Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beschikbare netwerken scannen  (gelezen 1022 keer)

beschikbare netwerken scannen
« Gepost op: 2008/05/29, 11:07:46 »
kent er iemand een programma dat alle beschikbare netwerken binnen uw bereik laat zien? ik gebruik wicd, en daar moet ik telkens op "verversen" klikken. maar ik zoek dus iets dat eigenlijk constant zoekt.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 11:25:20 »
In terminal
Citaat
sudo iwlist wlan0 scan
*edit*
sorry niet goed gelezen, zoekt niet constant.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline siegi

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 13:22:27 »
Network manager scant wel constant. (om de zoveel tijd).

Ik weet niet pressies wat het doel is?

« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 14:22:04 »
ik heb liever geen network manager. daar heb ik al heel wat probleemkes mee gehad mijn mijn draadloos kaartje.

de bedoeling is dus dat ik "realtime" (of hoe ge het ook kunt noemen) kan volgen wat de beschikbare netwerken zijn en de signaalsterketes hiervan als ik rondwandel met mijn laptop.

ps: nu dat ik mijn bericht zo nalees lijkt het wel alsof ik netwerken wil gaan hacken of wat dan ook, maar dat is dus niet het geval!

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/29, 14:27:35 »
Met programma's als kismet kan je veel meer. Maar volgens mij doet het wel wat je wil. :)

« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/29, 16:03:05 »
ok, ik heb kismet eens even snel uitgeprobeerd, maar het is blijkbaar iets waar ge toch eerst eens goed moet over lezen precies. ik zal deze avond eens kijken of het doet wat ik wil, alvast bedankt.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/29, 16:08:15 »
Je kunt wlassistant eens proberen? moet je wel zelf iedere keer op refresh klikken....
Oh en als je Gnome desktop hebt moet je de starter in het menu ff aanpassen (viaSysteem->voorkeuren->Hoofdmenu  en dan rechtsklikken op de starter en de opdracht veranderen in gksu wlassistant)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/29, 16:13:38 »
het was mij juist te doen om niet iedere keer op refresh te klikken, anders kan ik het ook wel met wicd. het is dus echt de bedoeling dat zodra er een netwerk binnen bereik komt of als de signaalsterkte verminderd/vermeerderd dit meteen te zien is.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/29, 16:37:54 »
Ik snap wat je bedoelt, zoiets heb ik ook nog niet kunnen vinden voor ubuntu helaas.