Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz vraagje  (gelezen 1477 keer)

Octothorp

• Gast
compiz vraagje
« Gepost op: 2008/05/27, 14:18:59 »
Mijn compiz doet het niet meer zoals het hoort daarom dacht ik even compiz eraf te gooien en opnieuw te installeren. Maar als ik compiz intyp in synaptic verschijnen daar wel veel onderdelen. Dus ik heb schrik dat als ik het er allemaal afgooi, ik niet meer ga weten wat ik net allemaal moet installeren.
Weet iemand raad?

Gisteren heb ik dit gedaan
sudo apt-get remove compizconfig-settings-manager
en daarna compiz-git geinstalleerd via deze gids:
http://www.xs4all.nl/~mgj1/compiz_git.htm
dit omdat ik graag die cilinder eens in werking had gezien. Maar die functie en nog een hoop andere werken niet meer in de manager, als ik ze aanvink worden ze vanzelf terug afgevinkt..

Dit is geevolueerd naar dit probleem:
zie beneden:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/259004#p259004

compiz vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/27, 14:32:50 »
Toevallig heb ik gister hetzelfde geprobeerd, en kwam op hetzelfde probleem. Wat ik heb gedaan:
sudo apt-get remove compizconfig-settings-manager
Daarna naar synaptic pakkettenbeheer, daar naar status (linksonder), en dan in het rijtje linksboven zoeken naar resterende config. Daar staat compizconfig-settings-manager nog. Rechtermuisklik op dat hokje, en kiezen voor volledig verwijderen. Daarna op toepassen klikken.
Nu even herstarten, dan alles van die site volgen, weer even goed herstarten, compiz-fusion icon starten (toepassingen, systeemgereedschappen), en dan werkt alles zoals het moet. Wel moet je alle instellingen dus opnieuw doen.

Daarna kan je eventueel nog de compiz-fusion icon aan sessies toevoegen, zodat het automatisch opstart, Dit kan je doen als volgt:
Systeem => voorkeuren => sessies
Kies hier voor toevoegen. Kies bij naam "Compiz fusion Icon", bij opdracht "fusion-icon", en bij commentaar mag je iets willekeurigs invullen.

Hoop dat het te volgen is ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Octothorp

• Gast
compiz vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/27, 15:24:24 »
ok ik probeer het nogmaals
Ik had dit gisteren ook al gedaan maar toen kreeg ik geen Compiz fusion icon in toepassingen, systeemgereedschappen, maar toen stond er gewoon terug compizconfig in het nederlands...
maar goed, eens zien wat het deze keer geeft...

Octothorp

• Gast
compiz vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/27, 15:29:44 »
na de eerste reboot staat er bij de systeemgereedschappen nog steeds CompizConfig instellingen beheerder, ik kan hem wel niet starten dan geeft hij een fout. Ondertussen ben ik terug compiz-git aan het installeren zoals op die website, ik betwijfel of er deze keer "compiz fusion icon" bij komt te staan...

compiz vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/27, 17:17:16 »
En wat als je eerst alles volledig verwijderd, de oude config settings manager en compiz fusion icon (zoals op die site staat). Dan herstarten, en opnieuw via de site proberen te installeren?

Het kostte mij ook wat gepuzzel, maar het werkt nu wel ;)

Octothorp

• Gast
compiz vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/27, 17:58:02 »
ok het werkt hier ook nu. Zoveel verschil is er in feite niet :)
En ik heb de indruk dat het zwaarder draait dan de vorige compiz instelling...
Missch verander ik vanavond nog wel terug naar de oude..

compiz vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/28, 00:46:17 »
Citaat van: Octothorp
ok het werkt hier ook nu. Zoveel verschil is er in feite niet :)
En ik heb de indruk dat het zwaarder draait dan de vorige compiz instelling...
Missch verander ik vanavond nog wel terug naar de oude..
Tip: zet cube reflection uit. Dat vrat bij mij geheugen, weet niet waarom. Nu draait het normaal, gebruikt niet meer geheugen of cpu als gewoonlijk ;)

cube reflection is hier te vinden:
ga naar "Cube Reflection and Deformation"
tabblad "Reflectie"
Bij het hokje achter "Enabled" vinkje weghalen

Verder vraagt het aquarium, de sneeuw e.d. ook veel CPU, die gebruik ik niet. Ik heb nu dezelfde instellingen als met de kubus, maar dan zonder reflection. Geen verschil in performance, ook niet volgens de benchmark ;)

Octothorp

• Gast
compiz vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/28, 16:00:55 »
nu is het denk ik volledig om zeep...
Ik heb compiz-git terug uninstalled via
cd compiz-git
./compiz-git uninstall
http://www.xs4all.nl/~mgj1/compiz_git.htm --> zoals op deze website stond.
Daarna reboot, dan compiz-configuration-manager terug geinstalleerd en terug gereboot.
Deed niets uit, dan alles van compiz via synaptic uninstalled, reboot.
Alles van compiz terug installed via synaptic, reboot.
Resultaat: ik kan in "uiterlijk" mijn visuele effecten niet meer op 'Extra' zetten.
Indien ik compiz start met commando compiz, komt dit op het scherm:
Checking for Xgl: not present.
Detected PCI ID for VGA: 05:00.0 0300: 10de:0140 (rev a2) (prog-if 00 [VGA controller])
Checking for texture_from_pixmap: present.
Checking for non power of two support: present.
Checking for Composite extension: present.
Comparing resolution (1280x1024) to maximum 3D texture size (4096): Passed.
Checking for nVidia: present.
Checking for FBConfig: present.
Checking for Xgl: not present.
Segmentation fault
Configuration manager kan ik niet starten...

Zoals ik al zei: teveel geprutst...
Weet iemand wat ik nu best kan doen? Heb geen zin in een volledig nieuwe installatie...

Edit:
Niets meer aangepast, maar net gereboot en nu komen zelfs mijn balken onderaan en bovenaan niet meer tevoorschijn... Ik heb firefox kunnen starten vanuit de terminal omdat ik daarvoor een sneltoets heb...

HELP?!

Octothorp

• Gast
compiz vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/28, 23:58:45 »
bump