Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox, explorer, html en foto's  (gelezen 779 keer)

Offline wiert

• Lid
Firefox, explorer, html en foto's
« Gepost op: 2008/05/29, 10:10:57 »
Even een vraagje dat hier misschienniet helemaal thuishoort.

Op mijn website (in Drupal) voeg ik in een blok een aantal foto's met een kort onderschrift toe.

het Sphinx observatorium

Zoals je kunt zien, heeft de breedte een vaste grootte, en wil ik de hoogte automatisch laten bepalen, zodat de foto wel in verhouding blijft.

In Firefox wordt de foto netjes getoond. In Explorer gaat het mis. Daar wordt de foto als een hele smalle "reep" getoon. Zeg maar 5 pixels of zo hoog.

Ziet iemand of ik in de code iets verkeerd doe?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 15:38:44 »
probeer eens height="*" of gewoon helemaal weg laten, wat gebeurt er dan. Welke IE versie heb je hem getest?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline wiert

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 18:08:40 »
De versie weet ik niet, moet bij iemand (vista) anders of op werk (xp) testen, want thuis heb ik geen explorer. Heb wel eens Explorer onder wine gedraait, maar dat was niet helemaal hetzelfde als een "gewone"  explorer.

Heigt="*" ga ik zeker proberen.  Met height="auto" of heigt="" werkt het iig niet. Weglaten is inderdaad ook nog een optie.

Offline BMF

• Lid
    • The Rock Temple
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 18:45:23 »
Ik denk dat je toch het eea zult moeten gaan zoeken in een eventuele template.
Of je moet eens gaan kijken naar een cross-browser compatible script dat dit voor je oplost.
Bekijk in IE maar eens een png bestand of zo. Dat ziet er heel anders uit dan in Firefox.
IE geeft de "verborgen" gedeeltes van een .png bestand weer als witte vlakken, terwijl het dus doorzichtig had moeten zijn.

IE is to blame.

Ik maak in elk geval geen sites meer die op IE gericht zijn, ik waarschuw mijn bezoekers altijd dat ze een fatsoenlijke browser moeten gebruiken :D
Ubuntu user#: 24352