Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NederEngels  (gelezen 1370 keer)

Offline Silvester

• Lid
NederEngels
« Gepost op: 2008/05/20, 21:40:20 »
Van het weekend Hardy geinstalleerd. Gekozen voor een Nederlandse versie en Nederlandse taal. Wie schetst mijn verbazing, de bovenste menubalken geven:

Applications Places System
De menukeuzes onder Applications geven weer:
Geluid en video
Grafisch
Hulpmiddellen
...
etc
...

Ik heb dus een mixje van Engelse en Nederlandse teksten door elkaar.
Hoe maak ik daar allemaal Nederlands van?

De menuĊ› van Firefox zijn ook allemaal Engels en bij Gutsy kwam je op de Nederlandse Ubuntu site uit, nu op de Engelse.

Wie helpt me hieruit?
Silvester

Offline joop905

• Lid
NederEngels
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/20, 21:43:29 »
kijk eens onder Systeem /Language Support of daar nl aangevinkt is

Grj.

Offline Silvester

• Lid
NederEngels
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/20, 21:54:26 »
Nederlands is de Default language. Zo had ik het ook gevraagd bij de installatie, dus ja is aangevinkt
Silvester

Offline leendert

• Lid
    • Dutchgimpers.nl
NederEngels
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/20, 21:56:13 »
uit de documentatie:

#

6. Controleer of u alle Nederlandse taalpakketten hebt. Systeem - Beheer - Taalondersteuning (Language Support). Kijk of er een vinkje staat in de talenlijst bij Dutch: is het een liggend streepje, vervang dit dan door een volwaardige vink.

Installeer daarna de Nederlandse spellingscontrole voor Open Office en voor Firefox: Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer: zoekterm: myspell-nl. Vink myspell-nl aan en druk op knop Toepassen.

Offline Silvester

• Lid
NederEngels
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/20, 22:05:08 »
Aanvinken? Wat raar, er lijkt niks aan te vinken te zijn. Default keuze is er en waar vink ik dan wat aan????
Verrek, als ik het scherm groter trek, komen er aanvinkhokjes tevoorschijn. Toch maar weer wat schaamrood van de kaken poetsen als dat de oplossing blijkt te zijn. Nu heb ik het aangevinkt en zijn er bestanden gedownload. Ik neem aan dat ik ook moet herstarten.
S

OK Dit is opgelost. Dank voor de support

Offline leendert

• Lid
    • Dutchgimpers.nl
NederEngels
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/20, 22:17:48 »
Geen dank ;)