Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Balk om te minimaliseren/maximaliseren is weg na runnen compiz  (gelezen 1971 keer)

yepyep

• Gast
Vandaag tikte ik compiz in in de terminal, en daarna zijn in de bovenste bar van elk programma de icoontjes om te minimaliseren/maximaliseren/afsluiten verdwenen.

Iemand een idee of ik deze kan terughalen?

Edit: Het is verder ook niet meer mogelijk om vensters te slepen door simpelweg met de linker muistoets ingedrukt op de bovenste bar te klikken. Dit moet ik nu doen met ALT ingedrukt.

yepyep

• Gast
Balk om te minimaliseren/maximaliseren is weg na runnen compiz
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/01, 10:54:18 »
Voor alle duidelijkheid. De gehele bar die normaalgesproken boven de bar met de menu's (file, edit, view, etc) zit, dus degene waar de icoontjes om af te sluiten (x), minimaliseren (-) en maximaliseren inzitten, en die je kunt gebruiken om windows te slepen, is in zijn geheel verdwenen.

Ik heb geen flauw idee hoe deze terug te halen is, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

yepyep

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/01, 11:06:45 »
Ik heb het probleem opgelost door

gtk-window-decorator --replace

in te tikken in de terminal.

Echter, zodra ik die terminal afsluit, zijn de title bars ook weer verdwenen.

Offline ohjajoh

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/01, 11:08:08 »
Heb hetzelfde, heb verder niet gezocht naar de oorzaak,ik heb compiz gewoon uitgeschakeld. Het is wel vreemd dat 1 van de drie gebruikers op die pc dat niet heeft en de andere 2 wel, ik denk dat het ergens een simpele instelling is maar heb geen idee welke van de tig.

yepyep

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/01, 11:11:27 »
Het vreemde is dat compiz hier prima werkte totdat ik het commando compiz gebruikte in de terminal.

Heb je: gtk-window-decorator --replace al geprobeerd?

yepyep

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/01, 11:26:09 »
OK, ik heb het probleem nu helemaal opgelost door het gtk commando in de sessie op te nemen :-)