Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: systeem opeens onresponsief  (gelezen 656 keer)

deKeijzer

• Gast
systeem opeens onresponsief
« Gepost op: 2008/05/25, 21:26:22 »
Hallo iedereen,

ik werk met gutsy (ik kreeg hardy niet aan het werk op m`n laptop :(, mischien poog ik het binnekort nog een keer) en sinds kort, om precies te zijn sinds gisteren is m`n systeem opeens een stuk onresponsiever. Dingen opstarten duurt veelal enkele seconden ipv de bijna onmiddelijke reacties die ik tot voor kort had.
Ik heb gisteren wel voor het eerst sinds een tijdje via m`n telefoon geinternet (via usb kabel, hsdpa telefoon) en op m`n accu. Nu lijkt mij dat dit geen invloed kan hebben op de snelheid waarop mijn laptop reageert aangezien ik er voor heb gekozen om geen snelheidsrestricties toe te passen. Ongeacht de status van m`n batterij.

Maar nu hij in de oplader zit reageert hij nog steeds als dikke stroop op opstart commando`s. Als het programma eenmaal is opgestart dan reageert hij als de gesmeerde bliksem.

(ik heb het net even getimed. Een terminal opstarten middels mijn keyboard shortcut (via compiz geregeld) duurt 20 seconden! En via alt-F2 duurt dit ook 20 seconden dus het ligt niet aan compiz ben ik bang.
Evolution begint pas tekenen van leven te vertonen naar 33 seconden.  
Dit is minstens 20 keer zo langzaam als hij eerst dingen opstartte..

Ook bij 'top' is geen ongewone activiteit te zien en m`n load average is 0.16, 0.14, 0.12

Ik word eigenlijk gewoon gek hiervan, ik ben geneigd op opnieuw te gaan installeren maar dat is natuurlijk ook niet ideaal...