Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: text/html decoder plugin  (gelezen 14237 keer)

Dvise

• Gast
text/html decoder plugin
« Gepost op: 2008/07/02, 14:12:11 »
Totem Movie Player beaamt dat ik een text/html decoder plugin nodig heb, ik kan deze spijtig genoeg nergens vinden.

Iemand die een link weet?

Alvast bedankt, Dvise.

text/html decoder plugin
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/02, 15:01:43 »
totem-mozilla, totem-plugins en totem-plugins-extra en eventueel totem-xine geinstalleerd via Synaptic?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dvise

• Gast
text/html decoder plugin
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/02, 15:10:08 »
Citaat van: Gijsbert
totem-mozilla, totem-plugins en totem-plugins-extra en eventueel totem-xine geinstalleerd via Synaptic?

Met vriendelijke groet,

Gijs
Neen, ik heb alles gedownd en geinstalleerd dat te vinden was voor Totem maar niks helpt, hij zegt nog steeds dat ik de benodigde plugin niet heb... tip: het gaat hier wel om een *.wmv bestand.

Normaal mag dat geen probleem zijn want ik heb al eerder *.wmv bestanden afgespeeld.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
text/html decoder plugin
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/02, 16:16:31 »
Is het wel een goed wmv bestand?
Kan je hem wel openen met Videolan (vlc)?

text/html decoder plugin
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/02, 17:00:14 »
is het niet zo dat er vaak rotooi (virussen enzo) in wmv bestanden zit? ik heb vroeger wel vaker gehad dat als ik in windows een wmv bestand wou afspelen dat hij op internet ging zoeken achter vanalles.

nuja, ik kan er natuurlijk ook langs zitten, ik mijd wmv's al jaren.

Dvise

• Gast
text/html decoder plugin
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/02, 18:24:47 »
Citaat van: Johanvd
Is het wel een goed wmv bestand?
Kan je hem wel openen met Videolan (vlc)?
VLC opent hem wel, maar speelt niks af.

text/html decoder plugin
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/02, 19:00:04 »
Heb je wel alle multimedia benodigdheden geïnstalleerd zoal bijv. libdvdcss2 en de w32codecs? de laatste kan je via Synaptic installeren als je deze hebt gevolgd: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

Met vriendelijke groet,

Gijs

Dvise

• Gast
text/html decoder plugin
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/03, 12:16:13 »
Citaat van: Gijsbert
Heb je wel alle multimedia benodigdheden geïnstalleerd zoal bijv. libdvdcss2 en de w32codecs? de laatste kan je via Synaptic installeren als je deze hebt gevolgd: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

Met vriendelijke groet,

Gijs
Goed, ik kom er wel uit, bedankt allemaal.

Offline Partynoud

• Lid
Re: text/html decoder plugin
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/07, 03:37:43 »
Aangezien deze post al bestond zet ik mijn vraag maar hier neer:

Ik krijg ook vaak de melding die Dvise hier neergezet heeft echter niet zozeer bij het afspelen van bepaalde bestanden maar wel bij het openen van bepaalde players op internet. Ik krijg dan de volgende melding:

Plugin zoeken? (en dan klik je op ok om te zoeken naar geschikte plugin die uiteindelijk nooit gevonden wordt)
Als definitief antwoord krijg ik dan:

Geen pakketten met de gevraagde plugins gevonden.

De gevraagde plug-ins zijn:

text/html decoder

Wie heeft hier ook last van? Zo nee, wat kan ik eraan doen?

O.a. een site waar ik problemen mee heb is de volgende:

http://new-jack-movement.blogspot.com/  (klik hier rechtsbovenin op een van de 4 icoontjes, Windows mediaplayer, Winamp, flash, Realmediaplayer en er wordt een schermpje opgestart en krijg ik de vraag naar de ontbrekende plugin).

« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/07, 09:52:26 »
Heb je de 64 bit versie geinstalleerd? Volg dan deze link http://lcardinaals.wordpress.com/2009/12/06/ubuntu-9-10-64-bit-adobe-flash-player-alpha-versie-in-firefox/ Alleen voor karmic vul je in lucid. Na installatie je browser opnieuw opstarten. Succes
Met dank aan Thijsg

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/07, 14:22:13 »
Heb je de 64 bit versie geinstalleerd? Volg dan deze link http://lcardinaals.wordpress.com/2009/12/06/ubuntu-9-10-64-bit-adobe-flash-player-alpha-versie-in-firefox/ Alleen voor karmic vul je in lucid. Na installatie je browser opnieuw opstarten. Succes
Met dank aan Thijsg

nee, geen 64-bits-versie (je bedoelt van Ubuntu toch?)

« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/07, 17:12:42 »
Ja die bedoelde ik. Bij de 64 bit versie moet je ook de 64 bit Flash versie hebben, anders heb je de meest wonderbaarlijke fouten op internet.

Edit kwam dit tegen op een Sabyon site: Installeer gecko-mediaplayer er worden ook nog wat extra pakketten geïnstalleerd, o.a. MPlayer. Sluit Firefox af en start deze opnieuw op. Nu zou je een player moeten krijgen als je op de Windows Mediaplayer knop drukt.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/07, 17:42:19 door Gijsbert »

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/08, 00:13:20 »
Ja die bedoelde ik. Bij de 64 bit versie moet je ook de 64 bit Flash versie hebben, anders heb je de meest wonderbaarlijke fouten op internet.

Edit kwam dit tegen op een Sabyon site: Installeer gecko-mediaplayer er worden ook nog wat extra pakketten geïnstalleerd, o.a. MPlayer. Sluit Firefox af en start deze opnieuw op. Nu zou je een player moeten krijgen als je op de Windows Mediaplayer knop drukt.

Ik zal 't eens proberen...

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/08, 00:25:07 »

Wel geinstalleerd, maar nee werkt niet die gecko-player. Als ik op het windows mediaplayer icoontje aanklik krijg ik niet die Gecko Player, maar gewoon weer die vraag of ik wil zoeken naar die ontbrekende plugin (html/text decoder).

« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/08, 00:36:09 »
Bij mij werkt het wel, misschien een versie verschil? Ik gebruik 10.04 64 bit. Een van de andere forum leden nog een idee?

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/08, 00:57:16 »
Citaat van: Partynoud
/ Als ik op het windows mediaplayer icoontje aanklik krijg ik niet die Gecko Player, maar gewoon weer die vraag of ik wil zoeken naar die ontbrekende plugin (html/text decoder).

Dat is dus de Totem plug-in die nog geïnstalleerd is, verwijder die eens (alleen totem-mozilla) en herstart Firefox. Probeer het vervolgens nog eens, als het goed is worden de formaten dan automatisch toegewezen aan gecko. Meerdere plug-ins gebruiken in Firefox werkt op de een of andere manier niet helemaal perfect.

Offline BlueWolf

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2010/05/08, 15:56:25 »
Ik krijg die melding ook op die site. Ik heb nog nooit van een text/html decoder gehoord. Ik heb even snel een kijkje genomen in de broncode van de popup en ik vond meteen al een aantal html-fouten op de plek waar wordt aangegeven welk bestand het is en waar het te vinden is. Ik denk daarom dat Totem een beetje flipt en om een vreemde decoder vraagt. Dat vermoed ik, maar weet ik niet zeker.

In ieder geval verwijst de pagina naar: http://87.118.78.4:7030/listen.pls en zoals je ziet werkt dat wel gewoon. Dus het is waarschijnlijk een fout op de website en niet persé in Totem.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2010/05/08, 16:56:56 »
Hier deed de site eerst mijn firefox flippen en ook mijn desktop moest eraan geloven. Het scrollen bleef maar over enweer gaan. Even heropgestart en nu is alles ok.

Heb de icoontjes aangeklikt maar Windows-mediaspeler, flash en realplayer deden het niet. Wél de Winamp-icoontje. Die vroeg of ik het bestand wilde openen met Totem-player en dat ging perfect.

