Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Start niet op.  (gelezen 771 keer)

werkmens

• Gast
Start niet op.
« Gepost op: 2008/06/18, 14:01:22 »
Ubuntu 8.04 start niet meer op. Gisteren kon ik hem nog reanimeren door meerdere keren op te starten. Vandaag geeft hij enkel het welkomscherm en na een tijd gaat hij naar "initramfs". Ik heb eens op de escape-knop geklikt en de recovermogelijkheid uitgeprobeerd, maar dit is nog te nieuw om te weten hoe ik dit moet oplossen.

Is het normaal, dat onder de escapeknop twee keer dezelfde mogelijkheden staan, er staat twee keer "ubuntu 8.04,kernel 2.6.24-18-generic" en ook  "ubuntu 8.04,kernel 2.6.24-18-generic (recovery mode)", ook één keer memtest86+. ( ik deed bij aanvang meerdere keren een nieuwe setup )

Wie weet hier wat op? (in noob-mode aub :/)

Start niet op.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/18, 14:04:57 »
Citaat van: werkmens
Is het normaal, dat onder de escapeknop twee keer dezelfde mogelijkheden staan, er staat twee keer "ubuntu 8.04,kernel 2.6.24-18-generic" en ook  "ubuntu 8.04,kernel 2.6.24-18-generic (recovery mode)", ook één keer memtest86+. ( ik deed bij aanvang meerdere keren een nieuwe setup )
let eens op de 2 laatste cijfers, die zullen wel verschillen. probeer eens met de andere kernel op te starten.

werkmens

• Gast
Start niet op.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/18, 15:26:20 »
Citaat
let eens op de 2 laatste cijfers, die zullen wel verschillen. probeer eens met de andere kernel op te starten.
Heb ik gedaan, geen succes.  U hebt ook gelijk wat die cijfers betreft. Ik vrees dat ik wat krachtiger spul nodig heb :)
Hebt u nog iets in de mouwen?

werkmens

• Gast
Start niet op.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/19, 07:59:55 »
Vermoedelijk is het een hardwareprobleem, want met windows xp lukt het ook niet, daar kreeg ik een melding dat een software onderdeel niet kon gevonden worden. Misschien is de dvd stuk.

werkmens

• Gast
Start niet op.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/20, 09:01:07 »
Opgelost. Met een andere hd en dvd, alle overbodige apparaten en bedrading weggenomen, maar ik weet niet wat de oorzaak was.