Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hotmail openen vanuit Pidgin  (gelezen 912 keer)

Offline VandeBas

• Lid
  • Steunpunt: Nee
hotmail openen vanuit Pidgin
« Gepost op: 2008/06/02, 23:08:14 »
Hi all,

Als ik vanuit Pdgin probeer mijn hotmail-mailboxje te openen, wordt het script dat dat zou moeten doen geopend met Gedit in plaats van met de webbrowser. Die staat via de voorkeuren van Pidgin netjes geconfigureerd, dus dat is niet de oorzaak. Als ik het in Gedit geopende script opsla en geforceerd met een webbrowser open, gaat alles goed en zit ik meteen in de hotmail-box. Hoe zorg ik er nou voor dat dat script door de browser geopend wordt ipv door Gedit?

Dank en groeten,

Bas

Offline Allcazar

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/03, 07:55:41 »
Is het niet zo dat je de script-file eerst excutable moet maken?
Ofwel vanuit Nautilus als root (Alt + F2 gksudo nautilus + navigeren naar uw file, rechtermuistoets, eigenschappen, rechten), ofwel vanaf de terminal (sudo chmod +x naamvanuwfile.sh)
Zoiets...
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/03, 17:11:08 »
Dat laatste gaat me boven de pet.
Ik kan me herinneren toen ik nog een hotmail adres gebruikte (tegenwoordig alleen gmail) dat er een melding kwam dat er post was en kon je klikken om naar je postvak in te gaan zeg maar.
Meer was dat toch niet?

Offline VandeBas

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/03, 20:06:54 »
Juist Dave,

Dat is ook precies wat ik bedoel. Als ik dan op die melding klik, opent dus niet de webbrowser die naar de hotmailbox toe gaat, maar een teksteditor die het bestand opent dat eigenlijk door de browser geopend zou moeten worden. Allcazar, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de file executable maak. Dank voor de tip!

Bas

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/03, 22:38:49 »
Heb je al eens bij de voorkeuren gekeken wat waarmee geopend mag worden allemaal?
voorkeuren/standaard toepassingen dus.