Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raar probleem in Amsn.  (gelezen 3940 keer)

Raar probleem in Amsn.
« Gepost op: 2008/05/23, 17:09:49 »
Heb het al sinds de dag dat ik hardy erop heb gezet maar dacht toen dathet wel over zougaan..
Heb nu nogsteeds hetzelfde probleem: als ikmijn foto wilveranderen op amsn kom ik iedere x weer als ik op die optie druk in het menu opeens bij het inlog scherm van ubuntu terecht.. vind dit nogal een erg vervelende bug.. iemand een idee wat hier aan tedoen is?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/23, 19:46:57 »
Ik heb het zelfde probleem en heb het antwoord helaas ook nog niet gevonden.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline shappie

• Lid
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/23, 20:14:43 »
Ik heb geen oplossing voor je maar wel een tip voor andere msn client. Ik gebruik emesene, ik weet niet of aMSN iets kan dat emesene neit kan maar anders zou ik emesene eens een keertje proberen. Vind ik tot nu toe de beste msn client voor linux!
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/23, 21:34:15 »
Kan je daar ook webcam fotos mee maken? ben over de cam prorammas in ubuntu minder tespreken dus doe ikhet nu altijd via amsn

Offline shappie

• Lid
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/23, 21:46:50 »
Citaat van: Mescaline
Kan je daar ook webcam fotos mee maken? ben over de cam prorammas in ubuntu minder tespreken dus doe ikhet nu altijd via amsn
Helaas nog geen webcam support in emesene op het moment. Dit zijn ze volgens mij wel van plan maar op het moment zit dat er helaas nog niet in.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/23, 22:02:27 »
Jammer.. :( aan amsn vind ikwel erg positief datje het ook kan gebruiken om fotos temaken metje webcam.. en nog helder ook ;)

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/29, 15:46:30 »
same here :(
Als ik m'n schermafbeelding wil wijzigen herstart telkens de xserver. Dacht eerst dat een bepaalde skin verantwoordelijk was maar de fout doet zich ook voor op de default. Iemand al een oplossing ??
Dit zijn wss van die kleine onvolkomendheden die ik graag stuk voor stuk oplos (als ik kan) ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline ivo

• Lid
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/29, 16:11:36 »
Citaat van: Summer of 69
same here :(
Als ik m'n schermafbeelding wil wijzigen herstart telkens de xserver. Dacht eerst dat een bepaalde skin verantwoordelijk was maar de fout doet zich ook voor op de default. Iemand al een oplossing ??
Dit zijn wss van die kleine onvolkomendheden die ik graag stuk voor stuk oplos (als ik kan) ;)
Ik heb geen oplossing maar ik wil graag laten weten dat het bij mij WEL gewoon werkt. Dat impliceert dat er iets bij jullie op je systeem mankeert.
Ik gebruik gewoon de default skin.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/29, 16:19:25 »
Leuk voor U maar daar ben ik weinig mee vooruit, tenzij maar weer een oplossing zoeken. Heb je geen enkel idee waar ik moet beginnen ;)

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/29, 16:21:23 »
Bij mij werkt het ook nog niet ik denk dat het gewoon opnieuw instaleren wordt en dan hopen dat die het wel doet.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline ivo

• Lid
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/29, 16:28:55 »
Citaat van: Summer of 69
Leuk voor U maar daar ben ik weinig mee vooruit, tenzij maar weer een oplossing zoeken. Heb je geen enkel idee waar ik moet beginnen ;)
Nee, ik heb geen idee. Anders had ik dat natuurlijk wel gemeld.
Ik wilde alleen maar aangeven dat het wel KAN werken. Op zich helpt dat ook wel een beetje. Want als je namelijk zeker weet dat er iets structureel mis is kun je wel ophouden met zoeken. Nu is er dus in ieder geval nog hoop. Dat wilde ik maar even zeggen :-)
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/29, 16:36:04 »
Ik heb een her install gedaan en dat maakt niet uit.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/29, 17:28:46 »
Hier ook geen probleem met amsn, veranderen van schermafbeelding lukt zonder problemen.
Viva La Revolución

Speedboy

• Gast
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/29, 17:44:46 »
Dat is een bug als je compiz gebruikt.  De oplossing is compiz even uitzetten, je foto veranderen in amsn en dan kan compiz terug opgezet worden.

