Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plugin Error in Totem  (gelezen 2483 keer)

Plugin Error in Totem
« Gepost op: 2008/06/26, 04:22:10 »
Als ik in Kubuntu de Totem player open, krijg ik een venster met de tekst: Plugin Error. Unable to activate plugin Media Player Keys. Waar is deze player naar op zoek?

Offline Hanssun

• Lid
Plugin Error in Totem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/26, 05:53:19 »
Die melding krijg ik ook in Kubuntu , maar hij speel bij mij wel alles af van films tot streams en daar gaat het om :)

Gr Hans,

Plugin Error in Totem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/26, 11:18:47 »
Als de mededeling er niet toe doet, dan moet ie af te zetten zijn. Overigens moet Totem toch iets missen. Die mededeling is er niet zomaar.

Offline Hanssun

• Lid
Plugin Error in Totem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/26, 17:05:09 »
hallo HermanDegenhart , ik heb totem helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd met totem-xine  en nu doet die het weer goed zonder fout melding , maar heb jij ook de GStreamer extra plugins geinstalleerd?.

Gr Hans,

Plugin Error in Totem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/26, 17:58:45 »
Hallo Hanssun, de lijst met GStreamer plugins in Adept Manager is indrukwekkend lang, maar geen heet zoals door u genoemd: GStreamer extra plugins. Dus waar vind ik die?
Overigens is mijn Mailbox momenteel onbruikbaar, want ik onderga een e-mail aanval. Mijn box loopt vol met berichten van de Postmaster dat mijn verstuurde mailtjes niet zijn aangekomen. Dat gaat continue door met duizenden tegelijk. Virus en spyware mag dan onmogelijk zijn in Linux,  dit kan dus wel. Hoe stop ik dat?

Offline Hanssun

• Lid
Plugin Error in Totem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/26, 18:16:08 »
GStreamer extra plugins is te vinden in programmas toevoegen/verwijderen even mp3 invullen en hij kom te voorschijn.

Plugin Error in Totem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/26, 18:43:25 »
Heer Hanssun, wat is het leven toch eenvoudig als je alles weet. Hartstikke bedankt.
Echter ook aan gxine moet nog iets toegevoegd worden. Ik denk dat u dat ook weet. Als je in gxine onder File naar Configure gaat en dan helemaal onderaan Re-run setup wizards aanklikt, dan verschijnt die wizard. Klik door naar het blad genaamd Welcome en neem waar dat alles groen is, behalve de onderste lijn waar staat: Check for MIT Xv extension. Klik je ook nog op Details, dan verschijnt nog een venster genaamd: Message from gxine, waarin ons wordt meegedeeld: Health Check Results. video_out_xv. No adapters found. You can improve performance by installing an X11 driver that supports the Xv protocol extension. Allemaal prachtig, maar ik kan de genoemde zaken nergens vinden. Heeft u een idee?

Offline Hanssun

• Lid
Plugin Error in Totem
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/26, 22:23:25 »
ik gebruik geen gxine  maar heb je wel de gxineplugin geinstalleerd?..

Gr Hans

Offline Tom

• Lid
Plugin Error in Totem
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/26, 22:38:49 »
Dat is een gtk+/launcher plugin voor mozilla.
Staat in Synaptic als ...gxine plugin.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Plugin Error in Totem
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/26, 23:23:39 »
Jazeker, ik heb de gxine plugin geïnstalleerd, maar het gaf geen verandering. De gewenste adapters zijn nog steeds niet beschikbaar.
Overigens excuus voor het onregelmatige reageren. Mijn mailbox is momenteel onbruikbaar vanwege een aanval met spam. Mocht iemand weten hoe dat te stoppen is, graag.

Offline Hanssun

• Lid
Plugin Error in Totem
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/27, 07:06:34 »
Citaat van: HermanDegenhart
Jazeker, ik heb de gxine plugin geïnstalleerd, maar het gaf geen verandering. De gewenste adapters zijn nog steeds niet beschikbaar.
Overigens excuus voor het onregelmatige reageren. Mijn mailbox is momenteel onbruikbaar vanwege een aanval met spam. Mocht iemand weten hoe dat te stoppen is, graag.
Goedemorgen Herman , ik heb de gxine ook even geinstalleerd en bij mij is alles groen en werkt ook allemaal super , dus ben even gaan  zoeken wat het kan wezen en kwam dit tegen en dat is volgens mij de oplossing.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=54801

Gr Hans,

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Plugin Error in Totem
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/27, 13:13:35 »
Dat is een discussie uit 2005, ik neem aan dat dat ondertussen al wel opgelost is. Ik denk dat Herman een ander probleem heeft.

