Okeej, eerst en vooral, als je veel tekst post, gelieve dit dan tussen [ code] tags te plaatsen. (zonder de spatie die ik zelf heb toegevoegd, natuurlijk)
Verder vond ik (aan de hand van jouw syslogs) het volgende op het internet:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-303846.htmlIk denk dat volgende post vooral belangrijk is:
I heard back from a user on the acx100-users list who suggested that this problem is most likely caused by an IRQ conflict. He said that enabling APIC in the kernel had caused the problem to go away for him, and further suggested that moving the PCI cards around, or assigning an IRQ in BIOS, might help. Going to give these ideas a try over the holiday here in the U.S. and will report back on the results.
[And I thought my days of dealing with IRQ conflicts were a thing of the past ;]
Het kan dus aan een IRQ-conflict liggen en je kan APIC in de kernel aanzetten om het probleem te laten weggaan. Dit werkt misschien niet voor jou, maar het is het proberen zeker waard!
Hoe je net APIC aanzet, ik denk dat het zo moet:
je geeft in de terminal eerst in:
sudo gedit /boot/grub/menu.lst
In het nieuwe venster zoek je de lijn die jouw Ubuntu laat opstarten
Waarschijnlijk is dit iets zoals het volgende ongeveer:
title Ubuntu 8.04, kernel 2.6.24-19-generic
root (hd0,1)
kernel /vmlinuz-2.6.24-19-generic root=UUID=e8d265e8-dcc6-4ea2-b990-39a8eeac3c27 ro quiet splash
initrd /initrd.img-2.6.24-19-generic
quiet
Probeer nu om op de kernel lijn daarachter nog apic te zetten.
Ik weet dat als je daar "noapic" zet, dat APIC uitgeschakeld is, dus ik neem aan dat je APIC kan inschakelen door daar apic te zetten of door het woord "noapic" af te zetten.
Let wel op, doe dit enkel op eigen risico, ik ben niet zeker of dit wel zeker zal werken.
Moest je toch problemen hebben, dit gewoon terug ongedaan maken via de recovery mode van Ubuntu.