Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 Partitie installatie  (gelezen 556 keer)

wil_ubuntu

• Gast
2 Partitie installatie
« Gepost op: 2008/05/23, 13:05:45 »
Ook ik ben zeer onder de indruk van 8.04.
Ik wil Ubuntu 8.04 instaleren op mijn desktop met 1 HD waarop 2 partities staan. C met Vist (200 GB) en D is leeg (60 GB). Hoe moet ik Ubuntu nu op D installeren?
Groeten,
Wil

zero2020

• Gast
2 Partitie installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/23, 13:16:06 »

Offline vanadium

• Lid
  • Steunpunt: Nee
2 Partitie installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/23, 13:31:39 »
In jou geval zal de gemakkelijkste oplossing zijn:

1) verwijder de d: partitie (je kan dat gerust in Windows doen)
2) Sluit windows netjes af, herstart met de installatieCD. Kies bij "Schijfruimte voorbereiden" "begeleid - grootste aaneengesloten ruimte gebruiken. Dan partitioneert en formatteert Ubuntu de ruimte die vroeger door je d: ingenomen was, automatisch. Heel wat gemakkelijker dan handmatig te partitioneren en te koppelen als je nog geen Linux ervaring hebt en amper weet wat koppelen betekent in die context ;)

wil_ubuntu

• Gast
2 Partitie installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/23, 13:33:12 »
Bedankt,
Dit werkt.
De installatie blijft wel bij 82% hangen, met de melding "De spiegelserver wordt nagelopen..."
Groeten,
Wil