Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Configureren Netwerkmonitor applet.  (gelezen 1413 keer)

Configureren Netwerkmonitor applet.
« Gepost op: 2008/06/12, 03:18:39 »
Het netwerkapplet bij mij op de bovenbalk schijnt iets te missen om z'n werk te kunnen doen. De status is rust. Dat moet Verzenden/Ontvangen zijn. Als ik op configureren klik, dan verschijnt een venster met de mededeling: De interface bestaat niet. Controleer of het goed is gespeld en of het systeem het op de juiste wijze ondersteunt. Kennelijk is dat niet het geval. Wat moet ik installeren om dit applet zijn werk te laten doen?

Offline 3rwin

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/12, 07:11:39 »

« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/12, 12:24:12 »
Omdat mijn vorige draadje over hetzelfde onderwerp door de webmaster gesloten was en ik het bijgevolg niet meer vinden kon, had ik een nieuw draadje geopend. Bij Naam heb ik de keuze uit twee apparaten, eth0 en lo. Alleen bij eth0 is de knop configureren actief, bij lo niet. Ik heb dus geen keus. Ook bij lo staat naast status rust. Geen verschil dus. Kennelijk ontbreekt een softwarepakket.
Omdat ik morgen in Bern ben, juist ja, daarvoor, kan ik niet eerder dan zaterdag reageren. Neem dus de tijd om na te denken.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/12, 13:23:15 »
Je draaitje is pas gesloten nadat je dit nieuwe hebt geopent hoor. Het heeft er dus niets mee te maken dat jij je draaitje niet meer kon vinden. Daarbij een gesloten draaitje vind je ook nog steeds.
Je kan altijd je persoonlijke bijdragen terugvinden door de link toon jouw bijdragen onderaan de beginpagina van het forum.

Mightya

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/12, 13:30:53 »
moderator edit: deze kan dicht volgens mij, je kan verder gaan in je ander topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28251

LOL word je weer naar het zelfde topic gestuurd.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/12, 13:44:01 »
@mightya
Intussen aangepast,
Bedankt voor het melden.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/12, 16:43:12 »
Nu ben ik de weg kwijt. Het andere draadje is gesloten en deze is open. Zodra het probleem opgelost is, kunnen alle draadjes van mij over dit onderwerp gesloten worden. Kan me eigenlijk niet schelen waar het antwoord komt te staan, als ik het maar vinden kan.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/12, 16:49:28 »
De twee problemen zijn enorm gerelateerd met elkaar en kunnen dus beter op een topic besproken worden.
Ga gewoon hier verder.. :) Het oudste topic is gesloten.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/12, 16:59:36 »
Bedankt. Volgens mij was het zelfs een en hetzelfde probleem, dat echter nog steeds op oplossing wacht. Wie o wie weet het antwoord. Overigens, nu ga ik echt naar Bern. Zouden ze daar ook Ubuntu hebben?

« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/15, 00:30:33 »
Ben inmiddels terug uit Bern, waar ik het nederlands elftal het franse heb zien inmaken. Helaas heeft nog niemand zich gemeld met de oplossing van wat volgens mij geen groot probleem kan zijn. Ik denk ook niet dat ik de eerste ben met dit probleem, dus dat het al eens opgelost is. Wie meldt zich? Graag, want dan ben ik eraf.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/15, 00:39:07 »
Dat de status rust is betekent gewoon dat je op dat moment niets aan verzenden en ontvangen bent.
Probeer bv iets te downloaden.
Er blijkt wel een bug te zijn in network-admin.
Ik kan bv ook niet handmatig zeggen network-admin -c wlan0.  

Maar op zich configuren we het zo niet meer via network-admin, we gebruiken gewoon networkmanager.
Dus opzich vind ik het geen probleem, alleen zou de knop configureren moeten worden verwijderd bij het applet.

Network-admin vind je trouwens onder systeem > beheer > netwerk.