Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutje in Kubuntu  (gelezen 1103 keer)

Foutje in Kubuntu
« Gepost op: 2008/06/22, 01:32:36 »
Had in Kubuntu (8.04) EnvyNG opgeroepen en de Ati kaart geïnstalleerd, gaat m'n computertje (Dell Inspiron 6400) vreemd doen na de verplichte herstart. Tijdens het opstarten verschijnen er vreemde strepen op het scherm resulterend in een zwart scherm met veel tekst dat met een knipperende cursor onderaan eindigt. Er wordt kennelijk enige input van mij verwacht, maar ik heb geen idee. De laatste regel luidt: Running local boot scripts (etc/rc.local) en rechts op dezelfde regel [OK]. Een stommiteit natuurlijk, maar hoe kom ik hieruit?

Foutje in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/22, 10:38:24 »
Toen ik Kubuntu op de Mac installeerde heb ik mijn restricted drivers geïnstalleerd NA de verplichte heropstart. Dus appart NA het ophalen van de updates. Je kan je restricted drivers ook dan nog activeren.
Ik had ook dit probleempje, doch heb de Mac even totaal afgesloten " Met de afsluitknop " Niet goed ik weet het, en weer opgestart, en op het opstartscherm kon ik gebruikersnaam en wachtwoord intikken en weg was hij... Op de Mac waren dit de ATI en de Broadcom wireless drivers.
Dan heb ik nogmaals herstart en heb nu geen problemen meer.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Foutje in Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/22, 14:38:40 »
Beste Artfreddy, ik krijg geen opstartscherm maar een soort installatiescherm met op elke regel [OK] rechts in het scherm. De laatste regel is: Running local boot scripts (/etc/rc.local) ook op het rechtereind van deze regel staat [OK]. Daaronder knippert een cursor ten teken dat ik iets moet intikken. Maar dat is niet mijn gebruikersnaam en wachtwoord maar iets anders. Iemand die weet wat?

Foutje in Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/22, 14:55:37 »
Citaat van: HermanDegenhart
Beste Artfreddy, ik krijg geen opstartscherm maar een soort installatiescherm met op elke regel [OK] rechts in het scherm. De laatste regel is: Running local boot scripts (/etc/rc.local) ook op het rechtereind van deze regel staat [OK]. Daaronder knippert een cursor ten teken dat ik iets moet intikken. Maar dat is niet mijn gebruikersnaam en wachtwoord maar iets anders. Iemand die weet wat?
Oh, had het misverstaan. Heb ik nog niet voorgehad. Kan er dus ook niet over meebabbelen. Sorry.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Foutje in Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/22, 18:48:26 »
Maar wie wel, want ik kom m'n computer niet in.

Foutje in Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/22, 19:00:16 »
Druk eens op CTRL + C

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Foutje in Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/22, 21:54:20 »
Heer SeySayux, het heeft geen enkel effect. Het scherm reageert wel op het toetsenbord maar niet op CTRL+C

Foutje in Kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/23, 17:16:26 »
Ik denk dat de titel van dit draadje te algemeen is. Ik zal dit draadje dan ook sluiten en een nieuw openen.