De tekst/html decoder werd enkel gevraagd bij het aanklikken van de Windows-mediaspeler
« Laatst bewerkt op: 2010/05/08, 16:59:18 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2010/05/09, 00:41:09 »
Ik krijg die melding ook op die site. Ik heb nog nooit van een text/html decoder gehoord. Ik heb even snel een kijkje genomen in de broncode van de popup en ik vond meteen al een aantal html-fouten op de plek waar wordt aangegeven welk bestand het is en waar het te vinden is. Ik denk daarom dat Totem een beetje flipt en om een vreemde decoder vraagt. Dat vermoed ik, maar weet ik niet zeker.

In ieder geval verwijst de pagina naar: http://87.118.78.4:7030/listen.pls en zoals je ziet werkt dat wel gewoon. Dus het is waarschijnlijk een fout op de website en niet persé in Totem.

hmmm, is niet best dan, want ik kom deze foutmelding geregeld tegen. Dat zou dus betekenen dat het louter ligt aan foute html, dus van de site zelf.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2010/05/09, 00:43:06 »
Hier deed de site eerst mijn firefox flippen en ook mijn desktop moest eraan geloven. Het scrollen bleef maar over enweer gaan. Even heropgestart en nu is alles ok.

Heb de icoontjes aangeklikt maar Windows-mediaspeler, flash en realplayer deden het niet. Wél de Winamp-icoontje. Die vroeg of ik het bestand wilde openen met Totem-player en dat ging perfect.

De tekst/html decoder werd enkel gevraagd bij het aanklikken van de Windows-mediaspeler

Weet ik, wimamp doet het wel, maar ik wilde op die site zelf via het pop-upje luisteren. Dat gaat dus niet.

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2010/05/09, 00:56:15 »
Citaat van: Partynoud
/ Als ik op het windows mediaplayer icoontje aanklik krijg ik niet die Gecko Player, maar gewoon weer die vraag of ik wil zoeken naar die ontbrekende plugin (html/text decoder).

Dat is dus de Totem plug-in die nog geïnstalleerd is, verwijder die eens (alleen totem-mozilla) en herstart Firefox. Probeer het vervolgens nog eens, als het goed is worden de formaten dan automatisch toegewezen aan gecko. Meerdere plug-ins gebruiken in Firefox werkt op de een of andere manier niet helemaal perfect.

Ik zal het de komende tijd proberen om te kijken of er ik geen foutmeldingen meer krijg.

Offline BlueWolf

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2010/05/09, 01:05:31 »

hmmm, is niet best dan, want ik kom deze foutmelding geregeld tegen. Dat zou dus betekenen dat het louter ligt aan foute html, dus van de site zelf.

Ja, ik weet het nu bijna zeker. Op dit moment is de radio offline. De host zendt geen muziek uit. Als je het adres direct in totem in voert krijg je de fout dat het niet bestaat/niet gevonden is, terwijl het als je het in de popup opent nog STEEDS de melding geeft dat er een codec nodig is. Dat is vreemd, want het audio-bestand is niet eens geladen. De fout is dus inderdaad omdat de html-code niet goed is. Misschien dat die andere site's een zelfde soort popup gebruiken. Gewoon een standaard code dat iedereen gebruikt.

Offline hns

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2010/05/09, 08:11:27 »
Firefox vraagt om de text/html decoder plugin. Ff heeft de totem-plugin.
Opera speelt text/html af. O heeft de xine-plugin.

Lijkt me codec kwestie

Offline Suns

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2010/05/09, 08:16:55 »
heb je  MediaPlayerConnectivity  wel geinstalleerd via de add-ons.
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

Offline Partynoud

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2010/05/09, 21:00:30 »
heb je  MediaPlayerConnectivity  wel geinstalleerd via de add-ons.

NEE!! Wat een ramp die Mediaplayerconnexshittiety, verschrikkelijk, terug naar het jaar 0, wie dat ooit bedacht heeft!! Het zou belachelijk zijn als je per se die connexshittiety nodig hebt om internetmedia te bespelen. Gelukkig is dat ook niet zo!

Vooropig ga ik uit van het verhaal van Bluewolf, dus opgelost is dit topic waatschijnlijk nog niet (misschien ook wel).

Wel bedankt voor je antwoord Suns.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/09, 21:13:52 door Partynoud »