Ik gebruik dit topic nog maar eens, afstoffen.
Ik heb een philips tv met upnp-support. Ik gebruik momenteel Mediatomb om films te streamen naar mijn TV.
Momenteel lukt dat in zekere mate, maar ik kom gewoon niet wijs uit het hele transcoding gebeuren, de commands, de mimetypes. Ik vind het zo verschrikkelijk lastig om te begrijpen waar het allemaal om gaat, zie door de bomen het bos niet meer. Ik steek er uren en uren in maar weet niet echt waar ik mee bezig ben.
Ik ben erachter dat gewone VOB bestanden zonder te streamen gewoon afgespeeld worden. Hij lijkt video/mpeg dan ook goed te slikken. Maar hoe kan ik de instellingen zo doen, dat alle bestandstypen netjes naar die formaat getranscode worden?
Bestaat er ergens een GUI die dat voor me isntelt?
Krijg in terminal van mediatomb allerlei foutmeldingen, bijv
`file/ps:///tmp//mt_transcode_3ZOBQU'
[00000301] stream_out_transcode private error: cannot create chain
[00000300] main stream output error: stream chain failed for `transcode{venc=ffmpeg,vcodec=mp2v,vb=4096,fps=25,aenc=ffmpeg,acodec=mpga,ab=192,samplerate=44100,channels=2}:standard{access=file,mux=ps,dst=/tmp//mt_transcode_3ZOBQU}'
[00000298] main input error: cannot start stream output instance, aborting
[00000306] access_output_file private e
maar ook 'cannot open ffmpeg' terwijl die gewoon goed werkt. Dus ergens in de config niet goed enfin, ben het helemaal kwijt.
Weet iemand hoe je 'from scratch' de boel juist kan installeren? Het moet toch makkelijk zijn gewoon te zeggen: transcode alles naar MPEG2 en zet de mimetypes goed zodat TV het snapt?
Misschien zit er hier wat ervaring, of moet ik maar gewoon wachten op wat meer ontwikkeling van dit systeem.
WMV werkt nog niet en MKV al helemaal niet.