Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KPN Extra Harde Schijf Online instellen  (gelezen 4376 keer)

mikeubuntu

• Gast
KPN Extra Harde Schijf Online instellen
« Gepost op: 2008/05/28, 11:30:29 »
Help!
Weet iemand hoe ik met Ubuntu 8.04 Hardy Heron KPN Extra Harde Schijf Online in kan stellen.
Ik kom er wel in via firefox maar ik kan hem niet als schijf benaderen.

Groeten, Mike

« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 11:29:54 »
Ik zou de KPN helpdesk bellen. Volgens de onderstaande berichtgeving van KPN zou het moet werken:
"Harde schijven en usb-sticks kunnen kapot gaan of verloren raken. Met Extra Harde Schijf Online loopt u die risico’s niet. Uw bestanden worden beveiligd opgeslagen in een CyberCenter van KPN. U heeft geen hard- of software nodig. Een internetverbinding is voldoende."

Laat je de uitkomst even weten?

mikeubuntu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/30, 21:47:57 »
Ik was met vakantie vandaar de late reactie, ik had ze al gebeld. De medewerker zou het aan een ervaren collega gaan vragen en mij terugbellen..... Je raadt het al niet gebeurd. Ik zal nog maar eens bellen en mailen......

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/01, 00:19:44 »
Citaat
U krijgt na uw bestelling software toegestuurd waarmee u rechtstreeks Extra Harde Schijf Online in uw Windows Verkenner kunt installeren.

http://zakelijk.kpn.com/web/file?uuid=6a9f14e2-8a56-4d5a-9034-03d24db969f8&owner=75160bfa-d858-486a-8163-8eeee6fdd334
Ziet er uit als Windows-only...

« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/01, 14:01:21 »
Mikeubuntu, "en mij terugbellen..... Je raadt het al niet gebeurd". Het zou het toch komen dat wij dit antwoord al feilloos hadden geraden?

Offline ruujan

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/01, 21:29:36 »
Is dat niet gewoon webdav? Ik kan me niet voorstellend at ze zelf iets gemaakt hebben.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/01, 21:43:59 »
Gewoon FTP misschien ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

mikeubuntu

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/10, 09:14:19 »
Ik heb ze gisteren nog maar eens gebeld, de medewerker gaf aan dat Linux niet wordt ondersteund maar dat ze wel werken aan een oplossing....

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn via Linux echter is er nog geen manier die dusdanig gebruiksvriendelijk dat ik het kan instellen.

FTP wordt overigens niet ondersteund, het werkt via HTTPS

Dr. SWOL

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/08, 22:47:43 »
Hoi Mike, probeer het volgende eens:

Ga naar Places en klik op Connect to Server.. selecteer WebDAV (HTTP) achter Select Type.
Vul achter server je username van KPN Extra Harde Schijf in, maar zonder https ervoor, dus alleen www.extra-hardeschijf-online/je-username@extra-hardeschijf-online.nl. Laat de overige velden leeg! en klik op Connect. In de pop-up vul je weer je username in (je-username@extra-hardeschijf-online.nl) en je password.

Ik heb het op deze manier aan de praat gekregen, succes!

« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/09, 09:40:59 »
Of wdfs installeren, dan kun je 'm zelfs gewoon mounten in je bestandssysteem. Alleen is daar geen pakketje voor geloof ik.

mikeubuntu

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/03, 15:46:43 »
Dr SWOL, dank je ik zal het eens proberen. Ik ben momenteel noodgedwongen even van Ubuntu afgestapt dus zal eerst weer Ubuntu moeten installeren.