Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderde documenten niet naar prullenbak  (gelezen 4234 keer)

Offline schep

• Lid
Verwijderde documenten niet naar prullenbak
« Gepost op: 2008/06/27, 11:34:55 »
Wanneer ik bestanden verwijder krijg ik geen melding of ik die bestanden écht wil verwijderen en komen ze niet (altijd) in mijn prullenbak terecht. Toen ik mijn prullenbak voor het eerst leegde (gebruik Ubuntu net een maand) waren daar veel minder bestanden in dan ik vermoedde. Sindsdien is de prullenbak alleen maar leeg en lijken verwijderde bestanden echt weg te zijn. Dat is tot nu toe geen probleem geweest, ik zou echter graag om een bevestiging voor verwijdering worden gevraagd en dan alsnog in staat kunnen zijn verwijderde bestanden uit mijn prullenbak terug te halen.

Bedankt,

Tom

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/27, 12:00:26 »
Heb ik ook eens gehad , mijn oplossing was prullenbak verwijderen van paneel.
Dan op het zelfde paneel rechtsklik- toevoegen aan paneel en de prullenbak er terug opgezet ........en alles was in orde.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline schep

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/27, 12:24:05 »
ah, de documenten komen in ieder geval weer in de prullenbak, bedankt.

is er eigenlijk ook een mogelijkheid een 'weet u het zeker, dat u dit bestand wil verwijderen' optie in te stellen?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/27, 12:32:55 »
Citaat van: schep
ah, de documenten komen in ieder geval weer in de prullenbak, bedankt.

is er eigenlijk ook een mogelijkheid een 'weet u het zeker, dat u dit bestand wil verwijderen' optie in te stellen?
Rechtsklik op prullenbak - openen - bewerken - voorkeuren - gedrag - en aanvinken ....Bevestiging vragen voor het legen van prullenbak.
Kijk ook eens of ...elke keer vragen aangevinkt is.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline schep

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/27, 13:37:31 »
yup, is alles zoals beschreven.

heb nog een keer een test gedaan: het drukken op de knop 'del' zorgt ervoor dat het bestand meteen verdwijnt (wel in de prullenbak dit keer)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/27, 15:24:20 »
Citaat van: schep
yup, is alles zoals beschreven.

heb nog een keer een test gedaan: het drukken op de knop 'del' zorgt ervoor dat het bestand meteen verdwijnt (wel in de prullenbak dit keer)
Werkt het ook niet na een reboot ?.
Zo nee moet U even wachten tot er een spezialist dit leest.