Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd afspelen onder Wine lukt niet  (gelezen 777 keer)

Offline canti

• Lid
dvd afspelen onder Wine lukt niet
« Gepost op: 2008/05/30, 10:42:02 »
Beste forumgangers,

Ik heb een dvd met gebarentaalfilmpjes en tekeningen. Die kan volgens hoesje alleen in windows afgespeeld worden. Het bevat inderdaad enkele exe-files. Ik probeerde de dvd daarom onder wine af te spelen door het menu "Browse C:\ Drive" te gebruiken. Daar ging ik naar de dvd (die niet op mijn harde schijf geïnstalleerd is) en selecteerde er viewer4.exe (volgens autorun.inf wordt deze onder windows afgespeeld). Ik kreeg echter als foutmelding "can't load (or register) custom control: 'msdxm.ocx'"

Betekent het dat het onmogelijk is om de dvd onder wine af te spelen? Of is er toch een andere oplossing mogelijk?

canti

Offline canti

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/31, 17:32:14 »
Vergeef me als ik deze topic omhoog klik. Kennelijk wordt er geen windows-dvd binnen wine afgedraaid, of zo'n dvd met enkele .exe-bestanden komt misschien niet zo veel voor. Ik hoop nog steeds dat iemand mij kan helpen. Anders moet ik naar een windows-computer zoeken om gebarentaal te leren (mijn laptop is 100% geubuntueerd). Dat is niet zo handig...

groetjes,
canti

Offline canti

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/31, 18:30:53 »
Die beruchte ActiveX-control... Helaas heb ik geen win cd meer (ik heb alles eruit geknikkerd, omdat ik dacht het niet meer nodig te hebben). Dan houdt het op. Ik zal een mailtje sturen naar het Gebarencentrum waar de dvd afkomstig is. Misschien gaat het wel lukken.

Bedankt voor je duidelijk antwoord, Arie.