Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: System Performance Monitoring tool  (gelezen 666 keer)

klaasth

• Gast
System Performance Monitoring tool
« Gepost op: 2008/05/28, 20:52:16 »
Hoi,

Ik ben op zoek naar een simpele system monitoring tool. De tool die standaard in Ubuntu wordt weergeven, maar kan geen grafieken maken voor bijvoorbeeld, cpu, memory gebruik op termijn van 1 maand ofzo.
Ik heb al veel dingen gevonden maar zijn allemaal veel te moeilijk, zoals zenoss en dergelijke, deze zijn veel te uitgebreid en moeilijk om te configureren.
Ik ben op zoek naar een tool die grafiekjes kan maken van:

-Cpu-belasting
-Geheugen-belasting
-Netwerk-belasting

Hartelijk bedankt!

Dwarrel

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/28, 21:01:34 »
Ik vind zelf conky erg handig, het is iets lastiger op te zetten, maar er is veel documentatie over en je kan makkelijk de instellingen van iemand anders overkopieren en zelf gebruiken. Volgens mij zijn er ook desklets die het kunnen, probeer maar eens Gdesklets zit volgens mij wel wat tussen.

klaasth

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/28, 21:06:00 »
alvast, bedankt, ik heb even naar screenshots gekeken van conky. Maar deze lijkt iets oftwat terminal-based

Dwarrel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/28, 21:22:13 »
Citaat van: klaasth
alvast, bedankt, ik heb even naar screenshots gekeken van conky. Maar deze lijkt iets oftwat terminal-based
Conky installeren is erg gemakkelijk (volgens mij gewoon .deb of reposteries). Daarna krijg je gewoon een conky.config bestand waarin je dingen kunt aanpassen, gelukkig zijn die config bestanden in grote hoeveelheden te vinden op internet, en erg makkelijk aantepassen.