Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updaten oude ubuntu?  (gelezen 1251 keer)

Jacob

  • Gast
updaten oude ubuntu?
« Gepost op: 2006/08/23, 23:56:22 »
Ik kom erachter nadat ik vanmorgen voor het eerst ubuntu heb geinstaleerd, dat ik een verouderde versie heb. Ik wil de nieuwe wel downloaden, maar had vanmiddag ergens gelezen dat ik dan eerst moet updaten naar de een na laatset, 5.10 want ik heb 5.6. Klopt dat? En waar kan ik dat vinden?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
updaten oude ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/24, 00:04:26 »
oei ... je hebt nog versie 5.04 ... dan zit er bijna niet anders op dan ineens de nieuwste versie 6.06.1 af te halen van:
http://www.ubuntu.com/download

Upgraden van Hoary 5.04 naar Breezy 5.10 en zo naar Dapper 6.06 is haast niet te doen.
Als je 'm download brandt de iso op een lage snelheid 4x of 8x want installatie-cd's zijn nogal gevoelig aan schrijfvoutjes.
;)

Veel suc6
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
updaten oude ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/24, 00:11:37 »
Ik dacht dat onlangs iemand op IRC succesvol Hoary (5.04) had geupgrade naar Breezy (5.10) en dan naar Dapper (6.06)

maar omdat ik niet meer precies weet wie die persoon was, kan ik me vergissen ;) (het was op het #ubuntu-nl channel te doen)

edit: ik heb even de logs gegrept, het was haasteem die dat probeerde, hij heeft succesvol hoary naar breezy ge-upgrade, maar hij heeft daarna niet ge-upgrade naar dapper, maar als je eenmaal breezy hebt kan je volgens mij wel proberen om te upgraden naar dapper he? :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Saamelainen

  • Gast
updaten oude ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/24, 00:33:34 »
Heb ik toevallig vorige week ook gedaan op een pc. Van Hoary, Breezy naar Dapper. Niet in een keer, maar vorig jaar begonnen met Hoary en nu dus zonder problemen bij Dapper uitgekomen. Ik moet er wel bij zeggen dat het een behoorlijk basis systeem is waar niet al te veel veranderingen aan zijn geweest. Moet dus via die CD en dan upgraden zeker lukken.

Maar volgens mij gaat een nieuwe download van Dapper toch een stuk sneller.

Jerry

  • Gast
updaten oude ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/24, 06:25:38 »
Ik weet het wel zeker. Gewoon Dapper downloaden, cd erin doen. Pc opstarten met de nieuwe cd, en vervolgens tijdens de installatie de oude Linux Partities overscvhrijven met de nieuwe versie. Klaar als een klontje. :) Daarna een sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade. Dan ben je up to date. Je zou daarna nog easy buntu kunnen installeren voor je codec,s maar zeker GEEN automatix. Die verneukt je systeem. Sommige zeggen dat easybuntu ook niet goed is, maar daar zijn meningen over verdeeld. Het meeste leer je, door het met de hand te doen, zie de ubuntugids. Maar daar kom je wel uit. Gewoon doen wat daar word gemeld. Suc6 ermee !
PS: De ubuntu gids kun je vinden op: http://ubuntu-forums.nl/docu/ubuntugids-2.5.html

Saamelainen

  • Gast
updaten oude ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/24, 06:43:55 »
Nederlandstalige informatie van de offici

Jacob

  • Gast
updaten oude ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/24, 10:32:28 »
ok, bedankt, ik zal het proberen ;)