Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Madwifi werkt niet , ondanks alle info online  (gelezen 1232 keer)

Koenus

• Gast
Madwifi werkt niet , ondanks alle info online
« Gepost op: 2008/06/13, 12:28:54 »
Gegroet,
ik ben pas een nieuwe ubuntu gebruiker , ik heb een acer aspire 7520 en ubuntu draait vrij vlotjes mijn beeldscherm + geluid werken al geweldig . maar ik krijg mijn wireless niet gefixed.
Ik heb madwifi proberen installeren . mar het lukt niet goed

/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:189: error: 'S_IRWXU' undeclared (first use in this function)
/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:189: error: 'S_IRWXG' undeclared (first use in this function)
/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:189: error: 'S_IRWXO' undeclared (first use in this function)
/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:191: warning: implicit declaration of function 'fdopen'
/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:193: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'fprintf'
/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:194: warning: format '%s' expects type 'char *', but argument 4 has type 'int'
/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:195: warning: incompatible implicit declaration of built-in function 'exit'
/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:199: warning: implicit declaration of function 'read_stduu'
/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode.c:201: warning: implicit declaration of function 'fclose'
make[3]: *** [/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal/uudecode] Error 1
make[2]: *** [/home/koen/madwifi-0.9.4/ath_hal] Error 2
make[1]: *** [_module_/home/koen/madwifi-0.9.4] Error 2
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.24-18-generic'
make: *** [modules] Fout 2

iemand enig idee waarom dit niet wil werken? ;o

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/13, 12:41:30 »
Misschien heb je iets aan de volgende link:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=701533

Koenus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/13, 12:56:44 »
bedankt het werkt!

« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/13, 14:49:16 »
Gelukkig, veel plezier met Ubuntu.

Koenus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/14, 19:09:40 »
ik heb mijn pc moeten herinstalleren en ik kan niet op de site van madwifi??? is madwifi down ofzo? zou iemand mij  dit packetje
http://snapshots.madwifi.org/special...+ar5007.tar.gz
kunnen geven aub? dat zou heel tof zijn :)

Offline petervs

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/14, 20:07:33 »
Citaat van: Koenus
ik heb mijn pc moeten herinstalleren en ik kan niet op de site van madwifi??? is madwifi down ofzo? zou iemand mij  dit packetje
http://snapshots.madwifi.org/special...+ar5007.tar.gz
kunnen geven aub? dat zou heel tof zijn :)
Ik heb 'm wel, ik zou alleen niet weten of en hoe je zo'n bestandje (3,8MB) kan versturen?

edit: nu is madwifi.org weer bereikbaar.
Ubuntu MATE 16.04