Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [kubuntu] aantal vragen  (gelezen 665 keer)

Skilltone

• Gast
[kubuntu] aantal vragen
« Gepost op: 2008/06/03, 19:47:43 »
Goede avond,

Ben begonnen voor de verandering met kubuntu. Opensuse beviel me niet, en Ubuntu staat op me dualboot pc. Dus start met Kubuntu. Ik dacht dat alles wel ongeveer hetzelfde ging als Ubuntu, maar niet dus. De vragen

1. Hp printer, op router aangesloten wil niet gevonden worden. niet via hp toolkit. Terwijl Ubuntu dat wel deed. Is er een andere programma daarvoor?

2. Als ik cd/dvd inlaad start ie op in "dolphin". ik kan alles prima bekijken, maar als ik naar een icoon sleep zet hij het eronder. kan er ook niks mee. Krijg niet voor elkaar om mappen te selecteren. Ik kon geen andere programma snel vinden, is er wel een ander programma? of doe ik iets verkeerds?

3. Nederlandse spelling pak hij niet. Ik kon ook geen synaptic vinden en onder adept vond ik my spell-nl ook niet. Is dit puur terminalwerk? en hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

4. kan "wine" niet vinden onder adept. Ondersteund KDE geen wine?

5. Mijn geluid gaat prima, alleen niet over de zes speakers, maar over één speaker. kon in geluidsopties nie veel doen. heb allerlei soorten "programmaatjes" of drivers in geluidsopties geprobeerd, en die gingen alleen niet verder dan 95%. Is er een optie? Ubuntu, die hierook op stond, deed dit wel.

Wat vraagjes, alle antwoorden zijn welkom.

Bvd

Martin

ps. pjotr site heb ik bezocht, gaat welliswaar over ubuntu, maar sommige dingen zijn te begrijpen en over te nemen. alleen sun java 6 pakt die wel, plugin ervoor nergens te vinden, ook na "update". maar de filmpjes doen het, en daar gaat het om.

Offline sveens

• Lid
[kubuntu] aantal vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/03, 19:53:03 »
antwoord op vraag 2.

Ik gebruik als filemanager Krusader. Vergelijkbaar met Gnome Commander en Windows commander. heel goed programma met veel instellingen. Maar dat is logisch onder KDE.