Offline Hanssun

• Lid
Plugin Error in Totem
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/27, 13:47:53 »
Citaat van: Johanvd
Dat is een discussie uit 2005, ik neem aan dat dat ondertussen al wel opgelost is. Ik denk dat Herman een ander probleem heeft.
Oke Johanvd , daar heb je gelijk in ,. dan zou ik het zo 123 niet weten , maar bij mij doet gxine ieder geval goed .

Gr Hans,

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Plugin Error in Totem
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/27, 15:17:58 »
Ik denk dat het probleem komt omdat je Totem (een Gnome programma) gebruikt in KDE.
Waarschijnlijk missen er dan wat Gnome pakketten of is de DBus service niet gestart of iets dergelijks.

Heb je het probleem ook als je een KDE programma gebruikt, bijvoorbeeld SMplayer?

Plugin Error in Totem
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/27, 16:31:26 »
Heren medegeleerden, volgens onze Engelse collega's dien ik het  libx11-6-dev  pakket te installeren. Dat is echter niet in Synaptic (Adept) aanwezig en Terminal (Konsole) kan het dan ook  niet vinden. Wel aanwezig, en zelfs geïnstalleerd is het pakket  libx11-6  . Dat kan natuurlijk, want de engelse oplossing, zo zal ik het maar noemen, stamt uit 2005 en sindsdien is er wel iets veranderd. Ik moet dus op zoek naar de huidige versie van  libx11-6-dev  . Welke zou dat zijn?
Ik moet de SMplayer nog gebruiken, maar zo te zien functioneert deze normaal.

Plugin Error in Totem
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/27, 16:41:10 »
Nog even de opmerking van Johanvd, DBus is op mijn computer geïnstalleerd. KDBus niet.
Als DBus apart gestart moet worden, hoe gaat dat dan?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Plugin Error in Totem
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/27, 17:34:15 »
Waarschijnlijk bedoelen ze het bestand libx11-dev, maar dat zou je alleen nodig moeten hebben als je zelf gaat programmeren of iets handmatig gaat compileren. En dat doe je niet als het goed is.

DBus is een systeem waarmee verschillende programma's met elkaar kunnen communiceren. In KDE is er een vergelijkbaar systeem, DCOP. Dbus wordt automatisch gestart bij het opstarten van Gnome, dus als je KDE gebruikt kan dat mislukken.

Maar waarom wil je eigenlijk een Gnome programma binnen KDE gebruiken als er ook goede KDE programma's voor hetzelfde doel zijn?

Plugin Error in Totem
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/27, 17:48:59 »
Johanvd, je hebt gelijk. daar zou het aan kunnen liggen. Inmiddels heb ik ook DCOP geïnstalleerd. Gxine had ik geïnstalleerd omdat het als "motor' voor de xine players wordt gezien. Maar als er een KDE alternatief is?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Plugin Error in Totem
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/27, 18:18:32 »
SMplayer?
Er zijn toch wel één of meerdere mediaspelers standaard geïnstalleerd in Kubuntu?
Als je alleen Gnome programma's wil gebruiken kan je natuurlijk beter gewoon Ubuntu installeren.

Plugin Error in Totem
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/27, 20:42:52 »
Ik heb Kafeïne en de KMPlayer. De meeste documentatie die je leest gaat echter over Ubuntu. Daar zal het door komen dat ik kennelijk de boel door elkaar haal. Maar hoe hou ik de boel zuiver Kubuntu? Waar zijn de juiste handleidingen te vinden?
Overigens vroeg je me zelf over de SMPlayer.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Plugin Error in Totem
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/27, 21:56:21 »
Je vroeg om een alternatief voor Totem. Dat is bijv. SMplayer. Kafeine en KMplayer zijn andere alternatieven.