Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 3.0 is binnen.  (gelezen 9434 keer)

Offline Tom

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Gepost op: 2008/06/17, 22:50:15 »
Heb juist mijn Update Manager draaien laten , en de Firefox 3.0 binnen gekregen.
Had in totaal 6 updates waar onder dus Firefox.
Dus geen rc meer.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mij

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 22:56:25 »
Citaat van: wandarooze
Heb juist mijn Update Manager draaien laten , en de Firefox 3.0 binnen gekregen.
Had in totaal 6 updates waar onder dus Firefox.
Dus geen rc meer.
Grtz Tom.
Ik vond het de bug wel waard :D

tuxido_devito

• Gast
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/18, 00:01:47 »
rr waar kan ik zien of ik de nieuwste al heb?

Offline siegi

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/18, 00:04:41 »
Het staat op ubuntu planet.
Citaat van: planet
In case you didn’t notice: firefox 3 was just released to the world and to hardy-updates.
Waarschijnlijk zal het nu op de hoofdserver staan en na een kleine tijd ook op de andere mirrors.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/18, 00:09:45 »
ff op Main gezet en inderdaad!

Zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt in Ubuntu. Waarschijnlijk willen ze meehelpen aan de recordpoging of zo?

Offline joop905

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/18, 00:22:49 »
hier kwam die ook net binnen
wel een druk dagje met met updates

Offline Hanssun

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/18, 06:52:25 »
Goedemorgen mensen ,

ik heb hem net 5 min geleden binnen gehaald en dat ging ook super snel :)

Gr Hans,

Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/18, 07:19:45 »
Citaat van: joop905
[offtopic]
Ook van Openoffice is er een "major upgrade" naar 2.4.1 binnegekomen.  Inderdaad een drukke dag :P

Als ze zo blijven verder doen, is er niks spectaculairs meer voor de "Service Pack" (excuseer het woord) van Hardy voor begin juli. :(  Bemerk overigens dat in de nummering van OO er achteraan staat 8.04.1).
[/offtopic]
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline woteb

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/18, 07:24:26 »
Van een 'Major upgrade' is sprake als je van 2.4 naar 2.5 zou gaan. Nu ga je van 2.4.0 naar 2.4.1, dit is dus een 'Minor upgrade'.

Overigens is FF 3.0 hier nu ook binnengekomen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Soul-Sing

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/18, 08:34:02 »
volgens mij rollen we heel geleidelijk de 8.04.1 binnen zo.
wat een updates zeg...

jody

• Gast
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/18, 08:38:41 »
Mijn Ubuntu-computer staat in de doos, gereed voor verhuis, dus ik kan jullie niet bijstaan in de update-vreugde, maar mijn vraag is vooral deze: wat is er zo bijzonder aan een update van een programma? Gaan we werkelijk positieve verschillen opmerken (bv. wat betreft lay-out, flash problemen) in FF3?

gr,j

Offline Mij

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/18, 08:39:19 »
Citaat van: Prosper
Citaat van: joop905
[offtopic]
Ook van Openoffice is er een "major upgrade" naar 2.4.1 binnegekomen.  Inderdaad een drukke dag :P

Als ze zo blijven verder doen, is er niks spectaculairs meer voor de "Service Pack" (excuseer het woord) van Hardy voor begin juli. :(  Bemerk overigens dat in de nummering van OO er achteraan staat 8.04.1).
[/offtopic]
Is ook niks spectaculairs aan, zijn gewoon de updates :D (misschien een paar kleine veranderingetjes daargelaten).

Offline Soul-Sing

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/18, 09:11:37 »
Citaat van: jody
Mijn Ubuntu-computer staat in de doos, gereed voor verhuis, dus ik kan jullie niet bijstaan in de update-vreugde, maar mijn vraag is vooral deze: wat is er zo bijzonder aan een update van een programma? Gaan we werkelijk positieve verschillen opmerken (bv. wat betreft lay-out, flash problemen) in FF3?

gr,j
ben het wel eens met je. het zijn de extenties/add-ons die firefox zo interessant maakt voor mij. en dat gaat nog wel een tijdje duren willen mijn favorieten het weer doen.....
1 extentie hebben we niet meer nodig wat mij betreft: fasterfox, de browser is beduidend sneller.
2 ondertussen is opera mijn favoriet, geen flash problemen. (al heb ik die ook niet onder firefox)

Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/18, 09:20:12 »
Ben nu even veel te druk met mijn "werkelijke" leven bezig, en probeer zoveel mogelijk van de computer af te blijven.  Wacht ook op de 8.04.1 voor een echt verse install.  Nu dat ik een jaartje bezig ben, voel ik mij daar klaar voor.  Systeem zit nu te vol met nutteloze dingen en opruimen heeft  geen zin, vermits ik toch moet vers installeren.  Heb namelijk (lang geleden) mijn root en mijn home op de verkeerde partities gezet.  Heb nu te veel/te weinig plaats. Draai ook alles door elkaar, dus vers kiezen maar.
Zal er ineens van profiteren om wat geheugen bij te steken in de laptop (heb nu maar 1GB).

