Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tijdzone  (gelezen 1155 keer)

tijdzone
« Gepost op: 2008/05/30, 23:14:25 »
Ok een nieuw vraagje. Ik heb bij iemand anders een nieuwe installatie van xubuntu gedaan en er is iets mis gegaan met de tijdszone instellingen. De tijd loopt nu 4 uur voor. Wanneer ik tzselect start dan kies ik keurig voor europe en daarna netherlands en dan wordt er automatisch voor amsterdam gekozen. Nu dan toch nog steeds de verkeerde tijdsinstellingen op de pc. Hoe kan ik dit aanpassen.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

prlwgn

• Gast
tijdzone
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 18:19:55 »
Klik bovenin eens in de datum en tijd je krijgt dan locaties en bewerken.
Hierin kan je veel steden in de wereld bewerken ook het weer met temperatuur erbij.

tijdzone
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/01, 10:12:57 »
Citaat van: peewster
Ok een nieuw vraagje. Ik heb bij iemand anders een nieuwe installatie van xubuntu gedaan en er is iets mis gegaan met de tijdszone instellingen. De tijd loopt nu 4 uur voor. Wanneer ik tzselect start dan kies ik keurig voor europe en daarna netherlands en dan wordt er automatisch voor amsterdam gekozen. Nu dan toch nog steeds de verkeerde tijdsinstellingen op de pc. Hoe kan ik dit aanpassen.
Wat ikzelf gemerkt heb i.v.m. tijdzones, is dat er bij de installatie-wizard een foutje zit in de offset van de tijdzone. Nu, als je tijdens de installer gewoon de correcte stad aanvinkt en je negeert de voorgestelde tijd en je gaat gewoon verder, dan liep de tijd uiteindelijk toch correct. Misschien moet je eens een connectie maken met het internet zodat je xubuntu zich kan synchroniseren met een timeserver?
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

tijdzone
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/01, 13:49:05 »
Nou het probleem is dat ik gewoon op internet zit met xubuntu en de tijd nog steeds niet klopt. Sterker nog hij staat nou opeens op 21:50, dus dat is 8 uur later ofzo :S best vervelend en ik krijg het niet voor elkaar de juiste tijd weer te geven.

tijdzone
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/01, 14:00:49 »
Dan zou ik het echt niet weten...

Wel vreemd, lijkt precies op iets met regressie... Telkens een veelvoud van 4 uur, precies alsof hij bij een bepaalde event +4 doet...
Misschien eens kijken wanneer hij precies +4 uur erbij doet... Na het booten van windows, na het openen van een bepaalde applicatie, kan eender wat zijn...
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

tijdzone
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/01, 14:19:39 »
Kijk eens in deze file, met sudo gedit /etc/default/rcSen zoek naar het lijntje met UTC vooraan.  Als er yes staat, veranderen in no of omgekeerd.  Opslaan en sluiten.  Tijd juist zetten zoals hierboven aangegeven en misschien eens herbooten, of X-server herstarten met CLT+ALT+Backspace.

Klopt het dan nog niet, kun je het beter terugzetten zoals het was... :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

tijdzone
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/01, 21:59:16 »
Nou ik had geen zin in al dat gezeur en heb het nu ook op mijn eigen laptop weer eens geinstalleerd en hier doet hij het wel goed. Ik denk dat hij er maar mee moet leven of ik installeer het opnieuw ofzo en kijken waar het fout gaat.

tijdzone
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/01, 22:54:15 »
Staat je tijd in de BIOS wel juist ingesteld?
Of heb je Blijf gesynchroniseerd met de tijdservers op het internet? Heb je ook pakketen moeten installeren?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.