Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bureaublad  (gelezen 1893 keer)

annesch

• Gast
Bureaublad
« Gepost op: 2008/06/23, 13:02:08 »
Bij het opstarten van Ubuntu krijg ik een bureaublad zonder pictogrammen, op een of andere manier zijn die verdwenen. Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik dit herstellen?

Met dank en groet,

Annesch bij home punt nl

Offline vanadium

• Lid
Bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/23, 13:35:37 »
Standaard kiest Ubuntu voor de "cleane" desktop: m.a.w. standaard staan er geen iconen op. Alleen als je een USB schijf inplugt, zal er hiervan een icoon op de desktop verschijnen.

Offline BailHope

• Lid
    • Techneut
Bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/23, 15:29:41 »
Bedoel je dat je vroeger wel pictogrammen had en deze allemaal zijn verdwenen?
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/23, 15:46:50 »
ga naar toepassingen en laten we zeggen,spelletjes.
zoek een spel zoals vier op een rij,en rechtsklik er op,
nu kan je kiezen waar je hem wilt installeren......paneel,bureaublad of
hele menu!! en zo is het met alles wat onder toepassingen staat.
maassluis 
eerste stad aan de waterweg.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Bureaublad
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/23, 16:10:04 »
En als zo'n snelkoppeling op het bureaublad staat, kun je 'm ook copieren naar het opstartpaneel door te verslepen. Omgekeerd kan ook. Zoals je ziet, mogelijkheden te over.

P.S. Het is niet verstandig je mailadres te vermelden, als we je zouden willen mailen kan dat via de PM (Personal Mail).

annesch

• Gast
Bureaublad
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/23, 16:58:31 »
Bail Hope,

Het klopt wat je zegt, In eerste instantie was mijn bureaublad voorzien van pictgrammen die ik gebruikte als snelkoppeling ook kon ik via het bueraublad inloggen op internet en E-mail. Umbuntu is voor mij totaal nieuw ik heb het sinds 14 dagen, moet dus nog wennen.  

Met dank en groet,

annesc bij home puntje nl

Bureaublad
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/23, 17:43:35 »
Nogmaals is het niet slim je E-mail in volledige tekst op een fora/internet te posten.
Als we je willen mailen, zullen we wel op E-mail klikken links van het scherm onder je naam.
wil je het toch posten doe het dan als annesc at home dot nl.
Er is genoeg software die fora afgaat achter het @ teken om zo adressen te krijgen voor spam en andere niet zo'n fijne zaken.

om je iconen te laten zien zoals home-map en computer. Kan je dit aanvinken in gconf-editor.
open de terminal via toepassingen > hulpmiddelen en typ gconf-editor

Welkom bij Ubuntu.

mvg,
Arvid Van Essche