Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy en freeze probleem  (gelezen 11881 keer)

Glitch

• Gast
Hardy en freeze probleem
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/30, 19:05:10 »
Citaat van: Mightya
Citaat van: Allcazar
Ik heb de indruk dat na de updates van gisterenavond (20-tal) geen freezing meer optreedt.  Keep our fingers crossed.
Heb je nog Freezes gehad, houd ons aub op de hoogte want draai nu namelijk 7.10 en wil zeer graag terug naar 8.04. Ik weet dat als het bij jou verholpen is dat niet wil zeggen bij mij ook, maar voor mij proberen waard!

Groetjes Mightya
Hallo Mightya,

Ik hoor van meerdere mensen dan hun problemen zijn verholpen maar ik zelf ben ook helemaal bij met alle updates maar heb nog steeds last van random freezes. Ze lijken zelfs erger te zijn geworden. :(

Ik had toch iets anders verwacht van een LTS versie ...

Offline SwaH

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/30, 19:17:59 »
Citaat van: SwaH
Lang verhaal
Ik heb 2 dagen geleden Ubuntu opnieuw geïnstalleerd en ben van alle problemen af :D Het kwam dus doordat ik Ubuntu vanaf de beta gebruikte. Ik heb nu nog geen een programma gehad wat vast liep :)

Offline Allcazar

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/30, 20:30:50 »
Helaas, deze morgen nog maar eens gefreezed.  Het was dus ijdele hoop dat de upgrades het zouden oplossen.

Dit moet je alvast niet proberen:
1. Powernowd  verwijderen werkt niet!  . http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=4965285&postcount=103
2. Overstappen van wireless naar wired: werkt niet (vanavond zelf geprobeerd).

Persoonlijk denk ik dat het freezen alles met USB te maken heeft.  Vandaar ook de verschillende mogelijke verklaringen die circuleren op het net.  Nu eens freezed het ding in Firefox, dan weer in Nautilus.  

Als ik zonder externe muis werk freezed het systeem nooit.  Werk ik met muis dan wel.  Als ik files overzet van het netwerk en laat mijn pc alleen, dan werkt ie het hele zootje af.  Het gebeurt dat de zaak freezed als ik bv. na 30 seconden inactiviteit - terwijl bestandsbeheer flink aan het werken is - kort de muis aanraak.   Freezen gebeurt bv. typisch bij het slepen van een bestand.   Er zijn nogal wat posts in deze richting: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=4990966&postcount=106

Het installeren van de Intreprid Ibex kernel 2.6.25. zou bljkbaar helpen.  https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/204996/comments/192.   Als er waaghalzen zijn die dit willen proberen, go ahead.  Ik kijk nog even de kat uit de boom.  

All.
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

Mightya

• Gast
Hardy en freeze probleem
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/30, 23:50:50 »
Citaat van: Allcazar
Helaas, deze morgen nog maar eens gefreezed.  Het was dus ijdele hoop dat de upgrades het zouden oplossen.

Dit moet je alvast niet proberen:
1. Powernowd  verwijderen werkt niet!  . http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=4965285&postcount=103
2. Overstappen van wireless naar wired: werkt niet (vanavond zelf geprobeerd).

Persoonlijk denk ik dat het freezen alles met USB te maken heeft.  Vandaar ook de verschillende mogelijke verklaringen die circuleren op het net.  Nu eens freezed het ding in Firefox, dan weer in Nautilus.  

Als ik zonder externe muis werk freezed het systeem nooit.  Werk ik met muis dan wel.  Als ik files overzet van het netwerk en laat mijn pc alleen, dan werkt ie het hele zootje af.  Het gebeurt dat de zaak freezed als ik bv. na 30 seconden inactiviteit - terwijl bestandsbeheer flink aan het werken is - kort de muis aanraak.   Freezen gebeurt bv. typisch bij het slepen van een bestand.   Er zijn nogal wat posts in deze richting: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=4990966&postcount=106

Het installeren van de Intreprid Ibex kernel 2.6.25. zou bljkbaar helpen.  https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/204996/comments/192.   Als er waaghalzen zijn die dit willen proberen, go ahead.  Ik kijk nog even de kat uit de boom.  

All.
Ik moet zeggen dat ik voorlopig nog wel hoop heb, ben nu 4 dagen hardy aan draaien en geen crashes meer.
Afkloppen :P

Als ik een crash krijg, probeer ik die waaghals wel te zijn :D

Groetjes Mightya

kerkhoven

• Gast
Hardy en freeze probleem
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/02, 22:59:05 »
Zou nog laten weten hoe laatste pc na laatste updates reageerd op freezen,  leek mooi maar na korte tijd liep ff3.05 weer vast.
Wat gedaan, naast firefox, Systeemmonitor openen (Systeem>Beheer>Systeemmonitor>grafieken) dan www.binck.nl openen en via via naar streaming grafiek( in java) promt schiet het prosessorgebruik naar 100 % dit duurt bij de nu werkende pc's tien seconden valt dan terug naar 18%. Dan bij het bladeren naar vorige pagina en weer terug naar grafiek, duur vijf seconden100% de CPU-geschiedenis laat een vrijwel identieke geschreven vorm zien. Werkt tot heden stabiel met uitgeschakelde beveiligingen!

Maar bij het laatste freezende exemplaar, spec. geheugen: 757MiB. Processor:2,60 GHz. updates identiek, gaat het openen van www.binck.nl vlot zoals bij de andere maar dan bij het bladeren gaat het fout de processor wordt voor 100% aangesproken en blijft dit doen tot een geforceerde afsluiting.