Enfin, vers dus. Gnome en dan proberen KDE4 alleen er naast te krijgen (wil Edubuntu, dus dat is al een mengeling met KDE, nu nog 3.5), dus dat wordt nog puzzelen.  Misschien een blokkendoos of zo.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

• Lid
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/18, 09:32:00 »
Citaat van: jody

gr,j
Lay out niet ik denk eerder verbeteringen onder de moterkap.
Flash problemen had ik met de rc al niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

fang

• Gast
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/18, 12:49:50 »
zeer vreemd,
ik heb net ge-updated en ik zit nog steeds aan versie 2.0.0.14, hoe krijg ik de Firefox 3.0 versie binnen?
Ik heb simpelweg sudo apt-get upgrade en sudo apt-get update in mijn terminalvenster gedaan , is dat misschien niet de juiste methode?

DarkEra

• Gast
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/18, 12:53:45 »
fang, welke Ubuntu gebruik je? Gutsy Gibbon 7.10 of Hardy Heron 8.04?

fang

• Gast
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/18, 13:07:40 »
gutsy gibbon

DarkEra

• Gast
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/18, 13:28:56 »
In Gutsy Gibbon zal hij niet verschijnen als update, dat is alleen voor Hardy Heron zover ik weet.

fang

• Gast
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/18, 13:48:32 »
wel dan weet ik wat mij de doen staat, of kan je mij uitleggen hoe ik
een programma moet installeren nadat ik deze heb gedownload?
Want ik kan deze afhalen als firefox-3.0.tar.bz2, maar ik weet niet precies hoe ik dit dan moet installeren of welk document in dit archief ik moet openen om te installeren.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/18, 13:50:39 »
Citaat van: fang
wel dan weet ik wat mij de doen staat, of kan je mij uitleggen hoe ik
een programma moet installeren nadat ik deze heb gedownload?
Want ik kan deze afhalen als firefox-3.0.tar.bz2, maar ik weet niet precies hoe ik dit dan moet installeren of welk document in dit archief ik moet openen om te installeren.
Doe liever een schone installatie van Ubuntu 8.04. Echt het beste. Zo doe je dat makkelijk:
http://computertip.googlepages.com/opwaarderen

fang

• Gast
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #21 Gepost op: 2008/06/18, 14:00:17 »
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik zal gewoon opwaarderen.
Maar toch had ik graag geweten hoe ik zo'n dingen in de toekomst moet doen als ik zo'n programma afhaal dat ik dan moet installeren.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #22 Gepost op: 2008/06/18, 14:04:01 »
Citaat van: fang
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik zal gewoon opwaarderen.
Maar toch had ik graag geweten hoe ik zo'n dingen in de toekomst moet doen als ik zo'n programma afhaal dat ik dan moet installeren.
Dat doe je zo:
http://computertip.googlepages.com/programmasinstallereninubuntu

Offline Tecumseh

• Lid
    • http://tecumseh.homeip.net
Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #23 Gepost op: 2008/06/18, 15:05:06 »
Citaat van: pjotr123
ff op Main gezet en inderdaad!

Zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt in Ubuntu. Waarschijnlijk willen ze meehelpen aan de recordpoging of zo?
Denk het niet, want deze wordt niet meegeteld met de (nu al geslaagde) recordpoging.

6.523.653 and counting!

Ik heb gisteravond voor mijn virtualbox xp installatie mijn exemplaar in elk geval al binnengehaald.

Firefox 3.0 is binnen.
« Reactie #24 Gepost op: 2008/06/18, 16:34:29 »
De bugs uit de beta versie zitten er gewoon nog in.

Geschiedenis van het url venster kan nog steeds niet gewist worden en op een wireless systeem met broadcom driver crasht de browser bij websites met live video als je van de ene stream naar de ander switched.

Dit is al aangegeven in een beginstadia van de beta versie.

Het lijkt erop dat alleen het woordje Beta is weggelaten.