Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeldscherm automatisch detecteren  (gelezen 2074 keer)

Offline Math.

• Lid
Beeldscherm automatisch detecteren
« Gepost op: 2008/05/30, 03:19:04 »
Ik had problemen met m'n pc, dus had even m'n pc helemaal losgekoppeld om hem na te kijken en vervolgens weer alles aangekoppeld. Maar waarschijnlijk stond mijn beeldscherm eerst op een andere DVI-poort aangesloten dan de poort waar ik hem weer op terug aansloot(heb twee DVI-poorten). Ubuntu kon het beeldscherm ineens niet meer detecteren. Kheb vervolgens de pc maar opnieuw opgestart en m'n beeldscherm weer op die andere DVI-poort aangesloten, maar kreeg toen wéér de melding dat hij het beeldscherm niet kon vinden.

Voorheen kon ik de boel weer netjes instellen viasudo dpkg-reconfigure xserver-xorgOp die manier vond hij alles weer, maar het schijnt nu niet meer te kunnen? Ik kan via dat commando nu alleen nog maar m'n toetsenbord instellen?

Ik krijg wel zo'n grafisch menu waarin ik zelf m'n beeldscherm instellingen kan instellen, maar wat ik ook instel, ik blijf maar 800x600 krijgen, ook met de nvidia driver ingesteld.

Is er geen mogelijkheid meer om m'n beeldscherm automatisch te kunnen laten detecteren??

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/30, 03:50:17 »
Opstarten in de recoverymode en kiezen voor fix x server.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/30, 03:50:46 »
Jeetje, wat irritant zeg! Waarom kan ik niet gewoon m'n beeld op de juiste resolutie zetten... :( Ubuntu 8.04 heeft bij het installeren alles netjes kunnen vinden, maar in displayconfig-gtk kan hij m'n display ineens niet meer automatisch detecteren.

Kheb een nVidia 7900GTX met een Samsung SyncMaster 245B widescreen. Als iemand nog wakker en me kan helpen, graag...

Offline Math.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/30, 03:51:46 »
Citaat van: Johanvd
Opstarten in de recoverymode en kiezen voor fix x server.
Thnx, ik zal het is proberen...

Offline Math.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/30, 03:55:01 »
Lol, het is gelukt... Sorry, ik moet nog ff wennen aan de vernieuwde gebruikersvriendelijkheid van Ubuntu 8.04. :D Ben zo gewend alles handmatig te doen.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/30, 04:59:06 »
Te vroeg gejuigd... :(

M'n beeld was wel weer goed ingesteld, maar met de nv driver... Wanneer ik bij Hardware Drivers nVidia weer inschakel en reboot krijg ik vervolgens weer 800x600. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Offline Math.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/30, 05:30:37 »
Sorry, probleem is al opgelost... het had met m'n hardware te maken...