Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tork gedraagt zich als een Hork.  (gelezen 758 keer)

Tork gedraagt zich als een Hork.
« Gepost op: 2008/06/27, 17:40:53 »
Vrienden,
Heb onlangs een aanval gehad op mijn e-mailbox bestaande uit duizenden berichten van de Postmaster aangaande mislukte verzendingen (failed deliveries). Deze aanval kwam uit Engeland en vond plaats toen ik op het Kubuntu forum actief was. De verdachtmaking is dan gauw gemaakt. Echter de boesdoener zou ook het programma Tork kunnen zijn. Ik was namelijk ook bezig dat programma te installeren, hetgeen moeizaam ging. Volgens Tork is dat programma niet geschikt voor het normale pop3 e-mail verkeer. Gebruik je het er toch voor, dan loop je het gevaar dat je adresgegevens en wachtwoord juist bij de verkeerde terechtkomt, b.v. bij iemand die dit soort gegevens verzameld en gebruikt voor b.v. genoemde aanval. Ik heb Tork er dus direct weer afgegooid, maar heb ik daarmee verstandig gehandeld, daar de meeste gebruikers van Ubuntu/Kubuntu gebruikmaken van pop3 e-mail.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/28, 01:37:10 »
Niemand een idee? Is Tork nu bescherming of niet?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/28, 01:39:48 »
Het biedt alleen bescherming als je precies weet wat je aan het doen bent.
Zo niet, dan kunnen anderen meer zien dan als je via de normale manier het internet opgaat.

Verder bieden veel e-mailproviders ook POP3 via SSL aan, dat is een beveiligde verbinding. Zeker als je wel eens draadloos of op een andere locatie werkt is het verstandig om dat te gebruiken.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/28, 04:48:36 »
Beste Johan, je zegt dus dat Tork voor gewone thuisgebruikers niet werkt, danwel averechts werkt. Heb ik dat goed?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/28, 15:29:45 »
Nee, ik bedoel dat je er waarschijnlijk weinig aan zult hebben. En als je het verkeerd gebruikt, ben je nog onveiliger dan eerst.

Als je heel veel verstand hebt van netwerken en netwerkverkeer, dan kan het wel nuttig zijn. Al vraag ik me dan wel af wat je er precies mee wilt, want het is wel heel traag.