mogelijkheden..
Aha, sendmail == mail(), weten we dat ook weer :)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Nieuwsbrieven
« Reactie #69 Gepost op: 2008/07/30, 14:09:40 »
JavaScript kan geen mails versturen. JavaScript is client-side en biedt geen optie om via de client zijn mailserver (als die er al één zou hebben) mails te versturen. Dat moet dus via een server-side oplossing zoals bv. PHP. Een "mailto" link met een subject erbij zoals bv. "mailto:bla@bla.bla?subject=bla" is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dat is niet zo'n mooie oplossing.

Johand, als je wil geef ik je wel wat hosting space op het vidiqatch.org domein met PHP en eventueel MySQL. Hoeveel ruimte heb je nodig?

Ik heb deze discussie trouwens niet helemaal gevolgd, maar er bestaat geen enkele mogelijkheid dat je een degelijk nieuwsbrieven systeem kunt ontwerpen zonder server-side scripting, of heb ik dat mis?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #70 Gepost op: 2008/07/30, 14:18:33 »
Klopt, javascript verstuurd zelf geen mail, het kan enkel mail programma's openen dmv mailto.

Javascript op de huidige manier gebruiken we - bij gebrek aan beter ;)

Das trouwens wel een genereus aanbod van je aan johand ;)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Nieuwsbrieven
« Reactie #71 Gepost op: 2008/07/30, 14:32:23 »
"Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward community." -- uit een oude IBM Linux ad :)

En nu is het zo dat ik zelf die hosting krijg gesponsord van een hele goeie/gulle Nederlandse vriend die bij een hosting bedrijf werkt :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline johande

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #72 Gepost op: 2008/07/30, 14:48:48 »
Daar twijfel ik niet aan...:-) Alleen begrijp ik geen snars van PHP, serverside, MYSQL... :-)
ik denk dat ik nog wat ga expirementeren met de sendsimpelmail - functie die ik van dvdmeer al eerder kreeg...

Alvast bedankt voor het aanbod Profox, maar ik heb - denk ik toch - te weinig IT-kennis om in dat verhaal mee te stappen

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #73 Gepost op: 2008/07/30, 14:56:53 »
@profoX, leuk gevonden, en aardig van die vriend :)
@johand, we kunnen je altijd helpen he ;)

Offline dvdmeer

• Lid
Nieuwsbrieven
« Reactie #74 Gepost op: 2008/07/30, 15:21:44 »
Citaat van: johand
ja met sendsimpelmail had ik al geprobeerd, maar wat is de juiste syntax van dit commando...?
wat als ik het To:-veldje leeg wil laten... Ik had al geprobeerd met gewoon 2 aanhalingstekens... "" maar dat lukte niet.
Je zou iets kunnen proberen in de trant van (in je script.js plaatsen)
function sendNotifyMail() {
locationstring = 'mailto:?subject=Vlaanderenvangt.be&body=Hallo, ik stuur je graag deze link toe: http://www.vlaanderenvangt.be. Groetjes!';
window.location.replace(locationstring);
}
en (in je html pagina)
KlikMaar heb het niet getest, dus weet niet of het werkt (heb evolution hier niet ingesteld).