Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multimedia in Kubuntu  (gelezen 1988 keer)

Multimedia in Kubuntu
« Gepost op: 2008/06/07, 00:49:48 »
Om in Ubuntu alle video's en filmpjes af te kunnen spelen die op het Internet aangeboden worden is het nodig een heel programma af te werken. Software moet worden verwijderd en andere software juist geïnstalleerd. Is er voor Kubuntu ook zo'n programma?

xubuntufan01

• Gast
Multimedia in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/07, 14:21:09 »
Ja dat is Kubuntu ook mogelijk. Je kunt gebruik maken van Kaffeine met de bijbehorende Xine plugins, zoals
libxine-extra-plugins. Te vinden in de ubuntu-repositories. Verder zou je ook kunnen gebruik maken van de mplayer-plugins voor Firefox.

Vriendelijke groet,
Xubuntufan01

Offline siegi

• Lid
Multimedia in Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/07, 14:29:00 »
kubuntu-restricted-extras installeren zou al handig zijn :)

Multimedia in Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/09, 00:20:52 »
Indachtig de raad dat de Gxine Player dient als een soort motor voor de Xine toepassingen van alle players op de computer installeerde ik de Gxine Player. Dat ging uitstekend en de player laat zich ook makkelijk oproepen. Als ik echter de setup wizard oproep, dan laat deze zien dat alles goed geconfigureert is, behalve de onderste in de lijst, de MIT xv extension. Als ik daar op details klik, opent zich een venster met het volgende verhaal:
Health Check Results.
vodeo_out_xv: No adapters found.
You can improve performance by installing an X11 driver that supports the Xv protocol extension.
Waar vindt ik zo'n driver, want het intikken van X11 driver in Synaptics (Paketten Beheer) levert niet de juiste download op.

Offline Tom

• Lid
Multimedia in Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/10, 18:54:43 »
Bij Mplayer kunt U x11 instellen.
Bij KMPlayer die samenwerkt met gxine kunt U ook x11 instellen.
Bij SMPlayer die samenwerkt met Mplayer kunt U ook x11 instellen.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Multimedia in Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/20, 01:15:00 »
Hoe kan het dat ik SMPlayer niet kan oproepen?
Kan je Kubuntu en Ubuntu restricted areas tegelijk geïnstalleerd hebben? Of werkt dat elkaar tegen.
Als ik de Elsevier video's wil afspelen (www.elsevier.nl) krijg ik een grijs vilten vlak i.p.v. een afspeelscherm. Ik heb de mozilla-mplayer plugin verwijderd, maar dat heeft niet geholpen.

Offline Tom

• Lid
Multimedia in Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/20, 06:43:32 »
Als U SMPlayer wilt gebruiken moet U zeker Mplayer er niet afdoen.
SMPlayer is een frontend of tool van Mplayer.
En wat bedoelt U met ik kan SMPlayer niet oproepen ?.
U heeft die toch geinstalleerd neem ik aan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Multimedia in Kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/20, 10:46:02 »
Sorry, ik keek niet goed. Ik dacht dat de SMPLayer niet wilde opkomen, maar hij nestelde zich in de onderbalk, vanwaar hij wel op te roepen was. Excuses. In Ubuntu bleek het verwijderen van de Mozilla-mplayer plugin de blokkade van de Elsevier video's op te heffen, hoewel het in Kaffeïne juist een probleem veroorzaakte. Die ging namelijk op zoek naar een codec die hij al had en bleef daarmee doorgaan tot ik de player weer sloot. Maar andere players deden het juist weer wel. De verwijdering van de mozilla-mplayer plugin in Kubuntu bracht geen enkele verbetering, zodat ik hem weer zal installeren. Als ik een in Kubuntu een Elsevier video oproep, dan verschijnt een grijs vilten vierkant i.p.v. een zwart video scherm. Hoe krijg ik die video's afgespeeld?

Multimedia in Kubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/20, 14:39:38 »
Niemand een idee? Die grijze plak vilt levert geen URL op die in een player geladen kan worden. In Ubuntu heeft die plak vilt een wit scherm met daarop MPlayer plugin. Als ik daarop rechtsklik kan ik de URL kopiëren en in Kaffeïne of een andere player kopiëren. Waarom kan dat in Kubuntu niet? Overigens is Kaffeïne in Ubuntu constant bezig een codec te laden die het volgens eigen zeggen al heeft. Waarom doet ie dat dan?

Offline Dave

• Lid
Multimedia in Kubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/10, 13:10:30 »
heb geen problemen met die site.
was gister bij iemand met Kubuntu en die had ook problemen met multimedia(lees niks geinstalleerd).
de online handleiding voor Ubuntu hielp ook niet echt want zoekopties als mp3 en flash leverden niets op.
Maar een Ubuntu cd achter gelaten want kon er niks mee.

Ga Kubuntu maar eens op de testpc installeren om dat eens te bekijken. Moet toch weer wat nieuws op want Grub is niet meer te repareren volgens de cd.

Multimedia in Kubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/10, 20:13:40 »
Probleem is opgelost door installatie van de Gecko Media Player. Bedankt iedereen.

Offline Dave

• Lid
Multimedia in Kubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/10, 20:22:47 »
en heb je daarmee gelijk je flash en java etc dan ook binnen?
grappig.

Multimedia in Kubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/10, 20:41:11 »
Het is inderdaad nog niet helemaal opgelost, maar ik ben intussen overgegaan van Kubuntu naar Linux Mint. Lijkt me beter er dan ook een ander draadje over op te zetten.

Tom Berkhout

• Gast
Multimedia in Kubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/09, 07:58:43 »
Ik wil graag MP3 rippen. Heb begrepen dat je Ubuntu restricted areas moet installeren. Waar vindt je dat.

Offline siegi

• Lid
Multimedia in Kubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/09, 09:46:21 »
@Tom gebruik je kubuntu of ubuntu.
ubuntu > klik op toepasssingen > en kies voor installeren verwijderen > zoek naar restricted en installeer ubuntu-restricted-extras
kubuntu > k-menu > installeren verwijderen > zoek naar restricted en installeer kubuntu-restricted-extras