Heb je eerst op de forum van Amsn zelf gekeken?
edit:
een topic die ik daar gevonden heb.
http://www.amsn-project.net/forums/viewtopic.php?t=5087
wordt beschreven dat bij Nvidia kaarten alleen gebeurt of zo. heb niet te aandachtig gelezen. (btw er zijn pas nieuwe Linux Nvidia drivers uit gekomen) Weet niet of je die al geupdate hebt.
I ben het ondertussen al gewoon, xorg.conf is een bestand dat ik verdomd goed weet staan

Je kunt in Hardy (met nvidia kaart) de instellingen op verschillende manieren beïnvloeden (nvidia-settings, screen and grafics, systeem>voorkeuren>schermresolutie) of een andere driver installeren via een third party (juiste commando moet ik opzoeken)
Maar m'n xserver volledig foutloos krijgen is me nog niet echt gelukt. Nu gebruik ik amsn heel weinig maar het blijft een mankement v/d xserver. Wss heeft compiz er mee te maken maar daar heb ik me nog niet veel mee beziggehouden. Onder beryl kon je die, desktopmanager wel volledig uitschakelen, met compiz weet ik dat niet . Enfin, blijkbaar is het eigen aan linux (jongleren met je xorg.conf tot je de boel volledig naar je zin krijgt) Ik blijf zoeken, hou me zeker op de hoogte