Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk valt uit  (gelezen 1068 keer)

Offline Floris

• Lid
Netwerk valt uit
« Gepost op: 2006/08/16, 18:41:57 »
Hoi

Ik heb een draadloos netwerk via usb, met de windows drivers ge
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

budster

• Gast
Netwerk valt uit
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/16, 18:46:55 »
heb je buren die ook wireless hebben en jouw netwerk storen? andere apparatuur? heb je al ander kanaal geprobeerd?

Offline Floris

• Lid
Netwerk valt uit
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/16, 20:58:31 »
Bedankt voor je reactie,

Ten eerste wellicht handig om te zeggen dat het probleem niet onder windows speelt, daar valt het netwerk niet uit. Ik weet dus ook niet of het waarschijnlijk is dat er van buitenaf iets stoort.

Er is inderdaad wel een ander netwerk in de buurt dat een tijdje vervelend deed, maar door expliciet een een ESSID op te geven is dat opgelost (vreemd genoeg had alleen ubuntu last van het andere netwerk, onder winXP pakte die wel de juiste).

Tenslotte, als ik probeer een ander kanaal te kiezen dan krijg ik een foutmelding:
floris@floris:~$ sudo iwconfig wlan1 channel 01
Error for wireless request "Set Frequency" (8B04) :
    SET failed on device wlan1 ; Invalid argument.
Weet iemand wat ik hier verkeerd doe? Ik heb verschillende channels geprobeerd die door iwlist werden opgegeven, en ook met parameter 'freq' krijg ik dezelfde foutmelding.
Misschien zijn er ook nog andere suggesties wat er mis kan zijn met het netwerk?
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).