Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen aanhalingstekens in Virtualbox  (gelezen 1097 keer)

Offline champagne

• Lid
Geen aanhalingstekens in Virtualbox
« Gepost op: 2008/05/25, 15:44:58 »
Ik heb onlangs virtualbox geinstalleerd en daarbinnen een windows XP draaien. Dit is allemaal vlot en probleemloos verlopen.

Nu kwam ik er net achter dat er een hele serie toetsen met speciale tekens zoals aanhalingstekens ('"^~) niet werken. Er gebeurt totaal niets wanneer ik een van deze toetsen gebruik. De landeninstelling binnen XP staat op NL, maar ook als ik deze naar ENG zet, werken de toetsen niet. Ik heb ook geprobeerd om bij de settings van Virtualbox de instelling op engels te zetten, maar dan blijft XP in NL opkomen.

Heeft iemand een oplossing?

Jeroen

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/25, 16:01:49 »
Type b.v  de " gevolgt door een spatie, of tik hem 2 keer, helpt dat ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/25, 16:03:41 »
Guest additions geinstalleerd? Virtualbox bij devices--> install Guest additions

Ik weet trouwens niet of beide Virtualbox zelfde GUI hebben (je hebt namelijk een opensource en een closed versies ik gebruik zelf de closed versie die biedt onderandere ondersteuning voor USB. De opensource is virutalbox-ose

Toetsenbord instelling (win xp) verenigde staten (internationaal)

Configuratiescherm-->landinstellingen-->tabblad talen-->details-->

Engels (verenigde staten)
   Toetsenbord
      verenigde staten (internationaal)

en bij toetsenbord alleen verenigde staten (internationaal) dikgedrukt is

de rest kun je verwijderen

« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/25, 16:06:18 »
@Ron

In Ubuntu is er een manier om de Euro teken te krijgen. Valt me namelijk op dat het niet mogelijk is. Nu althans is er een configuratie die ik moet uitvoeren?\

Nevermind ik heb het al gevonden onder Toetsenbord-->tabblad indeling-->indelingopties -->het euro teken aan bepaalde toetsen toevoegen :D

Offline champagne

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/25, 16:23:57 »
@rOn: beide opties had ik al geprobeerd, maar hebben geen effect

@shinger: Ik heb de guest additions geinstalleerd. (Ik zie nu geen devices meer). Overigens gebruik ik de opensource versie.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/25, 16:30:45 »
Met Systeem > Voorkeuren > Toetsenboard kan je b.v. het Euroteken toevoegen aan de "5" toets.
Alleen ben ik we nog niet achter hoe ik die moet geven (Alt / Ctrl / Win, of een combinatie) :lol:

« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/25, 17:20:18 »
Hahah Ron ik was zo half uur bezig om alles te proberen en op internet te zoeken

EINDELIJK ben ik er achter.. wel heel erg onpraktisch als je het mij vraagt.

Maar bij Indeling moet je even toevoegen klikken-->kies bij indelingen VS--> Varianten Alternatief Internationaal (voormalig us_intl) ... dan activeren als de standaard

natuurlijk ook de Euro teken ingesteld hebben op de 5 en ik heb ook nog mijn model toetsenbord ingesteld. dan lukt het de euro teken op de 5 te gebruiken door de RECHTER-ALT + 5 tegebruiken.

edit:
Op 1 of andere manier heb ik alles even opnieuw gecheckt en mijn euro teken op de 5 is uitgevinkt MAAR de RECHTER-ALT +5 combinatie doet het wel nog.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/25, 17:27:10 »
Citaat van: champagne
@rOn: beide opties had ik al geprobeerd, maar hebben geen effect

@shinger: Ik heb de guest additions geinstalleerd. (Ik zie nu geen devices meer). Overigens gebruik ik de opensource versie.
Ik was met de opensouce variant maar later een Tutorial gevonden op Internet heb ik althans al bij een andere topic ook verteld.

video hoe het eruit zal gaan zien
http://n00buntu.blogspot.com/2007/11/tutorial-ubuntu-compiz-virtualboxmagic.html

Tutorial om het te configureren big_smile
http://n00buntu.blogspot.com/2007/11/howto-ubuntu-compiz-virtualbox-part-1.html

Download wel de goede versie van Vbox deze tutorial is goed maar moet package hebben van Hardy.
https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_SMI-Site/en_US/-/USD/ViewProductDetail-Start?ProductRef=innotek-1.6-G-F@CDS-CDS_SMI

Lees de Tutorial daar legt ie alles uit en waarom je beter closed souce variant moet gebruiken.

Edit: en als het goed is kun je later de harddisk gewoon importeren aangezien je windows al hebt geinstalleerd en niet weer wilt doen althans dat zou ik niet willen doen. Ik kan de installatie wel dromen zo vaak heb ik het geinstalleerd -_-!..

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/25, 17:30:12 »
Sorry, bij mij werkt het (nog) niet ..........

« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/25, 17:41:18 »
Even deze topic doorheen werken kijken of het dan lukt.

http://forum.ubuntu-nl.org/message/214293