Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taalondersteuning  (gelezen 1517 keer)

Taalondersteuning
« Gepost op: 2008/05/28, 04:17:25 »
Op mijn Ubuntu Computer gebruik ik Evolution als E-mail box. Echter als ik onder Systeem/Beheer Taalondersteuning oproep, dan meldt dat programma dat mijn taalpakketten (Nederlands, Engels en Duits) nog niet volledig geïnstalleerd zijn. Als ik dan toestemming geeft deze taalpakketten te installeren, blijkt dat programma de Thunderbird E-mail box mee te installeren. Als ik vervolgens in Synaptics Thunderbird weer verwijder en daarna naar Taalondersteuning ga, begint het verhaal van voren af aan. Hoe installeer ik die taalpakketten zonder er een E-mail box bij te krijgen die ik toch niet gebruik?

Offline Tom

• Lid
Taalondersteuning
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/28, 10:43:23 »
Als ik de NL taalpakketen installeer heb ik ook het Nederlandse taalpakket voor thunderbird erbij.
Alhoewel ik geen Thunderbird geinstalleerd heb .
Mij stoort dat niet, ook al gebruik ik geen Thunderbird maar Evolution.
In Belgie zeggen ze dan... gewoon Uw voeten daaraan vegen.
Groetjes uit  Noord Limburg Belgie.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Mightya

• Gast
Taalondersteuning
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/28, 12:12:31 »
Citaat van: HermanDegenhart
Op mijn Ubuntu Computer gebruik ik Evolution als E-mail box. Echter als ik onder Systeem/Beheer Taalondersteuning oproep, dan meldt dat programma dat mijn taalpakketten (Nederlands, Engels en Duits) nog niet volledig geïnstalleerd zijn. Als ik dan toestemming geeft deze taalpakketten te installeren, blijkt dat programma de Thunderbird E-mail box mee te installeren. Als ik vervolgens in Synaptics Thunderbird weer verwijder en daarna naar Taalondersteuning ga, begint het verhaal van voren af aan. Hoe installeer ik die taalpakketten zonder er een E-mail box bij te krijgen die ik toch niet gebruik?
Zoek op dutch, dan kun je alle taalpakketen vinden die je nodig hebt. (Meer had IK er niet nodig :P)

Offline kihid

• Lid
Taalondersteuning
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/28, 14:08:22 »
Ik heb onder Systeem>Beheer>Taalondersteuning alleen maar Nederlands aangevinkt en de rest vinkje verwijderd, heb alles in NL en geen enkel probleem.

Misschien heb je bij Engels en Duits het vinkje er nog staan?
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Taalondersteuning
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/28, 15:39:47 »
Ja, dat komt omdat ik ook wel eens iets in het Duits of Engels schrijf en dan heb je de betreffende spellingscontrole nodig. Hoe doe jij dat dan?

Offline JvH

• Lid
Taalondersteuning
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/28, 16:16:16 »
Heb je niet gewoon myspell-en en myspell-ge of iets in die geest, net zoals je myspell-nl hebt? Volgens mij hoef je voor spellingscontrole niet de volledige interfacetaal/-talen te installeren...

Offline Tom

• Lid
Taalondersteuning
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/28, 16:51:49 »
Ja dat gaat ik heb myspell Nederlands en Duits geinstalleerd werkt prima.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline kihid

• Lid
Taalondersteuning
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/28, 22:56:16 »
Klopt, alleen de betreffende Myspell voor Duits en/of Engels is al voldoende.
OS: Lubuntu 25.04 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.