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/29, 18:05:13 »
Ik weet niet hoe het nu zit, maar was er vroeger geen verschil tussen de versie in Ubuntu en diegene die je direct van hieruit kan downloaden ?  Ze hebben nu wel dezelfde nummer... en ik vermoed dat dat vroeger anders was.  Heb amsn er al een hele tijd opstaan, geïnstalleerd vanaf die site, hoewel ik het zeer zelden gebruik.  Heb net geprobeerd om die schermafbeelding te wijzigen en dat ging zonder problemen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/29, 20:22:44 »
Nee dat maakt niet uit ik heb hem daar vandaan gehaald en het blijft hetzelfde.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline ivo

• Lid
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/29, 21:20:16 »
Citaat van: Speedboy
Dat is een bug als je compiz gebruikt.  De oplossing is compiz even uitzetten, je foto veranderen in amsn en dan kan compiz terug opgezet worden.
Mijn Compiz staat altijd aan en heb er zelfs ook niet eens aan gedacht om hem uit te zetten toen ik probeerde in aMSN mijn fotootje te veranderen.

Offline Roel1963

• Lid
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/29, 23:01:55 »
Citaat van: mantass
Hier ook geen probleem met amsn, veranderen van schermafbeelding lukt zonder problemen.
Net even geprobeerd, geen probleem hier.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/29, 23:26:02 »
Ik ga het dan maar eens op de harde manier doen alles van amsn eraf en nog eens proberen.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Speedboy

• Gast
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/30, 00:50:15 »
Citaat van: ivo
Citaat van: Speedboy
Mijn Compiz staat altijd aan en heb er zelfs ook niet eens aan gedacht om hem uit te zetten toen ik probeerde in aMSN mijn fotootje te veranderen.
Maar voor de mensen met de bug is dat de oplossing, zo werkte het hier wel.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #20 Gepost op: 2008/05/30, 01:11:51 »
Ik heb nog een andere oplossing gevonden.
Download hier: http://packages.debian.org/etch/i386/amsn/download door op een link te klikken de 0.95 versie en instaleer deze het is gewoon een .deb file.
Doe daarna de software update via update manager naar 0.97 en dan zal alles weer moeten werken dit was voor mij de oplossing.

Het is wel van een debian site af maar let hier verder niet op.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #21 Gepost op: 2008/05/30, 14:34:17 »
Citaat van: kruijf
Ik heb nog een andere oplossing gevonden.
Download hier: http://packages.debian.org/etch/i386/amsn/download door op een link te klikken de 0.95 versie en instaleer deze het is gewoon een .deb file.
Doe daarna de software update via update manager naar 0.97 en dan zal alles weer moeten werken dit was voor mij de oplossing.

Het is wel van een debian site af maar let hier verder niet op.
Negatief, werkt hier niet :(

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #22 Gepost op: 2008/05/30, 14:39:31 »
Heb je eerst op de forum van Amsn zelf gekeken?

edit:

een topic die ik daar gevonden heb.

http://www.amsn-project.net/forums/viewtopic.php?t=5087

wordt beschreven dat bij Nvidia kaarten alleen gebeurt of zo. heb niet te aandachtig gelezen. (btw er zijn pas nieuwe Linux Nvidia drivers uit gekomen) Weet niet of je die al geupdate hebt.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Raar probleem in Amsn.
« Reactie #23 Gepost op: 2008/05/30, 14:48:41 »
Bij mij is het probleem idd ook weer terug.
Ik ga maar eens naar die driver kijken.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Raar probleem in Amsn.
« Reactie #24 Gepost op: 2008/05/31, 09:05:57 »
Citaat van: shinger
Heb je eerst op de forum van Amsn zelf gekeken?

edit:

een topic die ik daar gevonden heb.

http://www.amsn-project.net/forums/viewtopic.php?t=5087

wordt beschreven dat bij Nvidia kaarten alleen gebeurt of zo. heb niet te aandachtig gelezen. (btw er zijn pas nieuwe Linux Nvidia drivers uit gekomen) Weet niet of je die al geupdate hebt.
I ben het ondertussen al gewoon, xorg.conf is een bestand dat ik verdomd goed weet staan :)
Je kunt in Hardy (met nvidia kaart) de instellingen op verschillende manieren beïnvloeden (nvidia-settings, screen and grafics, systeem>voorkeuren>schermresolutie) of een andere driver installeren via een third party (juiste commando moet ik opzoeken)
Maar m'n xserver volledig foutloos krijgen is me nog niet echt gelukt. Nu gebruik ik amsn heel weinig maar het blijft een mankement v/d xserver. Wss heeft compiz er mee te maken maar daar heb ik me nog niet veel mee beziggehouden. Onder beryl kon je die, desktopmanager wel volledig uitschakelen, met compiz weet ik dat niet . Enfin, blijkbaar is het eigen aan linux (jongleren met je xorg.conf tot je de boel volledig naar je zin krijgt) Ik blijf zoeken, hou me zeker op de hoogte :)