Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 wine versies naast elkaar?  (gelezen 1226 keer)

Jean_

• Gast
2 wine versies naast elkaar?
« Gepost op: 2008/06/12, 14:27:06 »
Ik vraag dit omdat een tijdje geleden onder hardy met vorige wine versies ik half life 1 source en san andreas nog aan de praat kreeg maar sinds een tijd niet meer. Vandaar dit idee. Maar hoe doe je dat? In /usr/bin kan maar 1 wine staan natuurlijk.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/12, 14:31:42 »
Wellicht een idee. Je verwijdert wine volledig met synaptic, en installeert een oudere versie van de internetsite (is vast wel ergens een deb te vinden).

mvg

edit: http://wine.budgetdedicated.com/archive/index.html
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/12, 14:38:17 »
half life en san andreas zijn naar mijn weten bekende spellen, als een nieuwe wine versie zorgt dat deze niet meer werken, zou er snel info in de appdb van wine komen te staan van hoe het wel weer werkt.

of ge hebt zelf iets veranderd waardoor het niet meer werkt natuurlijk.

Jean_

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/12, 15:49:04 »
@kebabfish
Ja thx, die debs weet ik wel te vinden. Maar ik wil juist niet verwijderen ten gunste van een oude versie maar een extra versie en de huidige bewaren.

@Nunslaughter
Ik heb niets veranderd, het is volgens mij regressie.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/12, 20:40:52 »
Als een game het eerst wel onder een oudere versie van Wine het wel deed en niet meer is het een goede reden om dit op de site van Wine te melden. Dit wordt een regressie genoemd en het Wine team wil met het oog op de aanstaande versie 1.0 zo veel mogelijk van de regressies wegwerken.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline eendje

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/12, 21:40:32 »
Kwam toevallig een post op het forum van Wine tegen. Blijkbaar heeft het probleem te maken met Pulse Audio. Het advies werd gegeven om Puls Audio helemaal niet te laden. Hoe dat moet? Geen idee... http://forum.winehq.org/viewtopic.php?t=1287
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/12, 22:40:04 »
ik heb overlaatst ook problemen gehad met audio. als ik world in conflict probeerde te starten liep hij na enkele seconden vast. na een tijdje was ik erachter gekomen dat dit aan het geluid lag en startte ik op met de optie -nosound en toen werkte het (maar had ik wel geen geluid). dan de ontdekking dat ik bij wine configuratie op esound moest zetten in plaats van alsa. toen werkte ales hier.

natuurlijk een heel andere game, maar misschien het proberen waard.

Jean_

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/13, 08:58:48 »
@eendje, die post op het wine forum ging over ditzelfde probleem van mij. :) En als je goed leest had ik het hier in dit topic ook al over regressie.

Een van de suggesties die ik kreeg ging inderdaad over pulse audio, ik zal straks es proberen met een andere audio instelling in winecfg.

Tweede onafhankelijke installatie van wine lijkt dus niet echt haalbaar zo te horen.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/13, 12:13:51 »
Citaat van: Jean_
Tweede onafhankelijke installatie van wine lijkt dus niet echt haalbaar zo te horen.
het is misschien wel mogelijk als ge het zelf gaat compileren en alles een ander pad geeft, zodat wine uit de repo's gewoon geinstalleerd staat en dat ge een oudere wine gaat compileren in een andere directory.

ik denk dat ge zelf de wine repo hebt toegevoegd om telkens de laatste versie te krijgen. wat als ge nu eens wine verwijderd, dan de repo uitvinkt bij softwarebronnen of een # voorzet in sources.list, en dan gewoon de standaard wine versie in ubuntu installeren. dat is versie 0.9.59 denk ik.

Offline ohjajoh

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/13, 12:17:40 »
voor zover ik weet is de enigste manier om meerdere wine-versies naast elkaar te draaien: cedega.

Jean_

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/13, 12:23:42 »
Nou, ik haal wine steeds van wine.hq op, daar staan debjes.
En ik heb liefst de laatste standaard draaien, apart compileren zou idd een idee zijn, maar dat schijnt nogal een gedoe te zijn bij wine zelfs al verander je zelf niks.
Toch bedankt.

Ik kreeg nog het advies om pulse audio uit te schakelen (kill -9) met als ook als argument dat wine geen pulse zou lusten, klaar. Maar andere spellen bv half life 2 werken prima met de standaard audio instelling hier, en dat is volgens mij pulse in hardy.
Bovendien, ik zie geen pulse draaien als ik bv 'ps x | grep pulse' doe.

Citaat van: Nunslaughter
ik denk dat ge zelf de wine repo hebt toegevoegd om telkens de laatste versie te krijgen. wat als ge nu eens wine verwijderd, dan de repo uitvinkt bij softwarebronnen of een # voorzet in sources.list, en dan gewoon de standaard wine versie in ubuntu installeren. dat is versie 0.9.59 denk ik.