Concreet:
1. heb je de melding ja/nee?
2. heb je ooit wat veranderd aan de Grub-menulijst (handmatig of via startupmanager) ja/nee ?
1. Ik had de melding bij (ik dacht 16)
2. Ja, ik had handmatig de opstartregels van 12, 14 en 15 verwijderd natuurlijk na een kopietje van menu.lst gemaakt te hebben. Ik ben natuurlijk wel nieuw, niet echt bang om iets aan te pakken maar niet echt stom (hoop ik

).
Bij 17 kreeg ik dus die melding en het zweet brak me uit.... Wat heb ik nu weer gedaan!!!

Na het verhaal 5 keer gelezen te hebben en mijn hartslag langzaam van 300 honderd terug kwam naar een rustige 80 begreep ik de boel (dacht ik) en heb voor de nieuwe gekozen. Na het opnieuw opstarten kreeg ik mijn boot menu en opnieuw brak het zweet mij weer uit, er stond van alles en nog wat en mijn dual boot met Vista was weg. Nadat ik een badlaken druipend in de was had gegooid en ik mijn bloeddruk met 3 pilletjes weer onder controle had snapte ik wat er was gebeurd. Alle oude kernels waren weer terug gezet want ik had ze alleen uit de lijst gehaald maar niet van de computer verwijderd en de dual boot was niet verdwenen maar de lijst was zo lang geworden dat het niet meer op het scherm kon. Sindsdien verwijder ik met Synaptic de 2 na laatste kernel, ik behoud dus de nieuwste als deze goed werkt en de een na laatste, heb ik altijd iets om op terug te vallen.
Ik kan me dus voorstellen dat nieuwe gebruikers hiermee echt de fout in gaan of in paniek de verkeerde dingen gaan doen. Maar bij de laatste kernel wisseling en de voorlaatste (dus 19 en 18) heb ik de melding niet meer gehad en gaat alles goed, de nieuwe kernel komt er bovenaan bij en de rest blijft intact.