Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia Geforce 9500 GT  (gelezen 2410 keer)

Offline B3NJAMIN

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Nvidia Geforce 9500 GT
« Gepost op: 2008/06/08, 11:46:59 »
Ik heb gisteren een nieuwe computer gekocht en heb er direct Ubuntu 8.04 op geinstalleerd. Alles is goed verlopen buiten dat ik mijn Nvidia niet in orde krijg.

Ik heb geprobeerd om gewoon die packetten van Nvidia te installeren maar dat doet blijkbaar niet veel.

Kan er iemand mij helpen?

Mvg Benjamin

Offline siegi

• Lid
Nvidia Geforce 9500 GT
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/08, 12:55:11 »
systeem > beheer > hardware drivers.

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Nvidia Geforce 9500 GT
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/08, 14:23:24 »
Citaat van: siegi
systeem > beheer > hardware drivers.
Of met Envy, als deze kaart daarvoor te nieuw is:
http://computertip.googlepages.com/directdoen
(nummer 2)

caos

• Gast
Nvidia Geforce 9500 GT
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/13, 09:26:28 »
Hallo,
eerste keer hier, voorstellen komt later wel. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik heb net dezelfde pc gekocht (jawel, dieje van de aldi...). Ubuntu 8.04 erop gezet zonder problemen; behalve de driver van de grafische kaart.
Ik heb geprobeerd via envy, maar als ik dit op automatisch installeren zet , zegt ie dat hij de grafische kaart niet herkent, en als ik manueel probeer met de drie drivers die hij voorstelt( je kunt geen andere kiezen) blijken het niet de goede te zijn. Dus mijn vraag aan jou Benjamin, is dit bij jou intussen opgelost? of weet iemand nog een andere oplossing (of is het gewoon wachten op de nieuwe driver...)
Voor de fancy desktop effectjes doe ik het niet, maar ik gebruik Blender nogal vaak en daar heb je de 3D hardware versnelling van je grafische kaart echt wel nodig.

ubunturookie

• Gast
Nvidia Geforce 9500 GT
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/28, 12:28:17 »
Dit probleem had ik ook en het is nu opgelost! Zie nvidia 9600 GT.