Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan niet meer inloggen  (gelezen 1209 keer)

michiel009

• Gast
kan niet meer inloggen
« Gepost op: 2008/06/23, 21:28:22 »
Hallo iedereen,

Ik ben sinds kort gebruiker van ubuntu 8.04 desktop versie.

Maar na een tijdje kreeg ik een soort kde inlogscherm Klikje(alleen zonder die balk boven en onder. Daar had ik geen last van en vond het wel makkelijk maar sinds vrijdag (denk ik) werkt dat niet meer en krijg ik de command line login voorbeeldje(de versie en wat er boven staat op het plaatje klopt niet maar wat er onder staat krijg ik wel).

Hoe kan ik nou weer normaal inloggen?
Ik heb crtl+alt+f7(of f8?)geprobeert om in de grafische login te komen maar werkt niet.

Ik hoop de jullie mij weer verder kunnen helpen.

En even voor de duidelijkheid ik heb geen enkel idee hoe ik dit heb veroorzaakt.

Alvast bedankt,

kan niet meer inloggen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/23, 22:25:14 »
hallo, typ eens "startx" op de prompt, dat wil wel eens helpen. Je komt dan wel in je root-account, wat alleen maar een goed idee is als je erg goed weet wat je doet -- en vooral niet moet doen...

Kennelijk heb je kde geïnstalleerd en nog zo het een en ander aan lamp-software, én kennelijk is er ook iets behoorlijk in de war geraakt. Is opnieuw installeren geen optie? Geen idee a) wat je gedaan hebt en b) hoe dat weer te neutraliseren. Anderen kunnen je wellicht verder helpen.

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
kan niet meer inloggen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/23, 22:28:02 »
Zie in je tweede voorbeeld ook staan dat er ubuntu 6.06 LTS op staat, en je hebt  toch 8.04 geinstalleerd??
Geen idee of dit er iets mee te maken heeft. Misschien kun je ook nog apt-get install gdm ingeven, dan wordt de GUI voor hte inloggen geinstalleerd (als startx niet werkt).

Wat ook vreemd is (volgens mij) dat je autom. in een root login komt (#), bij het installeren van een commandline systeem (waar ook geen GUI aanwezig is) kom je altijd bij deze prompt $:

succes
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

kan niet meer inloggen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/23, 22:56:37 »
Citaat van: Idzme
Zie in je tweede voorbeeld ook staan dat er ubuntu 6.06 LTS op staat, en je hebt  toch 8.04 geinstalleerd??
. Goed gezien, was me nog niet eens opgevallen!
Wat ook vreemd is (volgens mij) dat je autom. in een root login komt (#), bij het installeren van een commandline systeem (waar ook geen GUI aanwezig is) kom je altijd bij deze prompt $:
Hmm, eerder beslist niet zoals het hoort eigenlijk, ik denk dat michiel zijn ubu 8.04 behoorlijk onder handen heeft genomen, en wellicht een beetje teveel van het goede... Beter even opnieuw installeren.

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
kan niet meer inloggen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/24, 07:08:35 »
Citaat van: paul_matthijsse
. Goed gezien, was me nog niet eens opgevallen!
Hmm, eerder beslist niet zoals het hoort eigenlijk, ik denk dat michiel zijn ubu 8.04 behoorlijk onder handen heeft genomen, en wellicht een beetje teveel van het goede... Beter even opnieuw installeren.
Lijkt me een goed plan, want er kloppen duidelijk een aantal dingen niet.
Laat het even weten als het gelukt is, succes!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

michiel009

• Gast
kan niet meer inloggen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/24, 15:03:06 »
Ik denk dat er wat onduidelijkheid is onstaan over de afbeelding van de command line. Dit plaatje was geen screenshot van mijn pc maar een van google om jullie een beetje een idee te geven wat het probleem was.
Om dit probleem uit de wereld te helpen hier wat foto's van mij:

Ik hoop dat jullie hier mee verder kunnen en dan zal ik intussen even startx proberen

edit:
heb startx geprobeert en zit nu weer in mijn ubuntu en kan weer doen wat ik wil maar nu moet mijn oude inlogscherm weer terug komen. maar hoe?

edit2:
als ik nu op afmelden klik krijg ik dit scherm:

tuxido_devito

• Gast
kan niet meer inloggen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/24, 15:44:04 »
vraagje: heb je virtualbox ose recentelijk geinstalleerd, zoja start je een speciale kernel

michiel009

• Gast
kan niet meer inloggen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/24, 16:03:40 »
Nee heb dat niet geinstalleerd

edit:
Opgelost!
Ik heb in synaptic pakketbeheer het pakket gdm geherinstalleerd.