Blijkbaar zijn ondanks behoorlijke specs onvoorstelbaar freezen met ff3.05.  Oudere PC's zijn dunk me niet geschikt voor Hardy. Zijn in ontwikkelingslanden niet het meest door ons afgedankte oudjes in gebruik?

Overigens het goede nieuws is dat met de browser epiphany alle PC's nu snel en stabiel zijn met Hardy . De syteemmonitor laat korte 1 seconde 100% proseccor belasting zien.
groeten Gijs.

Offline sakke

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/06, 17:17:37 »
Allcazar heeft volgens mij gelijk, ik  dacht dat het bij mij ook door wifi kwam, maar ik was een debian packet aan het installeren ( pcmcia wifi uitgetrokken) en dan freezde hij weer.
Ik deed hetzelfde zonder aan de muis te komen en hij freezde niet
dit is een usb muis
ik denk dat het idd dat is
Sander

Offline Allcazar

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #31 Gepost op: 2008/06/07, 09:24:15 »
Nog steeds geen freezes.
Oef.
Allcazar

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Hardy en freeze probleem
« Reactie #32 Gepost op: 2008/06/07, 15:14:36 »
Ik lig er vandaag reeds 2 keer uit, telkens een herstart moeten doen.
Ik heb daarom net Opera geïnstalleerd en dat ziet er zeer goed uit.
Ik moet enkel nog flash en java installeren om te zien of ik nu nog freezes krijg.

| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Glitch

• Gast
Hardy en freeze probleem
« Reactie #33 Gepost op: 2008/06/09, 10:51:40 »
Mijn freezes zijn voor 100% toe te schrijven aan mijn wireless netwerkcard (RT61). Een bugreport is hier te vinden: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-backports-modules-2.6.24/+bug/200142

Ik gebruik inmiddels een USB wifi dongle en tot nu toe geen freezes meer gehad.

Offline Allcazar

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #34 Gepost op: 2008/06/10, 05:40:27 »
Gisteravond terug 3 x freeze tijdens het werken in een Citrix-sessie in ff3.  Toch wel netwerk-intensief.  Telkens bij het bewegen van de usb-muis.  Heb uiteindelijk mijn oude Dell Optiplex PIII met Windows XP moeten aanspreken.  

Ga hier nog eens proberen zonder muis, keep you informed.
Allcazar

Offline Allcazar

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #35 Gepost op: 2008/06/10, 06:53:09 »
Ook zonder usb-muis loopt FF3 met Citrix zo vast als een blok.  Op zijn minst is dit een methode om de Freeze uit te lokken, maar zo gaat dat toch niet.  Je verliest werk zonder dat je ook maar iets kan aan doen.  Zoals eerder gezegd werkt zelfs een ctrl-alt-backspace niet.
Allcazar

Offline sakke

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #36 Gepost op: 2008/06/10, 12:19:11 »
ja zonder usb muis loopt het ook vast bij mij.
Maar sinds ik de batterij uit men laptop heb gehaald een constant met de kabel werk is 8.04 super stabiel.
Ik kijk zelfs youtube op ff3
echt, ik krijg hem niet meer vast...

Mightya

• Gast
Hardy en freeze probleem
« Reactie #37 Gepost op: 2008/06/10, 12:24:21 »
Citaat van: sakke
ja zonder usb muis loopt het ook vast bij mij.
Maar sinds ik de batterij uit men laptop heb gehaald een constant met de kabel werk is 8.04 super stabiel.
Ik kijk zelfs youtube op ff3
echt, ik krijg hem niet meer vast...
Zelfs Youtube op FF3??

Waarom zou dat niet werken dan?

Offline sakke

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #38 Gepost op: 2008/06/10, 22:06:45 »
.. daar bleef hij gewoon vroeger altijd vastzitten.
Toeval of niet ( waarschijnlijk niet ) maar ik heb ook die RT61
maar het blijft dus ...vooorlopig... werken

Offline Allcazar

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #39 Gepost op: 2008/06/14, 08:52:11 »
Geen geluk.  Gisteren perfect een freeze kunnen uitlokken (een keer of 4 na mekaar) door in Amarok een podcast van Studio Brussel de downloaden.  Download gaat tot 4 % en dan... niets meer.

Met muis, of zonder muis, maakt geen verschil.  Freezen doet ie.
Allcazar

Offline Allcazar

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #40 Gepost op: 2008/06/23, 22:06:03 »
Tja.   Sinds een week of zo was freezen uitgebleven - zolang ik maar van Citrix wegblijf.  Vandaag zopas de updates binnengehaald waaronder de linux-headers-2.6.24-19-generic.  

Nu krijg ik een niet grafische opstart te verduren en het ding gaat na 5 minuten gegarandeerd freezen.

Niet goed bezig.
Allcazar

Offline visser

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #41 Gepost op: 2008/06/24, 20:54:35 »
Vandaag ook weer een freeze gehad bij het spelen van runescape door de zoon. Blijkt dat ik ook de rt61 driver heb voor mijn draadloze kaart. Heb nu de linux-backports-modules-2.6.24-19-generic erop gezet. Mijn verbinding is nu veel stabieler geworden, en verbindinginformatie geeft nu een snelheid van 54 Mb/s weer i.p.v 1 Mbs met de originele driver. Nu nog afwachten of het freezen hierdoor wordt verholpen.

Offline visser

• Lid
Hardy en freeze probleem
« Reactie #42 Gepost op: 2008/07/06, 20:33:39 »
Hardy 8.04.1 bevriest nog steeds ook al zou het nu stabiel moeten zijn. Mijn vrees is dat hier geen oplossing meer voor gaat komen. En dan te bedenken dat op mijn oude laptop dapper drake  draait zonder 1 x onderuit te gaan en dit gedurende 2 jaar. Ik had toch veel meer verwacht van Hardy.