Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox3 inruilen voor Firefox2  (gelezen 3539 keer)

Firefox3 inruilen voor Firefox2
« Gepost op: 2008/05/29, 16:05:32 »
Omdat FF3b zijn Bookmarks niet wil sorteren en ook geen nieuwe wil aannemen, wil ik terug naar FF2.
Verder zit een rotte plek in de link van FF3 nar Adobe Flash Player 9. Dubbele reden om FF3beta te laten vallen.
FF3 heeft zich met de automatische updates genesteld, heel vervelend.
In Synaptic staan inderdaad de FF2 en FF3. Dus FF3 verwijderd en FF2 geïnstalleerd. Helemaal fraai is het resultaat niet, want ik moet alle Starters naar webpagina's herstellen... Ook het FF-icoon boven in het scherm is vervangen door een zwart schermpje... Verder was FF2 nederlands en nu is het engels.
Hoe krijg ik het allemaal weer netjes?
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 16:17:36 »
Dit is om erg boos te worden! Als ik in het Terminalvenster 'firefox' ingeef krijg de melding, dat de toepassing onbekend is en ik wordt uitgenodigd om
'sudo apt-get install firefox-3.0'
uit te voeren. Nou mooi niet dus! Anders zit ik weer met gammele ding. Ik gebruik Firefox al jaren, maar heb nooit beta-versies geprobeerd.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 16:24:39 »
Ha, intoetsen van 'firefox-2' werkt!

« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 16:51:07 »
Oke, alle Starters zijn gerepareerd. Maar Firefox-2 praat nog steeds engels...

Offline joop905

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/29, 16:58:25 »
Extra/Add-ons/Talen

GrJ.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/29, 18:38:52 »
Je kan zelf je commando "firefox" weer aanmaken. Zo doen de mensen in de Ubuntu repo's dat ook:

cd /usr/bin
sudo ln -s firefox-2 firefox

en vanaf nu is "firefox" voldoende, en wellicht hadden al je starters hierdoor weer gewerkt.

Ik ben razend enthousiast van ff3 en hou het daarbij.

Offline Ed

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/29, 19:19:33 »
Nou razend enthousiast ben ik zeer  zeker niet want heel veel add-ons werken niet en mijn realtime koersen bij Binckbank werken ook niet, als ik inlog kan ik een paar keer over de site surfen en dan bevriest het beeld en firefox bevriest ook.
Dus er is nog veel werk aan de winkel.
Ik denk zelf ook dat ik weer terug ga naar ff2, daar werkte alles.

Gr.Ed

« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/29, 19:28:52 »
Vanadium zeer bedankt!
Ik weet wel dat Link bestaat, maar wist niet precies hoe dat aan te leggen. Nu wel dus.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/29, 19:49:22 »
Sorry Joop905, ik bedoelde, dat de menu's en alles nog in het engels zijn.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/29, 21:00:46 »
Het installeren van "mozilla-firefox-locale-nl-nl" zal wellicht je taalprobleem oplossen.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/29, 22:35:39 »
Oke Vanadium, op dit uur van de dag zit ik op de laptop van mijn echtgenote met XP Pro te werken, omdat Base zo'n voddige Report Function heeft, die Access nog steeds niet geëvenaard heeft. En als penningmeester van een huiseigenaren-vereniging moet ik toch kwitanties voor de contributie kunnen maken.
Het door jou aanbevolen bestand  "mozilla-firefox-locale-nl-nl" zal ik opnieuw installeren. Dat had ik al gedaan, maar ik weet niet meer wanneer en waarom. Ik mis verschrikkelijk de "systemlog", die ik als systeembeheerder vroeger op het mainframe kon raadplegen.
Ik heb wel wat logbooks gevonden, maar niet met genoeg details omtrent datum, tijd, wat, waar, wie om na te gaan wat er gebeurd is. Windows heeft wel zoiets, maar echt rapporteren, wat er volgtijdelijk op het systeem genbeurt, is in de PC-wereld een ongekend fenomeen. Ik haat dat.
Typisch een gevolg van de "gedoog"-cultuur. Waarom zou je alles in de gaten houden? Inbreuk op privacy? Ik heb niks te verbergen!
Maar om het onderwerp terug te komen: FF3b deugt niet, dus doe ik het met FF2 tot FF3 z'n kuren kwijt is.
Met dank alle anderen, die hier hebben meegedacht, maar ik sluit dit onderwerp af als opgelost: FF3b deugt niet.
Dick

« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/02, 12:15:08 »
Tot mijn grote ergernis heeft FireFox3beta zich wéér in mijn systemen genesteld. En die stomme versie kan nog steeds geen Bladwijzers sorteren. Ik wil geen beta-versies. Ik werk pas sinsds 15 april met Linux Ubuntu en wil geen dingen, waar ik nog niks vanaf weet.
Ik heb dit onderwerp weer gemerkt als "Niet opgelost".

« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/02, 12:17:57 »
En Geluidsnet doet het met FF3b nog steeds niet! Met FF2 werkte dat wel! Ik wil FF2 terug!!!

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/02, 12:51:52 »
dick

1e instal  sudo apt-get install libflashsupport  als je problemen met weergave flash bestanden

is al eerder in andere topics besproken en voorgesteld  http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27384

bekjk deze site eens  http://www.digiplace.nl/

succes en fire fox versie 3 is toch echt aan te bevelen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/02, 13:08:55 »
drummies,
libflashsupport geïnstaleerd; geen verandering; Geluidsnet gestoord.
Topic 27384 zal er wel over gaan; geen tijd om dat allemaal te lezen.
Digiplace bekeken; ik ben dus niet de enige met dit soort problemen.
FF3beta is ???: kan geen Bladwijzers sorteren...

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/02, 13:40:05 »
dick

fire fox 3 is druk bezig met de final release

plug in shockwave fllash is in  versie 3 geinstalleerd

wat bedoel je met bladwijzers sorteren er zijn toch add-ons

bladwijzer(bookmarks)----get bookmarks add-ons  kijk wat voot jouw van toepassing is

Offline Dave

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/02, 14:02:18 »
dat is iets veranderd.
voorheen was dat rechtsklik en sorteren.
Nu zie je bovenin staan 'weergaven" en een veelvoud aan mogelijkheden om te sorteren.
hoezo niet sorteren....

« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/02, 14:03:10 »
drummies, ik zal duidelijk zijn:
- als FF3 geen beta meer is, waarom krijg die dan niet als auto-update?
- als FF3 geen beta meer is, waarom wordt FF3b dan toch onder Ubuntu in mijn maag gesplitst?
- waar moet ik die vraag anders stellen?
- de menuoptie in FF3 Bladwijzers sorteren staat af; waarom?
- als in FF3 ga kijken naar Extra>Addons kom ik terecht in Gnome>Toepassingen>Installeren/Verwijderen; daar zoeken op Bookmarks levert twee dingen op, die niks te maken hebben met het Sorteren van Bladwijzers in FF
- kortom, ik wil FF2 terug

« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/02, 14:07:13 »
dave,
dat menu Weergaven had ik al gevonden; maar ik zoek nu nog de handleiding, die er bij hoort, want het zal wel wat sorteren, maar niet de Bladwijzers, die ik heb onder FF3b...

« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/02, 14:10:29 »
dave,
de menu-entry 'Sorteren op naam' na rechtsklik op lijst met Bladwijzers is nog steeds zonder focus

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/02, 14:15:59 »
dick

blad wijzers sorteren

bladwijzer---bladwijzer organiseren(bibliotheek)--weergave----sorteren----kiezen maar

sorry zie dat je dat al gevonden heb

get bookmarks add-ons te vinden onder bladwijzers----get bookmarks add-ons iets meer dan twee items

welke firefox versie heb je eigenlijk help---over mozilla firefox

« Reactie #21 Gepost op: 2008/06/02, 14:44:32 »
drummies,
"get bookmarks add-ons te vinden onder bladwijzers----get bookmarks add-ons iets meer dan twee items"
geeft 1 item: Foxmarks Synchroniser; die gebruik ik al om desktop FF3b (Ubuntu) te synschroniseren met laptop FF2 (winXP)

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2008/06/02, 15:00:16 »
dick

heb ze niet allemaal doorgenomen zijn er 247 niet alles heeft er misschien betrekking op

zag in een flits gmarks weet niet of je er iets aan heb

final release ff3 word in juni verwacht wachten is op updates add-ons

er is nog steeds hoop

« Reactie #23 Gepost op: 2008/06/02, 15:21:04 »
drummies, zie
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/firefox-3.0/+bug/225257
ik ben niet de enige, die zit te modderen met FF3b5.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2008/06/02, 15:29:44 »
dick

oke jij wint

Normal bookmarks are simply not saved at all, checking the 'Bookmarks' menu after adding the bookmark reveals that it simply isn't there.

dan toch maar wachten op de final release

tot die tijd zoals je zelf aangeeft ¨aanmodderen¨

begreep dat je een fervent gebruiker bent van fire fox (geen beta)

dus nog even geduld en dan komt het hopelijk helemaal goed

wat mij betreft einde topic

groeten en tot forums