Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Andere talen in Kontakt (email) installeren  (gelezen 587 keer)

Job

• Gast
Andere talen in Kontakt (email) installeren
« Gepost op: 2008/06/22, 22:14:19 »
Kan iemand mij helpen in Kontakt (de email client van Kubuntu) andere talen dan de standaard Nederlandse of Engelse woordenboeken te installeren? In eerste instantie heb ik het Duitse woordenboek nodig... Ik gebruik 8.04/KDE4.

Aan de manual van Kontakt en de website van Ispell (http://fmg-www.cs.ucla.edu/geoff/ispell.html) heb ik niets. Ook verschillende zoekopties 'googelen' levert niets op. Tenminste ik krijg niet gevonden wat ik nodig heb.

Heeft iemand een idee? Het lijkt mij toch niet dat ik de eerste en enige ben die tegen dit probleem oploopt (!).

Alvast bedankt,
Job.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/22, 22:20:48 »
Euhm ik dacht dat kde aspell gebruikte maar het zou in principe ook ispell kunnen zijn.
Probeer bv eens met adept te zoeken naar aspell german.
Of een andere taal die je wil gebruiken.

Job

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/23, 21:10:16 »
Hallo Siegi,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben er inmiddels zelf ook al (pas) uitgekomen, maar misschien met de omslachtige methode. Als je het weet is die wel heel erg simpel: gewoon (via -> K menu -> Systeeminstellingen -> Persoonlijk -> regio & taal) vervolgens de knop 'Nieuwe taal installeren' aanklikken en de gewenste taal kiezen.
Die taal kan dan daarna, als je wilt, voor het hele systeem geselecteerd worden. Dat was nou niet de bedoeling en dat doe ik dan ook niet! Misschien wel leuk als je een buitenlandse partner hebt, of zo.

Voor mijn doel (spellingscontrole in Kontakt) is het installeren van de nieuwe taal voldoende [Het programma wat aan het werk gezet wordt is Kspell. Hou er even rekening mee dat er nogal wat info gedownload moet worden. Dat zou zuiniger moeten kunnen...]. Systeeminstellingen kan vervolgens weer verlaten worden. In Kontakt vervolgens onder 'help' de taal van het programma veranderen. Kontakt opnieuw opstarten en ... klaar!

Siegi: na jouw suggestie 'Adept' heb ik daar ook even gekeken: de modules aspell-de, aspell-de-alt en aspell-fr zijn nu (inderdaad) geladen. Ga ik de volgende keer proberen, want ik denk dat dat de zuinige methode is!

Dit topic beschouw ik als [SOLVED].

Groetjes,
Job.