Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mplayer plugin werkt niet  (gelezen 3063 keer)

Offline pip

• Lid
Mplayer plugin werkt niet
« Gepost op: 2008/06/04, 15:18:23 »
Mplayer plugin in firefox 3 weigert de filmpjes van bv Uitzending gemist af te spelen. Soms krijg ik alleen geluid, soms loopt firefox helemaal vast. Ik heb alle plugins geïnstalleerd volgens de handleiding http://computertip.googlepages.com/multimediavoorgevorderden. Wat is er mis?
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/04, 15:30:25 »
Kijk eens naar mijn instellingen , misschien helpt het.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline pip

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/04, 15:59:18 »
Bedankt Wandarooze. Ik heb nog wat gstreamer plugins geïnstalleerd die bij mij ontbraken. Voor de rest staat alles bij mij hetzelfde. Resultaat: nog nix. Hoe staan bij jou de toepassingen in firefox ingesteld. Mss zit daar het probleem....
Ubuntu Lucid

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/04, 16:26:21 »
Citaat van: pip
Bedankt Wandarooze. Ik heb nog wat gstreamer plugins geïnstalleerd die bij mij ontbraken. Voor de rest staat alles bij mij hetzelfde. Resultaat: nog nix. Hoe staan bij jou de toepassingen in firefox ingesteld. Mss zit daar het probleem....
Libflashplugin voor Moz
VLC plugin voor Moz
MPlayer plugin voor Moz.
Heb ook SMPlayer een frontend van Mplayer geinstalleerd.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline pip

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/04, 17:10:07 »
Libflashplugin had ik nog niet. Installatie hiervan biedt geen soelaas: nog steeds geen beeld, wel geluid. Als ik mplayer deïnstalleer krijg ik wel geluid en beeld, maar dan alleen klein beeld en geen bedieningsknoppen. Bedankt in ieder geval voor de suggesties
Ubuntu Lucid

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/04, 23:23:33 »
Snap ik ook niet ben naar ...uitzending gemist.nl gegaan en hij speelt keurig af.
Met Mplayer.

NLsandman

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/04, 23:32:14 »
werkt de flash reclame wel als je een filmpje aanklikt?

Offline drik

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/05, 00:04:44 »
je kan rechtsklikken op mplayer schermpje in firefox
asf file saven en openen met bv vlc

beetje omslachtig maar je hoeft niets meer te missen

groet dirk

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/05, 00:45:39 »
We missen de add-on Media Player Connectivity... Ik heb de maker maar eens een berichtje gestuurd met de vraag of hij nog een versie voor Firefox 3 wil maken. Ik hoop het... Maar ja, het is natuurlijk allemaal vrijwilligerswerk.

Ondertussen zou je de Mozilla plugin voor Mplayer tijdelijk kunnen verwijderen, via Synaptic. Firefox valt dan automatisch terug op VLC, en die doet het altijd op uitzending gemist.

Overigens doet Mplayer het bij mij wel, op die webstek. Heb je stap 2 wel gedaan:
http://computertip.googlepages.com/multimediavoorgevorderden

Offline pip

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/05, 19:54:40 »
Bedankt allemaal. Even een paar antwoorden. Toen ik net met Hardy werkte deed Mplayer plugin het goed. Het gedonder begon na een update (welke weet ik niet meer). De flash reclame werkt gewoon, daarna volgt een grijs scherm van mplayer en na 'connected' begint het geluid af te spelen. Beeld is nergens te bekennen. Dat copiëren van de url in vlc werkt goed, maar echt elegant is het niet. Als ik mplayer plugin weghaal loopt alles goed. Maar ik kan niet naar volledig scherm en ook de knoppen ontbreken. Voorlopig zal ik me maar behelpen met het copiëren van de url in vlc. Je hebt gelijk Pjotr: Met Mediaplayer connectivity had ik vroeger geen enkel probleem....
Ubuntu Lucid

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/05, 20:25:58 »
+1

NLsandman

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/06, 11:55:29 »
Als ik mplayer plugin weghaal loopt alles goed. Maar ik kan niet naar volledig scherm en ook de knoppen ontbreken. Voorlopig zal ik me maar behelpen met het copiëren van de url in vlc. Je hebt gelijk Pjotr: Met Mediaplayer connectivity had ik vroeger geen enkel probleem....
Dan draai je de vlc plugin in firefox, groter scherm krijg je door dubbel te klikken in het kleine scherm.

Als je mplayer mozilla plugin gebruikt zorg dan dat de vlc plugin voor mozilla of de xine plugin voor mozilla niet staat geinstalleerd in synaptic.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/06, 15:47:14 »
Citaat van: NLsandman
Als ik mplayer plugin weghaal loopt alles goed. Maar ik kan niet naar volledig scherm en ook de knoppen ontbreken. Voorlopig zal ik me maar behelpen met het copiëren van de url in vlc. Je hebt gelijk Pjotr: Met Mediaplayer connectivity had ik vroeger geen enkel probleem....
Dan draai je de vlc plugin in firefox, groter scherm krijg je door dubbel te klikken in het kleine scherm.

Als je mplayer mozilla plugin gebruikt zorg dan dat de vlc plugin voor mozilla of de xine plugin voor mozilla niet staat geinstalleerd in synaptic.
En bij mij staan ze alle geinstalleerd en werkt goed.ra ra

Offline pip

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/06, 19:02:26 »
vlc plugin weggehaald, xine plugin heb ik niet. Resultaat: nog steeds niks.
Ubuntu Lucid

NLsandman

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/06, 21:46:23 »
Dit zijn mijn instellingen in firefox met de mplayer plugin, instellingen staan onder bewerken > voorkeur > toepassingen.

Offline pip

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/22, 17:40:08 »
Nog even de oplossing van het probleem: Na de laatste ffox-update mplayer en mplayer plugin verwijderd. Nu loopt alles prima via totem en windows mplayer plugin(compatible totem). Bedankt voor de tips in ieder geval!
Ubuntu Lucid