Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: The Cube - Compiz  (gelezen 3031 keer)

The Cube - Compiz
« Gepost op: 2008/05/30, 09:51:39 »
Als newbe ook onder de indruk van "The Cube". Dus Compiz geinstalleerd. Maar hoe nu verder. Zie geen Cube verschijnen ondanks dat ik via Systeem/Voorkeuren/Advanced Desktop Effect Settings onder Bureaublad Desktop Cube en Rotate Cube heb aangevinkt.

Wie kan mij verder op weg helpen?

Offline joop905

• Lid
The Cube - Compiz
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/30, 10:03:34 »
compizconfig-settings-manager deze is ook nodig
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16537

GrJ

Offline maxpower

• Lid
The Cube - Compiz
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/30, 10:04:26 »
ctrl+alt+muisklik en dan bewegen met de muis?
ctrl+alt+opzij drukken.

Offline lizardman

• Lid
The Cube - Compiz
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/30, 10:04:34 »
In Adv. Desktop settings bij General options tabblad Desktp Size : horizontal virtualsize op 4 zetten.
Dan krijg je 4 desktop bladen. Anders heb je er te weinig voor een kubus ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

The Cube - Compiz
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/30, 10:14:47 »
niet alleen moet compiz geinstalleerd zijn, maar het moet natuurlijk ook aanstaan.

systeem=>voorkeuren=>uiterlijk=>visuele effecten

The Cube - Compiz
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/30, 10:41:07 »
Muv van advies van Nunslaughter stond alles reeds goed. Echter nog geen Cube. Wel rechts onder 4 werkbladen om uit te kiezen. Als ik een van deze kies dan ziek ik kort in het midden van mijn scherm 4 blokjes aan elkaar + links en rechts een pijl. Ik denk dat dit de Cube moet voorstellen. Echter deze wordt nog niet als zodanig gepresenteerd.

Offline oemoeta

• Lid
The Cube - Compiz
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/30, 11:14:48 »
JE instellingen staan nog niet helemaal goed: je moet in de Advanced desktop settings de optie "desktop cube" aanvinken, nu staat "desktop wall" aangevinkt.

The Cube - Compiz
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/30, 11:33:34 »
@oemoeta: stond al goed. Nog steeds geen Cube.

The Cube - Compiz
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/30, 11:49:34 »
Van wat gepuzzel kan ik met crt+alt+linkermuis knop te voorschijn toveren. Echter kan Cube nog niet vastzetten op bureaublad. Hoe gaat dit?

The Cube - Compiz
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/30, 14:24:53 »
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Het desktop-effect is er volgens mij alleen voor het leuke en mooie effect, maar niet omdat het nou zo bijzonder effectief werkt o.i.d.

Met CTRL ALT Muis is idd de enige manier om de cube te laten draaien, of door er andere toetsen voor in te stellen.

Citaat van: Nunslaughter
niet alleen moet compiz geinstalleerd zijn, maar het moet natuurlijk ook aanstaan.

Bij mij werkt alles naar behoren, maar ik kan bij Uiterlijk > Visuele effecten niet kiezen voor Compiz Advanced Option o.i.d. Er staan alleen de standaard 3 genoemd.  Alledrie de standaard opties zijn uitgevinkt als ik dmv Systeem > Voorkeuren > Advanced Desktop Settings Manager (geloof ik) bijvoorbeeld de Cube aanzet. In 7.10 kon er dan bij Visuele effecten gekozen worden voor een vierde optie...die heb ik in 8.04 niet...klopt dit?

Groeten

The Cube - Compiz
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/30, 14:32:33 »
Citaat van: janwillembol
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Het desktop-effect is er volgens mij alleen voor het leuke en mooie effect, maar niet omdat het nou zo bijzonder effectief werkt o.i.d.

Met CTRL ALT Muis is idd de enige manier om de cube te laten draaien, of door er andere toetsen voor in te stellen.

Citaat van: Nunslaughter

Bij mij werkt alles naar behoren, maar ik kan bij Uiterlijk > Visuele effecten niet kiezen voor Compiz Advanced Option o.i.d. Er staan alleen de standaard 3 genoemd. Dit was in 7.10 wel, maar nu ik over ben gestapt naar 8.04 niet. Het lijkt me dat compiz-fusion ook is doorontwikkeld? Of is er nog geen stabiele versie voor 8.04? Bedankt alvast.
FOUT!! :P.. het is te laten zien wat de windows vista gebruiker denkt dat hijheeft met vista en als je laat zien wat jij hebt :P hehe.. maar opzich zijn wel fijne opties tussen

zoals
- EXPO plugin om overzicht te krijgen van de dingen die je open hebt.
- venster previews
- scale plugin om te kijken welke venster je moet hebben.
- Place Windows (dat ie venster bij het openen op een fatsoenlijke plek neerzet
- Videoplayback

De rest is om te laten zien dat je NIET onder indruk bent van wat vista allemaal kan. :P

The Cube - Compiz
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/30, 17:18:56 »
Oja, dat dus ja :P

jeroeno1

• Gast
The Cube - Compiz
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/20, 22:55:08 »
Hallo allemaal!
Bij mij ging het werken als ik zowel "Desktop Cube" als "rotate Cube" aanzette. Vervolgens op het bureaublad met je muiswiel rollen, en door de muiswiel in te drukken (Button3) kan je 3D om je 4 zijden draaien. Zoal al eerdr vermeld, in general options ook aangeven dat je 4 wekbladen wil!

The Cube - Compiz
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/27, 00:31:23 »
Voor alle mooi compiz emerald awn grappen heb ik deze howto gebruikt. dat kan niet misgaan ;)

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=809695

Offline ollie

• Lid
The Cube - Compiz
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/27, 08:40:49 »
staat de ring wisselaar ook nog aan gevinkt. zoja dan moet je die af vinken.

The Cube - Compiz
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/27, 09:42:26 »
je kan altijd in je terminal venster proberen te typen :
compiz --replacewel effe helemaal opnieuw opstarte daarna,
owja wel rotate cube inschakelen
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm