Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Presonus of M-audio dmp 3  (gelezen 634 keer)

schoappied

• Gast
Presonus of M-audio dmp 3
« Gepost op: 2008/05/31, 10:13:26 »
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de Presonus Firebox? Ik zit te twijfelen tussen de Presonus en de m-audio dmp 3 (met audiophile 24/96). Een van beide wil ik kopen via marktplaats, maar zou eerst graag weten hoe ze werken... En met de Presonus is het belangrijk dat het ook onder linux werkt, maar ik heb al hier en daar gelezen dat dat wel gaat.

Wat is beter voor audio, pci of firewire?

Pinguinpat

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/05, 09:47:34 »
Met enige vertraging: het grootste verschil tussen Presonus en M-Audio is dat de laatste helemaal geen ondersteuning geeft voor Linux. Nam contact op met de service afdeling die me doorverwezen naar het ffado project. Deze vertelde me dan weer dat ze absoluut geen medewerking kregen van M-audio. Niets aan te doen: ben nochtans  heel tevreden over mijn Audiophile Firewire.

Al ben ik nog mijn tanden aan het stuk bijten aan de Presonus, deze geeft wel ondersteuning via ffado wat het opvolgend project is van Bebob dat via de Jack deamon wordt aangestuurd.

Het grote verschil tussen IEEE1394 en pci is natuurlijk dat de externe kaart voordelen geeft naar bvb een laptop om voordehand liggende redenen. Ook de snelheid tussen het apparaat en de pc werkt beduidend sneller dat bij pci en usb2.0.

Het grootste voordeel van pci blijft dan weer de ruime ondersteuning bij Linux. Als ik nu een nieuwe kaart zou kiezn zou ik zeker opteren voor een exemplaar dat out of the box Linux ondersteuning geeft.

Ben betrokken in een project - Zeropath genoemd - wat een Ubuntu based systeem is waar JACK en BeBoB geïmplementeerd is. Ben nu onze rc10 aan het installeren. Om maar te zeggen dat het hier een en al tromgeroffel is!!!

Hou je zeker op de hoogte...

Groeten

Pat

schoappied

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/05, 11:07:29 »
Ik denk dat ik daarom voor een m-audio audiophile 2496 ga, die werkt naar mijn weten altijd onder linux...

En dan een voorversterker van m-audio, de dmp 3. Als iemand die tweedehands heeft liggen dan houd ik me aanbevolen!!

RME wordt het beste ondersteunt onder linux...